Vol gouden kast, ref 131.041

Vol gouden kast, ref 131.041
Leuk topic inderdaad!
Mag best wat aandacht komen voor de zeer gewaardeerde basis lijn van Omega.
Het laatste horloge heb ik in 1981 in NOS conditie gekocht. Hiermee startte voor mij “horloges als hobby” in 2012, nadat ik hem her-ontdekte en liet restaureren. 
Hier ook een Genève in de doos, Omega 135.041 als ik het goed heb uit 1968 met 601 uurwerk . Ik kan de lijn ook ontzettend waarderen, zeker ook vanwege de veelzijdigheid van de modellen! 
Mooie Vincent! 
Een mooi topic !
Ik heb 1 Genève ,hier van @flowert over kunnen nemen,ben er erg blij mee ,loopt nauwkeurig en heeft een wat ingetogen chique algemeen verschijnings beeld .Een dezer dagen krijgt deze een nieuwe band door @Lexaf aangemeten

Ook nog even het 601 uurwerkje showen
Vind ik wel heel gaaf, dit topic. Heb 5 vintage Omega’s maar allen helaas Seamasters, geen Geneve’s. En een De Ville overigens.
Heb al wel tijden een vraagje, heeft iemand een idee of overzicht hoe de positionering was van de Omega’s? Ik ken de De Ville, de Geneve, de Seamaster, Seamaster Cosmic, er zijn nogal wat lijnen. Iemand daar een website van gevonden met info oid?
De beste info (vind ik dan) staat verspreid op Omega Forums. De stukjes van Ashley Bugden over specifieke modellen verraden ook regelmatig hoe een model of modellijn was gepositioneerd. In ieder geval heel leerzaam!
Ga meteen even koekeloeren. Wel grappig, je hebt dus ook weer een ‘Seamaster de Ville’.
Klopt, dat was het overgangsmodel totdat het een zelfstandige lijn is geworden.
Top om hier de Omega Genève eens een keer centraal te stellen. Hele mooie horloges en tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik er geen heb!!
poeh poeh wat mooi allemaal. Ben ik een oude lul dat ik dit veel mooier vind dan het modernere spul?
Er zit iets elegants en bijna breekbaar moois aan de '60 Omega Geneve’s. Zo iets als moderne autos vs een Lancia Fulva of Alfa’s uit de jaren 60.
Dit wordt absoluut mijn volgende doel.
Die met die zwarte wijzerplaten zijn werkelijk waar schittererend, en dan ook nog een geintegreerde band. Prachtig.

Wat is hier dan van waar?
Voor de introductie van de Seamaster in 1948 gebruikte Omega eigenlijk geen modelnamen. Die stelling is wel enigzins discutabel omdat Omega zelf in haar ‘a journey through time’ spreekt van het model ‘Automatic’ , geïntroduceerd in 1945. Omdat Automatic een eigenschap is van het uurwerk - net zoals Incabloc of Chronometer - en niet specifiek een bepaalde positionering van een merk of type, heb ik ervoor gekozen de Automatic niet als model te beschrijven. Min of meer hetzelfde geldt voor de Genève. Tot de quartz crisis had Omega ook een productie faciliteit in Genève. Ongeacht het model, kregen de daar geproduceerde horloges de opdruk Gen`ève op de wijzerplaat. Zo zijn er naast de naamloze modellen met de opdruk Genève ook Seamasters Genève, De Ville’s Genève en Dynamic’s Genève. De Genève is dus geen specifieke modellenlijn.
Poe
prachtig!