Haha nu al dronken?
Esthetisch gezien vind ik dit echt wel zo wanstaltig dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen, maar qua techniek en materiaalkeuze is dit wel heel knap gemaakt vind ik.
“wat een lieve baby”
Wat een prachtig horloge !
Super dat je buiten de mainstream R en O - paden treedt. Met deze onbekende en dus onbeminde schoonheid heb je 1000 maal meer horloge aan de pols dan al die mainstream klokjes.
Geweldige aankoop, gefeliciteerd met deze prachtige NA !
Geniet ervan !
Tering wàt een mooi horloge zeg !
Al die vlakken en facetten, niet normaal gewoon…
Tering wat een lelijk horloge zeg !
Al die vlakken en facetten, afgrijselijk gewoon.
gefeliciteerd met deze zeer mooie aankoop .
Heb even gekeken op de site van BVLGARI en ze hebben wel 100 Octo modellen.
Overkill. De één nog lelijker dan de ander. Begrijp de hele hype niet…
Daar tonen ze gewoon de verschillende kleur en complicatie mogelijkheden. Er zijn maar 3 modellijnen: Roma, l’Originale/Solotempo en Finissimo.
De ‘hype’ is er ook niet. Het model werd geprezen door zijn moderne en verfrissende inbreng tegenover de, om in dezelfde termen maar te reageren, overkill aan vintage geïnspireerde moderne horloges. De Finissimo heeft heel wat prijzen gewonnen maar dat zoek je zelf maar op aangezien je graag verder onderzoek doet naar afschuwelijk lelijke horloges.
Tot slot, ieder zijn mening en daarvoor ook dit forum. Ik deel het niet voor de complimenten of om dit model te hypen, hoe minder 'm dragen hoe beter van mijn part. Ik hoop alleen voor jou dat je in 't echte leven wat genuanceerder kunt reageren wanneer iemand wat nieuws heeft aangeschaft
3 modellen met veel te veel variaties. De hype is er zeker wel. Vaak genoeg fimpjes van o.a. Hodinkee langs zien komen waarin ze de Finissimo hypen.
Prijzen gewonnen? Ja en dan? Maakt het nog geen mooi horloge. Ook omdat het er anders uit ziet dan de rest betekent nog niet dat het bijzonder is mijn ogen. Zal vast overwaaien de ‘Octo’ gekte bij watchnerds.
Als je even terug leest kun je zien dat ik hem feliciteer. Echter geef ik ook graag mijn mening omtrent dit gedrocht. Daar is het forum immers ook voor.
Meningen mogen verschillen.
Ik vind de finissimo een waar kunstwerk.
Ik hou juist niet van mainstream horloges. Wel vind ik dat de tijd goed te zien moet zijn, want veel dure horloges hebben piepkleine wijzertjes die je moet zoeken tussen de diamanten door. Uhrwerk en RM laten vaak de wijzers wegvallen in de dial, zodat wijzers opsporen een tijdrovende klus is.