Van top of the line tot basic: show je Omega Genève 🇨🇭

Hey, die chronostop had de stalen band. Helemaal vergeten 🤦

2 likes

Wat een prachtige modellen!
Krijg bijna spijt van mijn voornemen om mijn Geneve te verkopen (schaamteloze cross-selling uit blauwe gedeelte)

8 likes

Dit zijn allebei 136.041, maar ze zijn er geloof ik ook als automaat en/of zonder datum. Dan zou je deze hebben:

135.041 (handwinder zonder datum)
136.041 (handwinder met datum)
165.041 (automaat zonder datum)
166.041 (automaat met datum)

2 likes

Mooi mooi mooi en mooi.

1 like

Klopt. Die heb je erbij gekregen toch?
Hoewel ik die bruine band waar jij hem nu op draagt echt heel gaaf vind staan.

1 like

Voor zover bekend is het alleen in dit model gebruikt. Aantal is onduidelijk. Omega zelf zegt: rare. Elders wel eens een aantal van 4000 gelezen, gebouwd in 1969/1970. In dit artikel staat overigens dat er kennelijk ook een 14k versie zou moeten zijn, naast de 18k versies in geel, wit en rosé goud. Omega Geneve - A Rare Chronometer

1 like

De Ville (van de stad) was eerst een wat meer dressy Seamaster, later werd het een zelfstandige modellijn van meestal dress modellen, bv de de Ville Prestige modellen.

1 like

mov920

Die chronostop werd gepresenteerd als een modern horloge voor actieve jonge mensen. Was toen een nieuwe doelgroep. Dus ook een wat vlotte ongebruikelijke manier van reclame maken.

13 likes

Tof. Ik heb zo’n speciale milanaise Chronostop band ook nog wel liggen volgens mij. Alleen geen Chronostop, maar dat komt vast wel weer een keer. :upside_down_face:

Dit is band die ik erop had. :point_down:

IMG_1905

5 likes

Mijn 33mm 132.014 Omega Geneve van 14k goud.
Enige dress watch die ik ooit nodig ga hebben.

27 likes

Jip, mijn eerste werk was die eraf halen. Nogal rammelig.

1 like

Ja, klopt. Wel comfortabel daarentegen.

1 like

Mooie horloges. Binnenkort hopelijk ook eentje aan mijn pols.

Hier een 136.0102 uit 1973 🫡

18 likes

Mooie combinatie! Leuk die oude brochures he?

1 like

Ja. Zou ik eigenlijk eens wat originelen van moeten verzamelen om in te lijsten.

1 like

Zou ik ook wel willen. Ik zag dat je dezelfde afbeelding had als een die ik ook heb. Met watermerk. Van dezelfde website denk ik.
De website van Chuck Maddox r.i.p. was ooit een rijke bron van informatie.

1 like

Alsof het zo moest zijn: Vandaag een “new drop” van 13 vintage Omega’s bij Vintage Masters. Inclusief 2 fraaie Genèves! Gaan we ze hier terugzien…? :wink:

4 likes

Mooie tip! Site om in de gaten te houden zie ik

1 like

12 likes