Van Vostok naar Rolex (project beëindigd)

Al vanaf het moment dat deze kwam weet ik dat ie ook weer moet gaan. Dat zijn nou eenmaal de “regels van het spel”. Maar op de één of andere manier lijkt deze moeilijk om los te laten.
Hij bevalt me boven verwachting goed en net als de Fiffer Turtle is dit een horloge waar ik al tijden naar liep te loeren maar ik durfde nooit de trekker over te halen. Beide horloges zijn op het moment in bezit en ik zou ze allebei wel willen houden. Helaas moet de Fiffer deze week weer vertrekken maar de Samurai moet niet persé.
Toch heb ik besloten om me heen te gaan kijken wat er nog meer in de markt is voor een paar euro meer. We moeten immers door. Ik heb getwijfeld de Samurai te houden en het geld opnieuw in te leggen maar dat ga ik niet doen. Als de liefde echt is dan kruisen onze wegen zich vast wel weer een keer en sla ik alsnog toe. We zullen zien óf en wanneer dat dan is. Maar om m’n schepen niet achter me te verbranden wil ik eerst weten wat de vervanger gaat worden. Nu kan ik zelf natuurlijk op zoek naar een vervanger in de klasse tot ± 350,- maar ik ben vooral benieuwd naar wat jullie vinden dat een waardige opvolger is voor de Samurai.

Dus brand maar los:
prijs ± 350,-
Diameter liever niet groter als 42mm
Geen vintage
Geen digitaal
Liefst full set en in goede staat.

2 likes

Als ik in die prijsklasse op zoek zou zijn naar een nieuw horloge, zou ik twijfelen tussen een Citizen Promaster Tough, een Hamilton Khaki Field of een Seagull 1963. Of het waardige opvolgers zijn? Geen idee!

Leuk om je reis door horlogeland op deze manier te volgen!

2 likes

Het blijft een topper. Ik ben benieuwd of de volgende aan deze kan tippen, en volg het dus met veel plezier.

1 like

Samurai bevalt mij ook wbt. looks. lijkt me een vrij ideale beater.

Misschien kan je een sarb033, of sarx regelen? Hamilton heeft flink veel modellen in de range. Heb in het blauwe deel incidenteel Squale of Glycine voorbij zien komen voor 350.

1 like

Hamilton speelt inderdaad al langere tijd door m’n hoofd. Vooral de Khaki Field zou ik wel eens willen proberen. Misschien dat ik daar eens naar ga kijken.

Is ook tof. Heb alleen al een 1545 in de collectie en verder is er ook die prijsklasse weinig te vinden ben ik bang.

Ook heel tof, alleen zou dat dan de zoveelste Seiko in de collectie worden :thinking: maar misschien is de 033 wel een idee voor de volgende ronde, al is het alleen maar om te ervaren of alle geruchten waar zijn.

Zal lastig worden. Dit is gewoon een heel goed horloge en eigenlijk alles wat je nodig hebt. Tenminste, zo denk ik er nu over. Misschien is dat anders als ik straks misschien een duurder horloge heb, geen idee. Het enige minpuntje van Seiko vind ik dat Hardlex glas. Een safiertje kost voor zo’n bedrijf echt niet heel veel meer.

Genoeg om over na te denken in ieder geval, bedankt voor de suggesties tot zover. Mocht iemand nog ideeën hebben zijn die altijd welkom :grinning:

2 likes

Hmmmm :thinking: Die nieuwe Khaki Field ziet er wel lekker uit hoor :slight_smile:

5 likes

Keuze snel gemaakt toch :smirk:

1 like

De Fiffer Turtle is inmiddels de deur uit dus de Samurai krijgt nog even wat draagtijd tot ie naar het blauwe gedeelte mag.

Ik vind het nog steeds lastig om in deze prijscategorie een waardige opvolger te vinden maar ik denk dat ik 2 kanshebbers te pakken heb.

De nieuwe Hamilton Khaki Field. Met het vernieuwde uurwerk een gangreserve van maar liefst 80 uur en door de toolish uitstraling is het wel een tof horloge om lekker banden mee te swappen. Ik heb nog nooit een echte fieldwatch gehad dus dat lijkt me wel tof. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een zwarte dial.

Of de Vicorinox I.N.O.X. Een echte toolwatch met een opvallende eigen smoel die me doet denken aan een M27 moer :hammer_and_wrench: Apart uiterlijk maar hij blijft wel al een tijd mijn aandacht trekken. Met de quartz uitvoering financieel wel haalbaar en een echte grab & go beater. Welke uitvoering precies ben ik nog niet uit alhoewel ik hier ook naar zwart neig.

Ik ben benieuwd welke van deze 2 jullie als opvolger zouden willen zien.

• Hamilton Khaki Field
  • Victorinox I.N.O.X.
  • Iets anders, namelijk:

0 stemmers

Heb je nog andere ideeën in een prijsklasse tot ~350,- dan zijn die van harte welkom.

De poll geeft wel een duidelijk beeld :blush:
@Diederik Ik zie in je profiel dat jij een Khaki Field hebt maar je hebt op de Victorinox gestemd. Bevalt de Hamilton niet of wil je juist de I.N.O.X. zien omdat je de Hamilton al kent?

Scherp opgemerkt! Ik heb een Khaki Field Quartz 40mm gehad, maar weer verkocht omdat ik hem weinig droeg en niet echt ‘speciaal’ vond. Dat neemt overigens niet weg dat ik de mechanische versie niet tof vindt, want die gaat er wellicht ook nog een keer komen bij mij :sunglasses:

Maar als ik moest kiezen tussen een ‘standaard’ Khaki of een Inox, dan zou mijn keuze op de Victorinox vallen :slight_smile:

Dat is trouwens ter ruil-/verkoopwaarde wel weer een slecht idee, want ik vermoerd dat het een stuk makkelijker is om de Hamilton te verkopen dan de Victorinox.

1 like

Ah, op die fiets. Thanks!
Dat laatste had ik ook al een beetje in gedachten. Die Hamiltons slijt je wel weer en zijn iets gewilder bij het grote publiek. Normaal vind ik dat niet interessant maar in de kader van het project is het wel iets om rekening mee te houden.

2 likes

De Hamilton is saai. Heel saai. Veel mensen vinden hem leuk, maar volgens mij vliegen ze hele forum over omdat iedereen ze gewoon snel zat zijn.
Alternatief ? Geen idee :rofl: dus hier heb je weinig aan.

3 likes

Haha. Je hebt wel gelijk denk ik. Er staat er ééntje te koop hier maar ik wil hem eigenlijk eerst even in het echt zien voor ik de trekker over haal. Maar ja, wat dan hè?

1 like

Misschien dan een stapje hoger kijken, Sarb? Sarb017? Hoewel mij dat ook een saai horloge lijkt. :laughing:

1 like

Nee ik zou even wachten met een Sarb, dat zijn blijvertjes :wink:

2 likes

Tsja die 017 vind ik niet mooi (ai, nu trap ik op een hoop tenen) de 033 daarintegen wel maar die vind ik wel een beetje overpriced.

1 like

Niet op mijn tenen hoor, ik vind hem ook niet mooi :laughing:

Sarb033 zou een goed idee zijn… Maar wellicht met het huidige prijsniveau een stap te hoog?

Yes, hier ben ik inmiddels achter. Deze kan me nu al niet bekoren dus ik ga hem ook niet tijdelijk testen.
Stond er hier trouwens ééntje te koop, heb contact gehad met de verkoper maar heb de trekker uiteindelijk niet over gehaald.

Ik heb ook geen idee haha. Misschien de Victorinox of toch iets anders.
Ga van het weekend eerst de Samurai eens te ruil/koop aanbieden en dan zien we wel.

1 like

:rofl:

1 like