Van verstierde uruguayaanse naar Italiaans raspaardje, de afronding

Dat dacht ik ook toen ik het voor het eerst zag

1 like

Zo blijkt maar weer, ik moet oppassen met knipoog smileys want het was inderdaad gewoon serieus bedoeld :sweat_smile:

Ik vermoed dat het komt omdat de dagcomplicatie er pas later bij ontwikkeld is en dat dit de makkelijkste manier was om dit voor elkaar te krijgen. Van de eerste series van deze uurwerken bestond voor zover ik weet geen day-date versie.

1 like

Dat zou mij ook niet verbazen.
De manier hoe het dagwiel er los opgezet is en er zo vanaf valt of blijft zitten zonder dialwasher lijkt ook alsof het eerst niet zo ontworpen is.

1 like

Die is ook wat apart inderdaad. Overigens zit daar ook een verschil tussen de 794 en de 2571. Bij de 794 zijn uurrad en dagschijf twee afzonderlijke onderdelen, bij de 2571 is het één onderdeel en kun je ze niet van elkaar af halen :thinking:

1 like

Dat is ook weer waar. Ze hebben echt enorm zitten aanpassen op de voorzijde. Super leuk om al die varianten te zien.

1 like

Ziet er goed uit Clim, ik lees met plezier mee :slight_smile:

1 like

Leuk! Dank je.

Leuk project! Heb je ook alles geoliet dus eigenlijk een goede service beurt gedaan of alleen schoongemaakt?

1 like

Leuk om te lezen Clim! Er zit ergens een warmbloedige beauty verstopt onder al die kÀse, hopen dat je haar snel vindt!

1 like

gaaf om te zien wat er onder vandaan komt.

1 like

Knap werk hoor en dapper om aan te beginnen.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat straks. Petje af vanuit mij iig

1 like

Voor donkere dames daarentegen geldt: black don’t crack :wink:

1 like

Ben benieuwd wat het gaat worden, ik lees een paar keer “onvoorzien” en zie dit:

image

:thinking:

Alle gekheid op een stokkie, ik ga deze volgen :+1:

3 likes

Leuk verhaal. Vanaf nu : “track-modus-ON”

1 like

Absoluut, moebius 9010, 9020 en 9415 op lagerstenen, incabloc en ankerstenen en molykote vet op het keyless work.
Anders loopt ze absoluut niet.
Vooraf had ze (alsie al liep) een amplitude van 145, dat is gewoon stilvallen. Na schoonmaken en smeren, liep ze als een trein.

Dat hoop ik ook.

Hahahahahaha, zou er ook zo’n spreuk voor zuid-amerikanen bestaan?

From the South,
Don’t keep their youth.
(Rijmt niet, dicht wel en oogt beter)

Moet je nagaan dat het uurwerk je dit 2 keer per dag verteld!

3 likes

Sterker nog, als je de overgang volgt, zie je hem gewoon 4x per dag :rofl:

1 like

Dan wordt het bijna neuriën op de zondag

Aahh oke, goed om te weten! Gebruik je die 9020 dus alleen voor het incabloc als ik het goed begrijp? En heb je ook iets gebruikt voor de opwindveer of de wand van de barrel? Probeer beetje te leren wat zo n service allemaal in houdt qua olie :yum:

1 like

Ik doe een heel klein beetje 9010 in de wand van de opwindveer.
Incabloc inderdaad 9020.
Maar kan zomaar zijn dat ik verbeterd ga worden.
Ik ben maar een amateur.

1 like

Bij deze dan😀 9010 is dunne olie wordt gebruikt voor snel draaiende delen balans tappen en gangrad
Voor de veer gebruik je D5 of Möbius 1300 en bij een slipveer (automaat) doe je grafietvet of iets vergelijkbaars op de veerton wand
Smeren doe je van veerton dikke olie naar balanstappen dunne olie.

En weinig gebruiken, maar net voldoende, olie geven is een kunst je moet het eigenlijk oefenen onder een microscoop

2 likes