Vandaag effe een ritje van 900km voor

Een Omega PO 8500 42mm.

Ik heb dus precies 15 dagen zonder PO gezeten :grin:

Dit horloge heb ik via Uhrforum overgenomen van The last Don met dank aan 2 niet bij name te noemen leden van HF.

Onder het genot van een lunch (op kosten van de verkoper) het horloge bekeken en tot mijn schrik zit er geen rode stip op de achterzijde. Na de rest van het horloge goed te hebben bekeken, alsmede papieren, nummers en doos toch tot de conclusie gekomen dat het horloge origineel is. Inmiddels ben ik ook te weten gekomen dat sinds medio 2015 er geen rode stip meer op de horloges wordt geplaatst door Omega.

De verkoper heeft ook behoorlijk wat positieve reacties op Uhrforum en dat helpt ook wel weer.

Vervolgens de deal gesloten en nog een goed gesprek gehad waarbij we tot de conclusie kwamen dat we ook nog andere gezamenlijke interesses hebben zoals auto’s en motoren, kortom we hebben ons vandaag weer lekker mannelijk gedragen.

Het horloge is nieuw in de stickers met garantiekaart van augustus 2016 en is dus ook verpakt in de bekende prachtige houten doos.

Ik heb eerder de PO 2500 45,5 en de PO 8500 45,5 gehad en nu dus de PO 8500 42. Ten opzichte van de 8500 45,5 draag de 42 voor mij prettiger. De band van de PO mist fijnafstelling en daardoor zat de band te strak of te los en in het laatste geval hing het horloge een beetje mede door het gewicht van de PO 8500 45,5. De 2500 45,5 droeg een stuk prettiger omdat deze lichter is minder hoog. Uiteraard is dit allemaal persoonlijk en afhankelijk van de pols.

De 8500 heb ik overigens recent geruild met wat cash up voor de prachtige Zenith El Primero, waarvan de verkoper vandaag zijn ogen niet kon afhouden :grinning:

Kortom, ik ben weer erg blij met deze aanwinst en deze zal vermoedelijk het nest niet snel verlaten (en zo ja, dan waarschijnlijk ook snel weer terug)

En om af te sluiten uiteraard nog wat foto’s van de PO.

45 likes

En ook al zo’n mooie doos erbij gekregen :+1:
PO blijft mijn aandacht trekken. Deze 2x gehad en lonkt nu weer :laughing:
Gefeliciteerd met deze topper.

1 like

Doos is echt super en een klasse hoger dan de rode doos.

Gelukkig weten jullie wat ik met rode doos bedoel omdat ik anders toch wat scheve gezichten zou krijgen.

2 likes

Mooie complete set! Top!

1 like

Prachtig horloge :+1:

Enneh volgens mij is niemand blij met een rode doos :joy:

5 likes

Mijn beste,

Wat je ver haalt is …:earth_africa:
Proficiat dan ook met deze elan-volle aanwinst!!
Ik wens je er vele mooie momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Schitterend :thumbsup:
Ben al een tijdje aan het verzinnen of ik een Omega PO wil aanschaffen of toch maar die Datejust II .
Maar die foto’s maken me wel hebberig :yum:

Veel plezier er mee (opnieuw) :wink:

Pieter.

1 like

Heel fraai :thumbsup:

1 like

Ik kan de PO echt aanbevelen. De PO heb ik sinds 2012 in de collectie en is één van de meest gedragen horloges tot nu toe.

Proficiat! Voor mij zeker 1 van de mooiste duikers. De mijne gaat het nest waarschijnlijk snel verlaten. Ben benieuwd of ik ook spijt ga krijgen. :thinking:

2 likes

En waarvoor gaat hij het nest verlaten?

De nieuwe Rolex Explorer, die is al om de pols…

Enige nadeel van de PO voor mij is z’n dikte: met mijn smalle polsen (16,5 a 17,0 cm) is 'ie soms topzwaar.

PO blijft prachtig; vooral de wijzers, de uur-indices en de prachtig gevormde en bewerkte kast … :+1:

1 like

Een saaiere kast, maar zeker niet topzwaar voor mij (sorry voor de haren)

3 likes

Dit is ook zeker een prachtig horloge en ligt inderdaad wat platter op de pols.

1 like

Volgende keer eerst even de arm scheren aub :joy:

2 likes

Zeer fraai! Gefeliciteerd.

2 likes

Heel mooi, gefeliciteerd.

1 like

Heel cool. Mooie swap.

1 like

Prachtig horloge! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

1 like

Mooi horloge en denk inderdaad dat de maat beter draagbaar is…

Veel draagplezier !

1 like