Ik ben op zoek naar een nieuw horloge, verassend…en mijn oog is daarbij gevallen op de tissot prx. Nu valt het mij op dat er veel , nagenoeg nieuwe horloges worden aageboden, allemaal met min of meer dezelfde, langwerpige verpakking , met 3d gevouwen stad.
Sommige aanbieders plaatsen horloges met een stuk of 6 a 7 nieuwe horloges op één foto.
Is er voor dit type horloge bekend dat er veel namaak modellen in omloop zijn? Ik kon er zelf niet zo duidelijk iets over vinden, als bijvoorbeeld bij de swatch x omega horloges.
En, als de prijs te mooi is om waar te zijn. Weet je genoeg
Fakes (automaten) zijn ook te herkennen aan ‘Powermatic-80’ in plaats van ‘Powermatic 80’, dus met het streepje.
Dat snap ik maar maar het zorgt er ook voor dat je zonder je in alle kleine details te verdiepen gerust van kan zijn dat het horloge echt is en niet hoeft te twijfelen.
Verder is het serienummer van de varianten die ik op Marktplaats rapporteer vaak ook 987BLZ123, maar dat is niet altijd zo.
Zelf een PRX op Watchlyx gekocht, zij doen alleen geen online registratie bij Tissot, dus let daarop! Voor 575 euro en inmiddels is de zwarte met een code nu 480 euro.
Het is eenvoudig te zien aan de balans, de powermatic uurwerken hebben geen afregeling of fijnafregeling op de balanskloof, op de balans zitten 2 schroeven voor de afregeling.