Vanillegeur

Ik heb sinds kort een rubber bandje van Bonetto Cinturini met zo’n weeïg, chemisch vanilleluchtje erop. Het bandje draagt heel prettig, maar alles ruikt nu naar vanille. M’n pols, m’n handen, en elke ochtend ruikt de hele slaapkamer ernaar.

Ik heb het bandje gewassen met een sopje en vannacht in een emmer met Rituals badschuim van het vrouwtje geweekt, maar het stinkt nog steeds. Heeft iemand tips om van die misselijkmakende geur af te komen?

Ik heb een zelfde bandje van een jaar of 2 oud en die ruikt nog steeds lichtjes.

2 likes

Volgens mij hoort dit zo bij rubberen bandjes. Is dat ook geen tell-tale teken van een legitieme vintage tropic band?

@acour_jeroen kom er maar in.

1 like

Het hoort inderdaad zo en is volgens mij bedoeld om de rubbergeur te maskeren, maar de eerste maanden is zo’n bandje echt niet te harden…

Ik dacht altijd dat Azijn de geur uit rubber grotendeels kon onttrekken… Misschien het proberen waard? Sluiting eraf halen en nachtje weken. Al weet ik trouwens niet of dit nadelige gevolgen heeft voor het materiaal, maar daar heeft vast iemand anders een antwoord op.

1 like

Nee. Tropic ruikt niet naar vanille en is volgens mij ook geen natuurrubber.

2 likes

Gaat er niet meer uit helaas. Wordt wel minder na een hopp dragen

1 like

Een week rectaal opbergen maar dat doet de geur ook geen goed denk ik…

13 likes

een van mijn Oris horloges heeft ook een “vanille” bandje, heb het nooit als vervelend ervaren. Aangezien ik die bewuste Oris op vakantie in Duitland kocht, rook de auto wel de hele vakantie lekker naar vanille :slight_smile:

1 like

Ik heb ooit een rubberbandje van Eddie Platts uit Engeland gehad. Dat rook naar vanille, maar slechts heel zwak. Best een plezierig luchtje, zeker niet zo dat je het in de hele kamer kon ruiken (eigenlijk alleen als je met je hoofd bij je horloge kwam).

Als zoiets sterk ruikt lijkt het mij ook onplezierig. Ik ben benieuwd of je de geur weg krijgt of in elk geval zwakker krijgt.

1 like

Azijn vreet rubber op

Verdund azijn kan geen kwaad voor natuurrubber

Zelf weten

Begin er maar eens mee om je horloge niet op de slaapkamer te leggen, heb je de helft van het probleem al getackeld

2 likes

De vrouw heeft een dure, natuurrubberen yogamat, het speciale reinigingsmiddel dat hierbij zit, is op basis van appelazijn.

1 like

Appelazijn is niks zuurder dan sinaasappelsap (PH3,5 tot 4)

(Schoonmaak)azijn daarentegen heeft een PH waarde van 2, dat is 15 tot 20x zuurder dan jouw appelazijn. Nogmaals, zelf weten :slight_smile:

2 likes

Die lucht gaat er niet meer uit !
Ik had ooit een oris op zo’n stinkband .
Vanalles geprobeerd maar de lucht blijft .
Bandje op zolder in een verhuisdoos weggestopt maar ik rook het nog !
Uiteindelijk weggegooid :rofl:
Rubber banden van Sinn , Panerai en IWC stinken niet

3 likes

Heb je na gebruik weleens aan een condoom geroken?
Dat riekt niet echt naar vanille…
.
…eerder lavendeltjes :wink:

4 likes

Nee… ik ruik gewoonlijk niet aan condooms…:joy::joy::rofl:

Ik geloof je op je woord.

6 likes

Da’s latex. Ruik maar eens aan je weekend outfit. Zelfde geur.

5 likes

Geduld hebben, geur wordt sowieso minder met de tijd.
De rubber band van mijn Oris ruik je na een klein jaar (haast) niet meer en was ook niet zo sterk van bij het begin. Die van mijn Glycine en Bonetto Cinturini ruiken nog een stuk meer.

1 like