Hallo liefhebbers en kenners
Ik ben in bezit van 2 seiko turtle’s de srp777j1 en de SRPA21K1. Nu is mijn oog gevallen op een Sumo. Namelijk de SPB103J1. Om er zo los bij te kopen word hem niet.
Is het een goede upgrade om mijn twee turtles te verkopen om de Sumo terug te kopen.
Ik heb er 1 gevonden voor €600 full set van mei 2020.
Ik vind de vorm erg mooi en keer wat anders. Maar het is vooral de kleur die me verkocht heeft. Op youtube goed te zien, op het plaatje is de kleur heel anders.
Nee, ik zou het niet doen.
Al was het alleen al omdat ik de turtles leuker vind, hebben ook wat meer geschiedenis.
Die Sumo zegt mij niks.
En dan die camel toe, ik kan daar niet meer omheen kijken.
Whats been seen…
En zo verschrikkelijk veel beter zal het uurwerk niet zijn.
De sumo is de fijnste seiko duiker.
Wil je het beter dan worden ze heel veel duurder. Zelf vind ik het verschil met de mm300 klein en puur op gevoel en comfort de sumo onverslaanbaar. Prachtige polijst werk en kwaliteit tot in de details.
Heb een sumo uit het eerste jaar en bevalt perfect.
Owja ik heb ook een oude turtle, prima ding maar niet zo robuust als de sumo.
De sumo is op elk vlak stukken hoogwaardiger dan een turtle. De kroon met S, een afgewerkte wijzerplaat, de pasvorm om de pols, de bezel in de kast, kijk en oordeel zelf.
Zelf heb ik de ervaring met de oude en nieuwe turtle en een aantal andere seiko duikers.
Ze zijn allemaal leuk dat zeker, eentje houden is mijn advies.
De verhoudingen van de turtle zijn echt top. Die van de sumo iets minder, de band is met 20mm vrij smal. De kast heeft ook veel meer lijnen, vanuit sommige hoeken ziet het er top uit, vanuit andere hoeken iets minder. Ik vind de sumo veel groter, zwaarder en logger dragen terwijl het gewicht opzich wel mee valt in vergelijking.
Toch zou ik een hart beat mijn turtle kiezen als ik tussen beide moest kiezen
Ik ervaar dat juist andersom. De turtle is groter door de platte kast en hoog staande bezel.
De gebogen lugs voelen anders en het balans ook.
Wel raad ik een andere band aan voor beide horloges.