Van onschatbare waarde

Ik had dezelfde indruk inderdaad. Vergeet echter niet dat in zo’n programma heel wat geknipt wordt. Kan zo’n gesprek wel vertekenen.

1 like

Inderdaad.

Zou dit niet gewoon allemaal in scene gezet zijn? Het zal toch bekend geweest zijn bij de producenten van het programma wie deze Jasper is en hijzelf zal ook geweten hebben dat hij met collega-dealers tegenover zich zijn maximale vraagprijs niet zou halen. Hij noemt wel zijn minimale prijs (€15.500,-), maar blijkbaar is dat risico voor hem te overzien. Wellicht omdat zijn normale klanten niet naar de Nederlandse televisie kijken.

En nu heeft het programma een fraai horloge waarvan de meeste kijkers waarschijnlijk geen idee hebben dat zoiets zo veel geld waard kan zijn en Jasper heeft gratis reclame voor zichzelf als handelaar. Wat zou hij betaald moeten hebben voor een ster-spotje? Waarschijnlijk minder als het verschil tussen zijn bodemprijs en zijn website-prijs.

2 likes

Hij onderhandelde inderdaad juist helemaal niet :relaxed:

Dat is het eerste wat Mevrouw Klokkengek gisterenavond tegen mij zei :smiley:

Mevrouw klokkengek is zo gek nog niet :smile:

1 like

Hahaha…ik zal het haar zeggen :+1: :smiley:

1 like

Hallo mede horlogeliefhebbers,

Leuk om de uiteenlopende reacties te lezen van bekenden en nog reeds onbekenden. Kan begrijpen dat het enigszins arrogant of ‘showerig’ overkwam. Ik werd door de redactie benaderd om mee te doen aan dit programma en heb deze kans tot ‘free publicity’ met beide handen proberen aan te pakken, soulreason dus niet de verkoop van de Speedy. Het is allemaal one-take en in totaal heb ik maybe 10 minuten om mezelf te profileren, wellicht dat dit in sommigen ogen heeft geleid tot overmatig aandacht opeisen. Thanks for the feedback tho.

Mbt ‘manieren van deze generatie’ en tutoyeren/ vousvoyeren; ben volgens mij met respect omgegaan met de handelaren. Met Bert was ik amicaler omdat wij elkaar al kennen :slight_smile:

Enige reactie waar ik het echt niet mee ens ben is dat dit in de ‘schoot geworpen’ is, eerder met de paplepel ingegoten. Heb er zelf een totaal ander concept van gemaakt waar ik meer dan 60 uur per week aan werk.

Maar jullie zijn alle welkom om dat zelf te ontdekken en de horlogepassie, die ons allen verbind, te delen bij Amsterdam Vintage Watches. Kun je erachter komen dat dit arrogante snotneusje hele lekkere koffie zet, dat dan weer wel.

Cheers, Jasper Lijfering

Ps: Tuur, heb m na iets minder dan 3 jaar ingeruild op een ed-white plus bijbetaling.

53 likes

Leuke reactie! Ook interessant dat je als ‘kandidaat’ zelf benaderd bent. Geeft toch inzicht in hoe zo’n programma in elkaar steekt.

1 like

Toffe reactie :+1:

1 like

Welkom!
En ik ben toch benieuwd, stel dat Bert ingegaan was op je aanbod, dan heb ik toch het gevoel dat je een “koopje” zou hebben gehad met de Daytona, of zit ik er faliekant naast?

1 like

Volwassen reactie :wink::+1:t3:

2 likes

Laten we het in ieder geval over 1 ding eens zijn; Dionne Stax is :ok_hand:

14 likes

Hi Daan! Dankje. 20k + Speedy was mijn openingsbod voor zijn Daytona, echter gaf hij direct al aan per definitie van verkoop af te zien. Zou nog wel dieper ervoor in de buidel tasten. Gelukkig onlangs een 6262 en een 6238 (pre-Daytona) weten te bemachtigen. Maar dat stilt m’n honger niet :stuck_out_tongue:

1 like

:disappointed_relieved:, pff zo te zien had ik toch een andere carrière keus moeten maken…:joy:

1 like

Dit vond ik wel een grappig interviewtje ,maar de reporter had er geen kaas van gegeten geloof ik :smile:

1 like

Haha dit was een jaar of 3 terug en mn armharen gaan ervan overeind staan. Achja ana de andere kant ook wel weer geinig toch. Btw nu ik toch schaamteloos AVW promoot, vorige week was ik ook op Kassa; ging over investeren in vintage horloges :slight_smile:

2 likes

Ik vind het wel tof dat je het forum gevonden hebt :smile:

1 like

Mooie reactie inderdaad…tof :+1:

(…en Daffie komt tot de conclusie dat je soms moet uitkijken met te snel oordelen :blush:)

2 likes

Dat is op het forum natuurlijk al lang de revu gepaseerd :smile: Hier blijft niets onbesproken :smiling_imp:

1 like