Van Vostok naar Rolex (project beëindigd)

De Samurai ligt inmiddels te wachten tot zijn nieuwe baasje hem komt halen.
Jammer want dit was echt een lekker horloge maar we moeten door.
Maar met wat? De Hamilton gaat hem toch niet worden, die krijgt te weinig polstijd. Verder staat er momenteel weinig interessants in het blauwe deel tot een euro of 350,-
Omlaag in Euro’s en de rest achter de hand houden is geen optie, ik wil vooruit. Alhoewel er tot 200 piek nog legio horloges zijn die ik wil proberen.
Lastig. Weet je wat? Ik gooi er een plaatje in van 2 lege blikjes cola.

3 likes

Wil je een andere merk proberen? Want Seiko heeft ook interessante upgrades. Neem bv de Sumo als voorbeeld. Heeft een wat betere afwerking en uurwerk.

Daarnaast ga je nu een lastig hoekje in. Tussen de €350 en €500 zijn merken als Seiko, Citizen en Hamilton heer en meester, maar er zijn ook bizar veel microbrands die iets tofs aanbieden. Maar wellicht weer iets lastiger te verkopen vergeleken de bekende merken. :sweat_smile:

Succes met de zoektocht. Ben benieuwd naar je volgende aanwinst.

2 likes

Ja het liefst wel. De volgende Seiko in deze reeks is misschien een GS🤗
Ohja een Sarb33 misschien nog over een paar rondes. En een MM300. Damn, er zijn er teveel.

Klopt ja. Ik had verwacht daar pas boven de 500,- in te komen maar dit is ook een lastige prijsklasse. Vooral als je iets bijna nieuws zoekt dat je voor ongeveer dezelfde prijs weer kunt verkopen om het een beetje leuk te houden.

Die spelen inderdaad ook door m’n hoofd. Maar ik vind het lastig, er zijn er best veel die degelijke specificaties aanbieden in die prijs maar vaak zijn het merken waar nog nooit iemand van heeft gehoord. Dat is lastig met een eventuele verkoop. Normaal hou ik daar geen rekening mee maar voor dit project vind ik het wel iets om rekening mee te houden.

1 like

Goede deal, voor 351 euro. Kun je nooit veel op verliezen.
Tissot heeft ook nog wel moois in de 350-500 categorie.

1 like

Dat is wel een leuk voorstel! Ik ga er eens over nadenken. Dankjewel!

1 like

Gistermiddag stond er een ventje van een jaar of elf op de stoep. Met een foam speelgoed zwaard dat helemaal kapot was.
Hij was bezig met een ruilactie en wou het zwaard ruilen voor iets anders :grinning:
Ik vertelde hem over het verhaal van de paperclip en het huis en het ventje begon helemaal te glunderen :slight_smile:
Hij had nog niets weten te ruilen terwijl zijn neefje al een potlood tot een nieuw matras in de verpakking had weten te hosselen.
Helaas was ik alleen thuis en was m’n zoontje van 2 aan het brullen vanaf het moment dat ik de deur open deed dus moest hem een beetje afkappen maar heb hem nog wel snel een alluminium gereedschapskoffer meegegeven die ik snel uit de schuur kon vissen. Hij was er super blij mee :grinning:
En dat zwaard? Die mocht ie van me houden, had ie een betere onderhandelingspositie mee leek me.

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben met dit idee :grin: wie weet loopt dat ventje volgende week al met een Rolex om de pols te shinen op het schoolplein :sunglasses:

Ohja, de Samurai wordt straks opgehaald :hugs:

13 likes

Hahaha, hier vanmiddag kinderen aan de deur met 1 theezakje. Of ik iets had om te ruilen, geruild regen 4 koffiemokken die mij toch in de weg stonden.

3 likes

Het lijkt wel een hype :smile:

1 like

Afgelopen zomer had ik er een stuk of tien ( op schoolkamp ) in het café die van alles wilden ruilen terwijl de begeleiders op het terras zaten met een hele tafel vol geruilde meuk :smile:

1 like

Teasertje. Tot dinsdag :raising_hand_man:t3:

6 likes

Die sbdc blabla 62mas? 500 euro…
Of…die MM200. Wel duurder :thinking:

4 likes

Lijkt meer op een sluiting van een SARB033/035.

4 likes

Zou in elk geval een goede keuze zijn. Die Sarbs zijn echt heel erg de moeite waard vind ik.

1 like

Deze is heel mooi! Mag ik vragen welk type dit is? Of is het een mod?

1 like

Ik geloof een lesprogramma over circulaire economie. Je hebt er verschillende ala:
https://warehousejr.com/nl/over/

1 like

Dat is een Samurai met een bezel inlay van Namokimods.
Je hebt dan wel een bezel van een Turtle nodig, die passen op een Samurai.
Omdat er bijna geen Samurai inlays als mod onderdelen te verkrijgen zijn is dat helaas de enige oplossing.
Hier een artikel erover op hun website:

3 likes

Dat wordt geloof ik zelfs vanuit de overheid gestimuleerd hoorde ik pas op de radio.
Dat hele circulair produceren is sowieso een hot item tegenwoordig. Wel goed dat ze kids daarvan bewust proberen te maken.

1 like

Hopelijk geeft het een ander bewustzijn dan het “heitje voor een karweitje” (werk verzetten tegen te lage betaling) waar ik mee te maken had. In mijn ogen heeft dat “principe” ons weinig tot niets gebracht.

1 like

Dat doen de kinderen hier in de straat nog steeds. Zijn ze lekker bezig.

:drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum:

En het is…

:mega:Tadaa :mega: de SEIKO SARB033

Jawel, de opvolger van de met toch wel een beetje pijn in mijn hart verkochtte Samurai is de Sarb033. Een echte forumklassieker die inmiddels bij bijna iedereen hier wel bekend is. En dat is ook wel logisch want man wat is dit een prachtig horloge zeg.
Bij het openen van de doos had ik heel even zo’n geluksmomentje. Ken je dat? Net als een klein kind dat zijn favoriete speelgoed als cadeau krijgt.
Alle andere horloges in deze reeks vallen in het niet bij de Sarb, het lijkt wel of alles klopt aan dit horloge. De gitzwarte dial waar je met je vinger in wilt prikken om te voelen hoe diep het is, de opgelegde indices met dat subtiele randje lume, het diepe datumvenster, de lengte van de wijzers en de perfect uitgelijnd tekst op de dial. Alles klopt.

Ik heb hem inmiddels al weer een paar dagen om de pols en hij bevalt echt goed.
Ik betrap me erop dat ik héél vaak even kijk. Niet eens om te zien hoe laat het is want dat doet er niet toe met dit prachtige horloge. Ik zou hem zelfs dragen als ie stil stond.
Hij heeft wel een hoog Rolex gehalte maar ach, het topic heet niet voor niets “Van Vostok naar Rolex”, kan ik daar vast een beetje aan wennen :sweat_smile:

Het is het eerste horloge in de reeks dat geen duiker is en onder de 40mm komt. 40mm is een beetje de sweet spot voor mijn pols maar dit staat ook heel mooi vind ik. Laatst had ik de SNKL23 met 37mm gekocht maar dat vond ik dan weer te klein. Deze is met 38mm perfect lijkt het.

Leuke details vind ik de gesigneerde kroon en de zichtbodem waar je niets aan hebt. Deze geeft een mooie blik op het 6R15D uurwerk.

Het enige wat ik misschien nog zou willen proberen is een HDV bezel en een Miltat Angus jubilee bracelet maar misschien wordt het Rolex gehalte dan wel té hoog.

Voorlopig ga ik hem lekker dragen en ik denk dat het de komende tijd erg rustig blijft in dit draadje :blush:

16 likes