Nu zijn we een jaar en 86 horloges verder…
Ik dacht dat ik van de mogelijkheid gebruik zou maken al alle horloges die ik in bezit heb gehad te posten Ik heb alles altijd netjes bijgehouden
Mijn eerste horloge dat ik droeg, de Casio F91-W. In de tussentijd gekocht omdat ik niet zo lang kon wachten op mn bestelling bij watch2day…
Het horloge dat ik via watch2day kocht waarmee de gekte begonnen is, de Sturmanskie Gagarin Vooral het verhaal er achter interesseerde me enorm.
Kort daarna mijn eerste mechanische horloges aangeschat, de Seiko SNK809. Het horloge viel me eigenlijk al vanaf het begin tegen.
De nieuwe aanwinsten volgden elkaar snel op Ook een SKX007 gekocht, dat was voor mij wel even slikken zo’n “grote” aankoop. Onmisbaar in iedere collectie natuurlijk.
Maar het was natuurlijk nog niet klaar, geen dress watch nog. Via het internationale forum mijn eerste vintage gekocht. Vanaf dat moment ook meteen hooked aan de vintage. Zeer onder de indruk van de afwerking van de King Quartz, dit is een van de weinige horloges waar ik spijt van heb van de verkoop.
Ook nog een vijfje besteld vanuit Azie. Dit is m.i. het ultieme moderne vijfje, de SNKM47:
Ik vond de SKX007 wel wat groot. Op HF zag ik toen een horloge dat ik wilde kopen en heb me hier aangemeld. Maar met 35mm was deze duiker dan weer echt veel te klein, de 3A25-01A0:
Ook had ik nog geen chrono in mijn verzameling die moest er ook komen natuurlijk. Op HF dit exemplaar gekocht, hier heb ik ook spijt van deze verkocht te hebben, de 7a28-7020 “james bond”:
Eigenlijk dacht ik wel klaar te zijn met verzamelen nu. Maar goed jullie weten ook wel beter he. Wel afgesproken dat als er iets nieuws kwam er ook weer wat uit moet gaan. Dit princiepe gaat nog altijd goed Toch kon ik het niet laten om toen ik op de Rikketik 2 vintage Seiko chrono’s zag deze te kopen. De zwarte heb ik verkocht en de Pogue laten opknappen. Dit was het eerste horloges waar ik echt het “wow” gevoel bij had. Nog altijd een van de favorieten in de collectie.
Seiko 5H26-7A19
Seiko 6119-8490
Eindelijk ook weer eens een niet Seiko. Wel een erg mooie klok ook met veel value for money. Civiele Poljot 3133
4006-7000 Bell-Matic
5Actus 7109-7350
Lord-Matic special 5626-8140
Seiko 5 6319-8140
Dit was ook echt een heel fijne klok met een erg bijzonder flyback chronograaf uurwerk. 7016-5011 “Monaco”
Lord-Matic 5606-7000
3863-7010 QR
Ook de flipper it forward een weekendje om de pols mogen hebben (foto van het web, kan geen foto in de archieven terug vinden)
Casio Wolrd Timer, ook nog steeds in mn bezit.
M159-5026
7a38-6090
7820-9000
King Seiko 5246-5000
7t32-0EA0
Ook weer eens een niet Seiko, citizen Aqualand
Een van de mooiste horloges allertijden, de King Seiko’s in deze kast variant. Dit exemplaar verkocht om er een in betere staat terug te kopen. Die is op dit moment incomming
SQ4004 0903-7019
Uit 1964 is dit het oudste horloge dat ik in mijn bezit heb gehad, 6619-7000 weekdater
Seikomatic 6216-9000
Ik post vanmiddag de andere helft