Vandaag maar eens een duiker gepast. Past dus toch wel

Hallo iedereen.

Ik dacht altijd dat een duiker me niet zou passen, te groot zou zijn.

Vandaag deze om gehad. Zou alleen niet voor die kleur gaan.

Zat als gegoten. Als in niet te groot. Mooi ding hoor.

Alleen toch in

Blauw

Of limited edt?

En als ik dan toch in t duiker segment zit :

Zou een Pelagos mij ook passen? Of is die echt meer ‘aanwezig’ ? En is die pakweg t dubbele waard qua prijs van Oris?

Wil naast de Nomos ook nog wss wat anders erbij… En dan de Pelagos is t zwart of blauw ( Of is de blauwe nu alleen met manufactuur te krijgen? Wordt dan beetje duur… :wink:

3 likes

Zowel de Oris als de Pelagos staan op mijn lijstje. net als de Black Bay overigens
Het prijsverschil tussen beiden is inderdaad fors. Voor dat geld kun je bijvoorbeeld nog een knappe dresser kopen.
Maar ik ben er nog niet uit.
Bij de pelagos zou ik wel voor de zwarte gaan en dan het model dat je hier laat zien. De nieuwe versie heeft wat mij betreft wel heel veel tekst op de plaat staan.

Ik vind de smoel van de blauwe Black bay mooier dan de pelagos. Maar de BB vind ik wel te hoog qua kast.

Tsja. Wil niet zeggen dat opeens een wereld voor me open gaat nu een Aquis past. Maar wel fijn dit te weten. Dat t formaat Aquis mij ook past.

Maar vraag me af of de Pelagos t geld waard is. Ben t met je eens dat de nieuwste versie erg druk is met de tekst. Te druk in mijn ogen.

limited is tof! Mooie kleurstelling… een grijze duiker… Yes!

Seamaster van Omega is ook een alles kunner, echte duiker 300m niet te groot met 41mm, niet te hoog, en sportief op staal, en past netjes onder overhemd op lederen band.

En mooier als bovengenoemde als je het mij vraagt, Tudor blijft voor mij een net niet Rolex :slight_smile:

Die Oris komt hier tegenwoordig veelvuldig voorbij.
Wat een mooi horloge is dat toch. Ik vind de versie in blauw erg mooi. En een Oris is in dit segment ook betaalbaar. Prijs/prestatie is uitmuntend volgens mij. Succes met je keuze.

1 like

Ik zou zeker niet de limited nemen. Ik vind die kroon links zo stom staan.
Ik heb zelf een pelagos, best fors maar moet zeker kunnen als een aquis goed past.
Ik vond het het prijsverschil wel waard maar denk dat de Oris een betere prijs voor kwaliteit heeft. Liefst zwart.

Ik ben een “beetje” biased wat oris betreft. Sorry ! :smile:

Persoonlijk vind ik de Tudors te contrastrijk op de wijzerplaat in combinatie met de wijzers. Ik vind nou net dat randje “chrome” bij de Orissen , zeker in het avondlicht, Yummmie. Tudor te droog ???

Misschien is dit een alternatief t.o.v. de zwarte Oris , wiens mindere foto je gekozen hebt en daardoor niet helemaal “goed uit de verf” komt.

Two cents Elf.

Elf.

2 likes

Seamaster van Omega is dan weer net beetje teveel van t goeie qua prijs :stuck_out_tongue:

Ik heb zelf dan weer erg weinig met Rolex zelf.

Ik vind de kroon links weer eens wat anders dan altijd rechts. Lekker dwars

Mooie kleur. Had van de zwarte maar even een plaatje gepakt. Is deze blauwe van jou (geweest)?

Deze kleurencombinatie ook al gezien? :smile:

Neu, gewoon van het web geplukt. Ik kwam 'm eergisteren tegen, en toen ik dit onderwerp las dacht ik dat deze misschien wel iets kon zijn.
De “gewone blauwe” heeft een matte dial en glossy bezel. De andere een sunburst dial met een matte bezel.

Kroon links zit ook prima, net gecheckt.

Elf.

Hele gave uitvoering met die dial.

Ik zelf kijk ook altijd met een scheef oog naar Oris. Mooi merk met prachtige duikers voor een schappelijke prijs. Toen ik de Aquis omhad stond hij geweldig. Alleen die lugs zijn zo nadelig voor aftermarket straps (nato/perlon)

De Tudor Pelagos heb ik omgehad maar mijn eerste reactie was wow wat is hij licht. Kan ook zijn dat je daar aan moet wennen maar ik vond het in eerste instantie helemaal niks.

Ik zou voor de Oris gaan, topklok😀

1 like

Oris rules !

1 like

Oranje uitvoering is ook erg mooi. Maar hebben jullie de Oris liever op stalen band of standaard rubber? Prijs voor de stalen band los zal ook wel niet mals zijn denk ik?

Mijn ervaring met de Aquis (rubber) band moet nog volgen, maar wat ik in verleden ervaren heb is dat zowel de stalen band als de rubber banden erg prettig dragen en van zeer hoge kwaliteit zijn. Wat ik daarmee bedoel is, met betrekking tot het staal, dat er geen scherpe afwerking aan de binnenzijde van de band is, Ik draag mijn horloge’s altijd strak en weet gewoon of ik een band lekker vind of niet. Oris is wat dat betreft Oké.
Even wat googlen op “Aquis rubber en Aquis” en je hebt zowel feedback over de rubber en stalen banden, die eigenlijk altijd zeer positief zijn. Voordeel van de rubber band is dat er altijd iets van rek in zit.

Elf.

En nu minus, zonder worstelingen, 20% nieuw te koop.

http://watchessite.nl/horloges/heren/oris/oris-aquis-date.html

Elf.

Go for blue

1 like