Bruut…Hi-beat King Seiko🙃…ben benieuwd😊
Geweldig jubileum, gefeliciteerd!
Kan rustig stellen dat ik zeker geen fan ben van al jouw keuzes, maar tering wat zit er leuk spul tussen.
Mede dankzij jou werd ik ook fan van de strakke lijnen van de King Seiko’s al dan niet quartz.
Vervolgens ligt er hier dus een King Quartz , waar helaas de band een stuk te klein van is en leer is niet echt een optie
, maar goed dat is een ander verhaal. Zo te zien heb jij trouwens een stuk kleinere polsen dus dan vind ik ze stiekem nog mooier(en minder gezeik met bandjes
).
En wat betreft NA’s : keep them coming! Altijd leuk om die te zien, zeker omdat er bij jou vaak best nogal wat uitzoekwerk aan vooraf gaat
![]()
Maar 86… dat is wel heftig 
Sodeknetter! Wat een hoeveelheid! Die King Seiko’s zijn idd erg mooi. Een mooie is ondertussen wel flink aan de prijs en liggen al wel in de buurt van sixties Omega’s.
Bedankt voor de show 
Leuk om je afdaling in de gekte van het verzamelen te zien 
Nog wel ff de contactjes van je 0624 schoonmaken/ bijbuigen.
Jemig de pemig, ik wist dat je een hoop horloges hebt gehad in een jaar, maar nu ik ze allemaal zie zijn het er écht veel.
Zitten veel mooie tussen man:+1:

Ben benieuwd of je het nog lang vol gaat houden om zoveel te flipperen!?
Mooi topic en wat een hoeveelheid aan klokken…
Ik heb het nooit bijgehouden maar kom zeker niet in de buurt. Ik heb horloges altijd wel leuk gevonden maar nooit bezig geweest met een collectie. Dat heb ik nu sinds kort dan wel.
Ik wil gewoon een beetje kunnen afwisselen en voor de gelegenheid passende horloges hebben. Dat er nog veel geflipperd zal worden is mij nu wel duidelijk 
Hoe dan ook beleefd een ieder op zijn of haar manier veel plezier aan deze hobby. Ga zo door en geniet er van ![]()
Fantastisch topic! Ik zie hier ook een aantal horloges voorbij komen die ik in het verleden heb gehad maar helaas zijn afgedankt wegens kapot: de 0634-5009 LCD quartz chrono en de H601-5461 (of iets wat er sterk op leek). Wat ik nergens voorbij zie komen is deze:
Heeft een hele tijd in de la bij de reserve klokjes gelegen en moest worden gerepareerd, maar is sinds de laatste verhuizing spoorloos (samen met z’n soortgenoten in diezelfde la). Wil ik graag nog eens terug kopen maar zal nu wel onbetaalbaar zijn. Destijds (1975) was hij al tegen de 500 gulden.
Heb ook nog een Seiko automaat gehad die sterk lijkt op een SARB035 maar dan met screw-down kroon (die van mij had een blauwe plaat). Die is een keer van mijn pols gevallen terwijl ik over de reling leunde van het m.s. “Straat Singapore” in de haven van Hong Kong. Hij ligt daar denk ik nog steeds op de zeebodem…
Ik vind dit een fantastisch beeldverhaal en ben benieuwd naar een volgende aflevering. Over een half jaar of zo?
Grtz
Harold.
De meeste Seiko’s zijn horloges, maar niet alle horloges zijn Seiko’s. (Behalve bij jou)
En wat doet die fraaie Omega tussen de Seiko’s Daniel? (geintje hoor) 
Oeps 3 omega’s zelfs geloof ik. 
Wat een gave verzameling zeg. Mag ik vragen hoeveel dit alles je ongeveer gekost heeft ?
Gefeliciteerd en dat na 1 jaar! Lekker bezig…
Holy sh*t, wat een koopwoede. Zitten wel er mooie exemplaren tussen.
Oeh wat mooi. Heb je die nog?
Vanwaar die belangstelling voor Seiko? Dat zijn toch 95% van de platen.
Mooi hoor, een Seiko museum in Delft 
@Slin in de tussentijd nog een bod gedaan op een andere King Seiko hi beater 
@HansT Bedankt! 
@Dpvh ik vind het leuk om zo veel mogelijk verschillende klokjes uit te proberen. Dat zijn soms dan ook vrij gekke horloges haha. Die vintage quartzen zijn ook gewoon gruwelijk mooi. Voor rond de 100 euro verreweg de mooist afgewerkte horloges.
@Hieronimus zeker niet goedkope horloges. Maar imo dan ook veel meer horloge dan een Omega Geneve ´/DeVille/Seamaster. Zijn meer in Constallation territorium 
@MartijnV daar durf ik zelf nog niet aan te beginnen bij een 0624. Dat is me iets te kostbaar nog…
@Dennis thanks! De laatste tijd ook veel kleine horloge projectjes, dat vind ik ook erg leuk om te doen.
@Da_Watcher Veel afwisselen is ook gewoon leuk, of dat nou binnen je collectie is of door middel van flipperen.
@hplooijer Mooie King Seiko! Kan me voorstellen dat het heel jammer is dat je die kwijt geraakt bent… De 0634 bracelet s denk ik de fijnste die ik tot nu toe gehad heb. Heel mooie klokjes zijn dat en destijds ook verschikkelijk duur en duurder dan je King Seiko 
@Ogenblik
Het horlogevirus is ernstig, Seiko virus nog erger…
@Omega_73 Omega is toch een beetje de Zwitserse Seiko als je ziet hoeveel verschillende modellen ze ook gemaakt hebben 
@patvrolijk veel van de horloges hier heb ik al lang verkocht om de nieuwe aankopen te financieren. Als ik naar de totale uitgaven kijk zou je daar om je een idee te geven nog geen nieuwe Rolex Submariner van kunnen kopen, wel een tweedehands exemplaar. 
@gfvdb81 thanks! 
@svmnb1 thanks! Zitten zeker een paar leuke tussen hehe
@anon50762135EV die heeft echt eeuwen te koop gestaan op HF
Nu niet meer in mn bezit.
@Gobert ze hebben gewoon zo veel verschillende modellen gemaakt dat je er niet op uitgekeken raakt. Veel modellen ook met een intressant verhaal er achter. (en voor mij ook nog redelijk betaalbaar)
@Harpoen met een collectie van 10 stuks op dit moment zou dat wel erg tegenvallen nog.

Hij had een wat gepatineerde wijzerplaat. Ik denk dat veel mensen tegenhield ondanks dat de prijs daar ook naar was. Heb hem helemaal laten servicen ook nog, was een dure grap.