Van Vostok naar Rolex (project beëindigd)

Hij is toch wel lekker hoor deze. Jammer dat ie in het kader van het topic over een tijdje weer moet gaan.
Hebben jullie nog ideeën voor een volgende ruil naar boven? Er zit deze keer echter geen haast achter want de Citizen bevalt echt heel goed.:sweat_smile:

5 likes

De Citizen is zojuist verkocht.
Eigenlijk best snel terwijl dit horloge best gaaf was.
Jammer? Nee, we moeten door maar het volgende horloge zal ik langer gaan (proberen) dragen. Hij is zelfs al onderweg.
To be continued…

5 likes

Deze gaan we volgen. Leuk

1 like

Tipje van de sluier?

1 like

:drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum:
Het is een…grote jongen.
Ik wou niet boven de 42mm maar dat is niet gelukt deze keer. Deze heb ik al een paar keer gepast maar durfde de trekker niet over te halen vanwege de grote. Dit is een mooie manier om het horloge toch een kans te geven.

1 like

Sumo?

1 like

Close. Tot dinsdag :raising_hand_man:t3:

1 like

We kunnen volgend jaar op 17 augustus genieten van je Rolex met dit tempo :+1:

1 like

:drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum:
Daar is ie dan:

De volgende in de reeks is een bekende voor de meeste hier. De Seiko Samurai :mahjong:

De Citizen beviel eigenlijk prima en ik heb er al een beetje spijt van dat ie weg is. (Stiekem ligt ie nog ingepakt in de doos maar de nieuwe eigenaar is nog op vakantieen heeft al betaald.
Eigenlijk had ik hem langer willen dragen maar omdat ie in nieuwstaat is was ik bang hem te beschadigen. Zonde, want een horloge moet gedragen worden vind ik altijd.
Daarom heb ik nu een hagelnieuwe aangeschaft van @Hans :thinking::thinking::thinking: Maar die kan toch ook beschadigen hoor ik jullie denken?
Klopt maar dat is dan jammer, alleen het eerste krasje doet pijn :grin:

De Samurai stond al heel lang op de lijst maar ik liet me steeds afschrikken door de grootte. Bij de juwelier zagen ze me al weer aankomen als ik voor de zoveelste keer met twijfel het horloge om die reden liet liggen. Maar met de wetenschap dat ie toch weer gaat was het het overwegen waard.

Met z’n 44mm is het best een stevige jongen maar ik kan hem wel hebben vind ik.
De dial vind ik erg tof met z’n reliëf oppervlak en de indices zijn mooi opgelegd met een shiny randje eromheen.

Verder vind ik de hoekige kast echt tof. Dit heeft me altijd zo aangetrokken in het horloge. Het is net even wat anders als normaal.

De brushing van de kast en band is ook zeer netjes en met de doorboorde lugholes is het een waar feest om banden te swappen.

En dat bandenswappen blijft leuk alhoewel ik deze lekker op staal ga dragen. Dat staat hem toch wel het beste.

En natuurlijk nog even een lumeshot. Dit is na ongeveer 15 minuten uit de doos en zonder opladen onder een lamp.

Kortom: dit is een heerlijk horloge en ik vind het leuk om hem een tijdje te proberen. Deze keer wel wat langer uiteraard. Alhoewel ik niets kan beloven :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:
Ohja, en omdat het een ontdekkingstocht is ga ik voor het volgende horloge eens iets anders proberen dan een duiker. Die krengen blijven op de één of andere manier maar trekken :hugs:

22 likes

Gefeliciteerd! Toppertje!:+1: Eigenlijk staan alle banden goed op zo’n Sammy!

En ja, ik koop en draag toch ook bijna altijd weer 'n duiker. Hoewel m’n laatste aankoop een chrono (geen duiker) was en die krijgt toch aardig wat draagtijd. Misschien is een chrono leuk als volgende aankoop?

Heb jij trouwens al 'n idee welke Rolex het moet worden, uiteindelijk?

1 like

Chrono’s zijn zeker leuk. Maar die duikers blijven wel trekken hoor. Als klein kind was ik al gefascineerd door dat geklik van die bezels.

Als het al een Rolex wordt. Misschien komt er wel ééntje en gaat ie weer weg of misschien ben ik op slag verliefd. Ik weet het niet.
Eigenlijk heb ik de naam Rolex gebruikt omdat het wat meer tot de verbeelding spreekt bij een hoop mensen.
De Vostok is natuurlijk het ene uiterste en Rolex het andere (voor een hoop dan).
Al moet ik zeggen dat een Submariner no date me altijd wel heeft aangesproken. (Jaja, weer een duiker :laughing:)
We gaan het wel zien waar deze ontdekkingsreis me uiteindelijk naar toe brengt.
Ik vind het in elk geval leuk om te doen en het heeft me tot een ander inzicht gebracht wat betreft de collectie. Ik ga niet zomaar meer lukraak horloges kopen die “me wel leuk lijken” maar alleen horloges die ik voor altijd wil houden en via deze weg hoop ik te ontdekken welke dat dan zijn.
Stel dat ik via dit project een gebruikt horloge tegenkom dat een blijver is dan gaat ie weer door en kan ik op zoek naar een nieuwe. Misschien is dat al bij een Seiko, misschien pas bij een Rolex of misschien pas bij een Patek :grinning:

2 likes

Soper horloge die Samurai :+1:

1 like

Of misschien een Vacheron Constantin. Een leuke Overseas, bijvoorbeeld?! Allitereert ook meteen lekker als topictitel: ‘Van Vostok naar VC’.:grin:

1 like

Mooie zoektocht. Op de keper beschouwd is deze samurai natuurlijk alles wat een mens nodig heeft en zou je klaar kunnen zijn.
(Maar ja, zo zitten die horloge gekkies natuurlijk niet in elkaar).
Veel plezier ermee en ik hoop dat deze bevalt

1 like

Zeker weten. Vind hem nu al top.

Ik moest even zoeken. Wat een gaaf ding zeg. Wie weet kom ik daar ooit wel met flipperen. 35K zit je zo aan :sweat_smile:

Daar heb je wel een punt.

Hier heb je nog een punt :grin:

Iemand dropte laatst deze het forum op:

Dit vind ik wel heel gaaf. Sowieso zou ik een zwarte nemen als het een blijvertje zou zijn. Dan druk ik er ook gelijk safier in.
Als ie blijft bevallen dan is dit misschien wel de eerste van de lijst die er gaat komen.

6 likes

Ja joh, nog een paar keer flipperen en hupsakee! :joy:

1 like

Met dit tempo volgende week vrijdag al :joy:

1 like

Heb de Samurai even gemeten en hij loopt + 4 sec in 24 uur. Dat is mooi.
Eigenlijk meet ik horloges nooit omdat ik ze maar 1 of 2 dagen achter elkaar draag. Dan luistert het niet zo nauw. Maar ik was nieuwsgierig omdat ik deze wat vaker ga dragen :blush:

1 like

De Samurai is nu inmiddels 2 weken in bezit. Tijd voor een update:

De Samurai doet het boven verwachting goed. Waar ik deze Seiko al meermalen heb laten liggen bij de juwelier vanwege zijn formaat moet ik zeggen dat het in de praktijk reuze meevalt (did u see what I did there?)
Verder blijft de dial leuk om naar te kijken, houdt ie prima de tijd en geeft ie de rest van de horloges momenteel het nakijken qua polstijd.
Door de drilled lugholes is het swappen van banden een makkie maar ik was van plan hem op staal te gaan dragen. Dit heb ik één dag gedaan maar toen ben ik gewisseld naar rubber. Oranje wel te verstaan en dit ging lekker met het zonnetje van afgelopen weken. Ik heb nog 2 van deze straps besteld in het donkerblauw en zwart, ben benieuwd hoe dat eruit ziet als die binnen zijn.


Ben net even gewisseld naar nato omdat ik het rubber zat was.

Ik was altijd van mening dat als ik een Samurai zou kopen het een zwarte zou worden maar ik ben er nu van overtuigd dat ik blauw toch mooier vind.
Nu ga ik er nog eens heel hard over denken of ik deze weer ga ruilen of dat dit er ééntje uit de reeks wordt die misschien wel gaat blijven. Sowieso ben ik er nog niet aan toe om afscheid te moeten nemen :slight_smile:

Nog even een korte samenvatting in plaatjes van de reis tot nu toe:

10 likes

Paar detail foto’s van de Samurai.
Wat me zo trekt zijn de waffle dial, bezel rand en kroon.

3 likes