Veel neppe tissot prx horloges in omloop?

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge, verassend…en mijn oog is daarbij gevallen op de tissot prx. Nu valt het mij op dat er veel , nagenoeg nieuwe horloges worden aageboden, allemaal met min of meer dezelfde, langwerpige verpakking , met 3d gevouwen stad.
Sommige aanbieders plaatsen horloges met een stuk of 6 a 7 nieuwe horloges op één foto.

Is er voor dit type horloge bekend dat er veel namaak modellen in omloop zijn? Ik kon er zelf niet zo duidelijk iets over vinden, als bijvoorbeeld bij de swatch x omega horloges.

Fijne dag!

2 likes

Waar zoek jij dan, in een oude verhuisdoos? :crazy_face:

Google staat vol met berichten over fake Tissot PRX modellen.

1 like

Het korte antwoord is: ja

Er zijn redelijk veel fake PRX-en te vinden. Zelf al meerdere keren tegengekomen op verkoopplatforms.

Het is een populair horloge en niet heel moeilijk na te maken.

Wat echt van nep onderscheidt…soms verkeerde datumvenster, wijzers, kleine details in de finish.

Wat je kunt doen om jezelf ervan te verzekeren dat je een echte koopt: buy the seller.

4 likes

Ga gewoon langs een siebel of welke fysieke winkel dan ook die ze verkoopt, zo moeilijk is het niet, heb je en nieuw en hij is echt.

5 likes

En, als de prijs te mooi is om waar te zijn. Weet je genoeg :slight_smile:
Fakes (automaten) zijn ook te herkennen aan ‘Powermatic-80’ in plaats van ‘Powermatic 80’, dus met het streepje.

3 likes

Dan is de prijs er ook weer naar , ik ben groot liefhebber van goede deals , met name als ze een krasje hebben die er na een week sowieso op komt

1 like

Helder ! Dankjewel :))

1 like

Tissot probeert zelf ook namaak tegen te gaan
Stop Fake

1 like

Dat snap ik maar maar het zorgt er ook voor dat je zonder je in alle kleine details te verdiepen gerust van kan zijn dat het horloge echt is en niet hoeft te twijfelen.

2 likes

Zoek gewoon hier in het blauw of op C24 en koop niet op Marktplaats of Vinted.

1 like

Ik zou in deze prijsklassen aanraden gewoon nieuw te kopen, dan heb je ook garantie.

2 likes

Account aanmaken op Tissot en om een afbeelding vragen van de achterkant waar serienummer zichtbaar is.
Dan kan je registratie van verkoopdatum zien.

Deze vandaag binnen gekregen. (Nieuw via het forum)

21 likes

Gefeliciteerd met je NA, staat je goed :sunglasses:

1 like

Dank je wel Bas!

1 like

Ik heb die van mij vandaag ook weer een keer om de pols, blijft een mooi horloge voor de prijs!

5 likes

Zeker, draagt super comfortabel.

En een Land-Dweller is me net iets te gek :sweat_smile:

1 like

Ik vraag altijd bij de mechanische variant een foto van de achterkant, dan zie je het zo. De neppe heeft een schroef zonder “rose gouden randje”

De echte heeft hem wel:

Verder is het serienummer van de varianten die ik op Marktplaats rapporteer vaak ook 987BLZ123, maar dat is niet altijd zo.

Zelf een PRX op Watchlyx gekocht, zij doen alleen geen online registratie bij Tissot, dus let daarop! Voor 575 euro en inmiddels is de zwarte met een code nu 480 euro.

2 likes

Ik ben benieuwd wat voor mechaniek er in de neppers zit; de Powermatic 80 wordt geloof ik niet nagemaakt… een kloon-2824? NH35? Of weer iets anders?

Staar je niet blind op de rotorschroef of het rotorlager, bij de neppers op basis van een miyota uurwerk is het overduidelijk een heel ander uuwerk.

Maar als ze een eta 2824 kloon gebruiken kan rotorlager en schroef hetzelfde zijn als de powermatic uurwerken.

Het is eenvoudig te zien aan de balans, de powermatic uurwerken hebben geen afregeling of fijnafregeling op de balanskloof, op de balans zitten 2 schroeven voor de afregeling.

11 likes

Dat pakt Marktplaats vast meteen op. Die willen hun platform graag netjes houden en ondernemen daarom meteen actie op basis van dit soort meldingen.

4 likes