Van Rolex beroofd

We waren in januari in Spanje en we werden aangesproken door een jonge vrouw. Of we even op wilden schrijven hoe de plaats heette, waar we waren. Mijn echtgenote zoekt even een plekje waar ze kan schrijven. Intussen pakt de vrouw mijn linkerhand en ze omhelst me. Daar zat ik niet op te wachten en duw ze weg. Ze rent als een speer naar een auto 10 meter verderop, springt er in en rijdt met grote snelheid weg. We wisten niet wat er nou gebeurde, tot we een tijdje later tot de conclusie moesten komen dat de vrouw mijn Rolex gestolen had. Ik had hem al 18 jaar, maar had toch een waarde van naar schatting 7.000 euro. Jammer. Maar helaas ben ik niet de enige die dit overkomt. Kennelijk is er een reizende bende, die hiermee aan de oostkust van Spanje permanent mee bezig is. Op het politiebureau zat het vol met mensen, die aangifte kwamen doen van diefstal of beroving, dus ik was niet de enige. Ik besloot nu een iets minder blinkende nieuwe Rolex te kopen. Het werd de Air King. Prachtig horloge en ik ben er heel blij mee. Komt er ooit nog eens een vrouw om mijn nek hangen, dan duw ik ze niet weg, maar houdt ze stevig vast, waar dan ook. Tot ik zeker weet dat ik niet weer bestolen ben.

43 likes

Bedankt voor de waarschuwing! Hopelijk nog iets via de (reis)verzekering terug kunnen krijgen. Natuurlijk zijn we wel benieuwd naar een foto van u nieuwe horloges :grin:

Ongelooflijk dat ze dat kunnen zonder dat je het merkt.
Ik zou denken dat ik dat direct voel maar aangezien er zoveel mensen slachtoffer hiervan worden zal ik ook wel voor de bijl gaan.
Vervelend voor je maar toch veel plezier met je nieuwe Rolex.

3 likes

Met een dure Rolex lopen is tegenwoordig hetzelfde als met een pak bankbiljetten in het rond zwaaien. Dat kan ook niet. Het is niet anders meer, tegenwoordig.

8 likes

Dat wordt de nieuwe Breitling om naar Andalusië👍🏻

3 likes

Ik ga met mijn simpele Gshock om op reis. Sterk en heeft alarm.

2 likes

Klote zeg valt dit nog te verhalen op je reisverzekering o.i.d.?

Ze zijn aardig ervaren als ze dat zo doen zonder dat je het direct doorhebt. Zuur, erg zuur.

Precies wat ik dacht! En dan zo lang en stevig dat ze blauw aan loopt :wink:

Niet te geloven toch en ook gewoon dat je er niks van merkt. Heel bizar

Heb het eens met een feestje gehad dat er een entertainer/ex zakkenroller aan de deur stond. Hij haalde bij mij wat uit de zak en bij mijn werkgever zijn horloge van de pols. En dan ook nog een met leren bandje… en we hebben een hele tijd niks in de gaten gehad… echt heel bijzonder dat we dat niet hebben gemerkt.

Ik wou nooit geloven dat je dat niet merkte tot het je overkomt.

Maar nu snel weer genieten van de nieuwe Air King :balloon:

2 likes

Echt vreselijk. Wat zegt je verzekering?

Enorm vervelend lijkt me dat! Droeg je de Rolex op staal of was het een ander soort band?

Zonde, hopelijk pakken ze dat gespuis nog eens. Lang wegkwijnen in een Spaanse cel.

G-shocks zijn uitstekend om mee in het openbaar te lopen. Niemand die die lelijke kregen wil stelen :smiley:
Ik heb de DW5600.

2 likes

Dat is balen. Kunst van afleiding weer. Tuig van de richel :rage:

Wat een nare ervaring! Zeker een horloge wat je al zo lang hebt is toch moeilijk vervangbaar. Verder hoop ik dat je nog wat hebt kunnen verhalen op je reisverzekering o.i.d. Schofterige streek trouwens, ik leef met je mee!

1 like

Triest!

Succes, ik hoop dat de verzekering iets kan betekenen.

Schofterig. Hier in Nederland gebeurt het ook helaas, maar als ik jouw verhaal lees is het daar nog wel een paar stapjes erger. Hopelijk vergoedt de verzekeraar in elk geval de financiële kant van de waarde.

Ik ben al jaren geleden gestopt met dragen van kostbare horloges op vakanties of werkreizen, met name in landen waar de waarde van een klok 1 of meer jaarsalarissen bedraagt

Ik vind het eerste onrespectvol naar de lokale bevolking toe om je ‘rijkdom’ zo schaamteloos te etaleren en ten 2de is het natuurlijk verzoeken tot de mogelijkheid van diefstal/beroving

Ik gebruik op mijn reizen mijn daily beater de Seiko Monster, niet te opzichtig en begeerlijk voor een beroving, maar vergis je niet in veel 2de & 3de wereldlanden is zo’n Seiko toch al gauw een status symbool omdat € 250 toch al gauw een half tot 1 maandsalaris is

3 likes

Heel triest , ik hoop dat je goed verzekerd was .

Moaahh :grin:

Voor de rest ben ik het wel met je eens.

1 like