mooie kleurcombi,veel plezier ermee!
Van harte gefeliciteerd!
Erg mooi! Ik ben, of was, ook een Seikoholic en ben ook voor het eerst vreemd gegaan met Oris. Je zal gaan zien dat je ook veel liefde gaat voelen voor dit merk. Het komt wellicht doordat het een heel sympathiek merk is.
Het is heel persoonlijk, maar een Aquis vind ik eigenlijk het mooist op een rubberen band. Eerst lekker gaan dragen en wie weet heb je de stalen band niet eens meer nodig.
Alvast veel plezier er mee!
Klopt, eigenlijk net als Seiko met haar “save the ocean”, heeft Oris ook allemaal van dat soort mooie projecten waar ze aan meewerken of wat ze zelfs initiëren. Sociaal bewogen én ook nog zelfstandig.
Heb je een punt, eerst deze zomer lekker op het rubber en wellicht komende winter verder kijken. In de winter draag ik meestal staal en in de zomer rubber of siliconen.
Proficiat een heel mooi horloge!
Gefeliciteerd!!! Mooi klokje hoor! Lekker met trots dragen!
Heel mooi horloge. Super combinatie met de rode band.
Geniet ervan!
En binnen! Wat een heerlijk uurwerk dit. Die 43,5mm valt me nog enorm mee trouwens. Maar goed, ben dan ook gebouwd als een Duitse tank (met een front-impact airbagje weliswaar, maar da’s ook Duits schijnt).
Vind 'm op die rode band heel gaaf. Die rubber aquis banden zijn überhaupt erg mooi. Ik denk dat ik het zelf op een stalen band, met deze grijze wijzerplaat, een beetje flets zou kunnen vinden. Die rode band maakt het juist af!
Veel plezier ervan
Lekker geschreven en veel plezier van deze aankoop
Lekkere zomerklatser! Gefeliciteerd!
En hey, het is helemaal niet verkeerd om een zwak te hebben voor meerdere merken. Het vergroot alleen maar je (horloge-)wereld! Er is nog zoveel moois! Ga dat lekker ontdekken en geniet van de nieuwe aanwinst!
Super! Ziet er lekker fris uit! Geniet er van!
Serieus gaaf horloge.
Voor mij helaas te groot, maar ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben
Gefeliciteerd met de Oris Aquis. Oris is een topper.
Dank voor de reacties allemaal.
Dag 1: het voelt nog even vreemd allemaal, nog wat onwennig, maar wel met een erg prettige ondertoon die steeds meer de boventoon voert. Ik krijg steeds meer waardering voor het model en het merk, na de love-at-first-sight gevoelens die ik had de eerste keer dat ik dit model zag op foto’s. Gekocht op afstand zonder 'm ooit om m’n pols te hebben gehad, of in het echt gezien te hebben. Dat was best even spannend, want het is geen wit bolletje kaas wat je koopt (alhoewel je daar tegenwoordig met de huidige inflatie ook aardig op leeg kunt lopen).
De Oris Aquis lijkt ook op geen enkel vlak op welke andere duiker dan ook, iets wat je bij veel andere duikers niet kunt zeggen. Of merken proberen angstvallig Rolex te kopiëren, of het merk kopieert zichzelf met het sub-brand Tudor, of zoals Seiko dat zichzelf eindeloos kopieert met die enorme hoeveelheid submodelletjes. Nee, Oris is niet tendentieus maar eigenwijs, het merk probeert niet iets te zijn wat het niet is, en dat kan ik erg waarderen. Het is niet over-hyped zoals Rolex, of ondergewaardeerd zoals Seiko. Het is iets anders. Iets héél anders. Anders zoals merken als Panerai met de Luminor serie, of de vierkante Bell & Ross horloges uit de BR 0X serie. Deze alinea zal wel weer heftige uitslag en met emotie overladen rode koppen met toetsenbordriddertjes tot gevolg hebben bij sommige mensen hier, maar hey… da’s mijn mening en daar heb ik net zoveel recht op als jij op die van jou, capere?
Maar belangrijker nog dan dat geneuzel, de emotionele klik is er met dit juweeltje. Echt alles klopt eraan voor mijn gevoel. Hetzelfde wat ik heb met mijn Seiko SLA021 Marine Master 300. Ook zo’n uurwerk waar ik nog steeds verliefd op ben en waarvan ik denk; ja, hier heb ik iets waar ik echt warme gevoelens bij krijg en waar ik mijn ogen niet vanaf kan houden. Ik ben blij dat ik het (eindelijk) eens buiten m’n comfort zone gezocht heb, want het verruimt m’n blik behoorlijk, maar bovenal ook blij dat ik mijn eerste maîtresse bij Oris heb gezocht. Want wat is ze een lekker wijf zeg!
Prachtige NA… Geniet er met volle teugen van!
Tja, ik was er al bang voor … als je eenmaal door het Oris virus geraakt bent, dan ga je het merk pas echt waarderen