Maar dat zijn ze wel.
Ik ben in een horlogefabriek omg. Genève rondgeleid en daar werden de Cartier uurwerken geproduceerd. Zo, voor mijn ogen.
Het is primair een ontwerpstudio, maar heb nou niet de illusie dat ze zelf zo gericht op uurwerken zijn.
Maar dat zijn ze wel.
Ik ben in een horlogefabriek omg. Genève rondgeleid en daar werden de Cartier uurwerken geproduceerd. Zo, voor mijn ogen.
Het is primair een ontwerpstudio, maar heb nou niet de illusie dat ze zelf zo gericht op uurwerken zijn.
Staaltje engineering en creativiteit dit ja… enorm gaaf hoe ze dit bedacht hebben.
Het begint zeker serieuze business te worden, gezien dat de nieuwe Santos hier ook wel erg geliefd is op het forum. Dat uurwerk is verder ook helemaal prima, daarbij krijg je een iconisch design voor een prima prijs… Een van de moderne horloges waarvan we vinden dat hij erg goed gelukt is, vooral in de medium maat…
Haha dat denk ik ook steeds
Ze hebben een mooie plek gecreëerd maar als ze hem vervolgens leeg laten, dan is het alleen maar mooi dat anderen instappen
On topic: Mooi stuk @BulangAndSons
En aparte designs. Sommige zijn wel flink naar de Cartiering
Persoonlijk gaat er voor mij niks boven de Cartier Santos. Echter zou een Tank of zo’n Driver ook enorm leuk in de verzameling staan.
Mooi topic, dank je wel! Leuk om al die verschillende modellen te zien. Hoewel het niet helemaal mijn smaak is vind ik het wel echt tof dat zij de grenzen van watch design opzoeken en er over heen gaan.
Deze vind ik dan wel weer leuk
en die best cool.
de rest is wat mij betreft gewoon net even een beetje teveel van het (niet zo) goede.
Deze vind ik daarentegen wel weer echt heel mooi
Het enige model in dit topic dat ik aantrekkelijk vind:
Plaatje gejat van @Fate_Amenable_To_Change, excuus voor deze onbeschaamdheid.
Die cloche is toch wel heel tof hoor. En als er dan toch eens mag gespeeld worden met skeletons dan liefst zo:
Momenteel twijfel ik of ik wacht op een tank solarbeat of zwarte must, of ik verder spaar richting de santos medium hierboven getoond. Cartier is best wel goed bezig de laatste tijd, en zoals eerder gezegd trouw blijvend aan hun Designlanguage. Je herkent een Cartier snel.
Keek laatst een video van Nico, daar vertelde hij waar de vorm en naam van de crash vandaan komt, althans een van de vele verhalen die rondgaan.
Er was een mevrouw met een cartier horloge en maakte een auto ongeluk… Oftewel ze crashte haar auto. Door de hitte en vuur die uit de brandende auto kwam vervormde haar cartier horloge tot de design die we nu kennen. Daarmee ging de vrouw terug naar cartier en vroeg wat ze eraan kunnen doen. Niks, maar ze hadden hiermee wel een concept voor een nieuwe lijn.
Zal vast broodje aap zijn, maar toch interessant.
Wel leuk al die aparte ontwerpen. Ik vind ze gaaf. Maar wel allemaal vrouwelijk. Ik vind Cartiers eigenlijk zonder uitzondering een te vrouwelijk design hebben voor een man.
Voor een vrouw vind ik ze heel stijlvol.
Bedankt voor de positieve feedback, dat wordt zeer gewaardeerd!
Goed dat de Santos ook zo geliefd is, persoonlijk zijn we hier meer van de vintage maten en designs, maar man wat is die nieuwe ook mooi!
Dat blijft toch een enorm gaaf gezicht op de pols…
De rode cabochon in combinatie met de synthetische robijnen van het uurwerk maken dit geheel wel af ja…
Heel cool topic. Ik deed Cartier vroeger af als een omhooggevallen modemerk, maar ik ben echt bijgedraaid (oa door het bepotelen van een Roadster-chrono op een HF-Meetup deze zomer!)
Mooi topic, erg interessant, dank daarvoor !
Van oorsprong een sieradenmerk maar intussen na Rolex het grootste Zwitserse horlogemerk qua turnover, en dan hebben we het nog niet over de turnover sieraden dat nog groter is.
Fantastisch merk !
Ga toch nog eens een Santos kopen !
In het opgaan in m’n eigen ideeën vergat ik even te zeggen dat ik het inderdaad een erg interessant topic vond om te lezen. Bedankt voor het samenstellen!
En bedankt, nu wil ik een
Jullie bedankt, volgende keer weer iets anders!
Ben echt een Cartier fan maar de speciale uitvoeringen kunnen mij niet echt bekoren. De Santos en de Tank zijn mijn favorieten.