Van top of the line tot basic: show je Omega Genève 🇨🇭

17 likes

20 likes

Leuk topic, dit is de mijne. Ref. 136.0098 uit 1972 :blush:

@Scudo volgens mij hebben wij dezelfde uitvoering :+1:

17 likes

Leuk topic! Hier mijn Geneve, toen nog op zwarte Tropic, nu op wat chiquere bruin leren band.

17 likes

Ook hier een Geneve 1969
Serienummer 28375235, Kastnummer 136.041
Caliber 613

Recent nog een service beurt gehad , dus hoop dat hij nog lang mee gaat. Helaas maakt Omega geen nieuwe glazen meer met een venster erin voor dit model.

10 likes

Mijn beauty in 18k goud :heart_eyes:

15 likes

Een NATO erop moet ik even aan wennen.

Ik vind het stiekem toch het lekkerst zitten, en eigenlijk is hij te klein voor mijn pols, maar zo is hij toch wat robuuster.

Heel fraaie Seamaster Genève, :ok_hand:

1 like

Genève Giovedi!

25 likes

Omega Genève Dynamic 1968

13 likes

Ik kom mijn belofte nakomen en breng jullie graag op de hoogte van de recente ontwikkelingen met dit prachtige uurwerk. Het heeft ongetwijfeld een rijk verleden gekend. Het vergde enige inspanning om het weer in optimale staat te krijgen, maar na grondig onderzoek, afweging en zorgvuldige reiniging, is het nu een (redelijk) goed presterend meesterwerkje geworden.

Dit project lag me nauw aan het hart, omdat het ooit het dagelijkse metgezel was van de grootvader van mijn vriendin. Hierdoor was het gerechtvaardigd om de nodige tijd en moeite te investeren. Echter, we wilden de patina en unieke eigenschappen ervan niet te veel veranderen. Het horloge was gedragen met toewijding, en na de service mocht het die liefdevolle geschiedenis blijven uitstralen.

De grootvader was overduidelijk bijzonder zorgvuldig met het onderhoud, zoals verschillende markeringen subtiel onthulden dat dit uurwerkje al meerdere keren onder handen was genomen. Dit gaf een geruststellend gevoel en versterkte het vertrouwen om aan deze taak te beginnen.

De wijzerplaat vertoonde, zoals velen van zijn soort, enkele vlekjes en verkleuringen. Maar dat stoorde ons geenszins. Na zorgvuldige reiniging met een zachte borstel, werd hij weer in de behuizing geplaatst. Lekker authentiek!

Bij het herontdekken lag het horloge ergens achterin een lade verstopt. Daarom vonden we het passend om het voortaan in zijn eigen doosje te bewaren. Hoewel dit niet origineel is, doet dat er eigenlijk niet toe. Zolang het maar voor de komende generaties blijft beschermen. Mijn vriendin heeft het enkele dagen om haar pols gedragen en was zeer onder de indruk van het draagcomfort van deze Genève. Licht, elegant en doordrenkt met nostalgie naar vervlogen dagen.

Ik laat jullie nog even genieten van de afbeeldingen, en ik kan alleen maar toevoegen dat het een waar ‘labor of love’ was om aan deze Omega Genève caliber 165.070 te mogen werken!

19 likes

Dit soort horloges met een fraai achtergrondverhaal zijn toch echt de mooiste ondanks de kleine imperfecties! :star_struck: Heerlijke Genève en respect voor het opknap werk! :ok_hand:

2 likes

Heel leuk horloge en leuk verhaal! Heel mooi opgemaakt ook!
Aan het plexiglaasje te zien heeft het ook een zeer bewogen leven gehad.
Ben je van plan hem ook geregeld te dragen (of je vriendin)?

1 like

Dank je! Het heeft inderdaad een héél bewogen leven gehad. Hij is niet helemaal als nieuw maar dat maakt dat het nog steeds het horloge van haar grootvader blijft en dat was uiteindelijk het doel. Ze heeft het al enkele dagen om de pols gedaan en voor haar heeft het natuurlijk een sentimentele waarde die door mij niet te beschrijven valt. Ik hoop alleszins dat het toch meer uit zijn doosje komt dan het de laatste jaren in de schuif heeft gelegen. Anders is het maar jammer om zo een mooi horloge niet echt te waarderen.

4 likes

Aan mijn vriendin haar pols vandaag :slightly_smiling_face:

10 likes

Da’s ouderwets genieten van iets echt kostbaars :+1:t2:
Daar kunnen die tritsen incoming en ex-en gewoon niet tegenop :+1:t2:
Bedankt voor deze input en nog lang plezier van Opa’s Genève

5 likes

Wat een prachtige geschiedenis, en wat is hij mooi geworden, juist ook door de platina. Bedankt voor het delen

1 like

Prachtig, en een mooi verhaal!

1 like

Hier een eenvoudige Genève in de collectie, caliber 601. Uit mijn geboortejaar en gekocht bij dezelfde Finse juwelier waar ook mijn allereerste vintage Leijona vandaan komt.

Alleen daarom al er eentje om te koesteren.

21 likes