ICE watch?
Tissot?
Nog een hint misschien?
Dit is het raad het plaatje topic toch?
Hoe ben je daar op gekomen?
Een horloge van de Jumbo?
Rodania?
Omega speedmaster?
Tour de France : Is Tissot geen sponsor Tour de France?
Ijsbaan : Is er niet ergens een ijsbaan met naam “Tissot”?
Je hebt het goed!
Tissot doet bij beide evenementen de tijdregistratie. geloof ik
Ze doen bij heel vele sporten de tijdsregistratie zie ik maar geen schaatsen. Tenminste, ik zie het er niet bij staan.
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/tissot-world-sport-partnerships/
Dit is vals spel. Ik wil een nieuwe kans!
CvdK
KAPOW!!! Daar is weer een nieuw hoofdstuk in de Van Vostok naar Rolex reeks.
En wat voor één: een onwijs dikke klatser als je het mij vraagt. @Thijs_Kremers leverde deze keer de nieuwe aanwinst. De oplettende lezer heeft het gisteren al gezien, het is een Tissot. Maar niet zomaar ééntje, nee het is de TISSOT SEASTAR 1000 POWERMATIC 80. 80, ja 80! En die 80 staat voor een powerreserve van 80(!) uur.
Dat is best veel als je het mij vraagt. In dagen is dat ongeveer 3,33. Wat dus betekent dat ik hem na 2x opwinden en uitlopen weer te koop zet hoor ik jullie denken. NEE NEE, deze keer is het anders want ik heb namelijk gekozen voor een oude liefde. Nog nooit eerder sierde een Tissot mijn pols maar ik heb zoals jullie misschien wel weten een zwak voor duikers.
De hele bedoeling van dit project is te ontdekken wat ik precies zoek in een horloge en ik heb m’n best gedaan om andere horloges te proberen maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Of ik ben gewoon zwak. Maar ik dwaal af. Waar waren we gebleven? Ohja de Tissot met z’n mega gangreserve:
Mooi is ie hè?
Het is best een redelijk groot horloge met z’n diameter van 43mm. Eigenlijk ligt mijn sweet spot tussen de 38 en 40 maar een duiker mag van mij best een beetje opzichtig zijn. Het is tenslotte geen dresswatch.
Toch past ie mooi op de pols:
De graveringen op de zijkant van de kast geven het horloge net even wat meer uitstraling:
De T-vormige secondewijzer is kenmerkend voor Tissot:
Uiteraard moet de band ook aansluiten bij het thema T en hij sluit mooi aan op de lugs:
Onder water is lume natuurlijk ook een vereiste:
De bezel draait uiteraard unidirectionaal en is voorzien van een aluminium inlay en coin edge rand voor de nodige grip:
Gesigneerde schroefkroon:
Dial met opgelegde indices:
Verder heeft het horloge saffierglas, is ie tot 30 bar waterdicht en heeft ie een glazen zichtbodem dat zicht biedt op het mooi afgewerkte Powermatic 80.111 uurwerk dat is uitgerust met 23 jewels en ontwikkeld is samen met ETA en bovendien COSC gecertificeerd is.
Het tikgetal kan ik zo snel even niet vinden.
Al met al vind ik het een best mooi en net afgewerkt horloge met goede specs. Voor een nieuwprijs van €695,- krijg je redelijk waar voor je geld, zeker als je ziet dat een uurwerk met 80 uur gangreserve eigenlijk alleen gebruikt wordt bij horloges in het duurdere segment.
Eindoordeel: grote blij
Accepteer het nou maar, ‘t is zo.
Tikgetal is 3hz 21600. Het is een naar beneden geschroefde 28800 voor langere gangreserve. Mooie techniek hoor; aan het uurwerk ligt het in ieder geval niet. Fijne klok, veel plezier (voor de 2 weken die je hem hebt)
Ok thanks, ik kon het zo snel niet vinden. Zat er net een beetje over te lezen op het web.
Haha 2 weken deze keer gaat het langer duren denk ik
Beloven kan ik het echter niet
Oe… die is MOOI
Mooi ding hoor. En weer een vermakelijke post.
Dat is ie zeker, veel mooier dan de foto’s doen laten blijken. Die heb ik vanochtend in allerijl geschoten.
Om eerlijk te zijn, die had ik gisteren al geschreven zonder het horloge gezien te hebben
Ik wist dat ik vandaag weinig tijd zou hebben dus heb m’n verwachtingen al van tevoren op papier gezet en vanochtend razendsnel wat foto’s geschoten en die in de baas z’n tijd even in het verhaaltje geplakt
Gelukkig maakt het horloge zijn verwachtingen waar