Veiling gewonnen: Movado!

Ik heb net een horlogeveiling gewonnen en ben de trotse eigenaar van deze 38mm Movado :partying_face::

Heb bedacht dat ik de kast opnieuw laat verchromen.

83 likes

Heb je goed onderzoek gedaan naar de plaat?

2 likes

Wijzerplaat is gerestaureerd, geen probleem bedrukte wijzerplaten van 60 jaar oud zijn vaak gerestaureerd. Volgens mij netjes gedaan, ik ben er blij mee betaalbare grote (38mm exclusief de kroon) vintage two tone dial horloges zijn zeldzaam.

10 likes

Zolang je er van op de hoogte bent is er inderdaad niks mis mee. Maar soms betalen mensen de hoofdprijs met de gedachte dat het origineel is, dan is het een ander verhaal.

Ik vind hem in ieder geval gaaf, zeker met zo’n maat! Veel plezier ermee

3 likes

ziet er leuk uit :star_struck:
proficiat! :smiley:

1 like

Mooi horloge! Gefeliciteerd :slight_smile:

1 like

Leuke aanwinst; het is inderdaad een nette redial, dat zie je vaak genoeg veel slechter.

Let wel op waar je dat laat doen; voor je het weet krijg je de kast compleet rond gepolijst terug :grimacing:

Ik heb contact gehad met uurwerkservice Berndes in Hengelo, kwam zeer vertrouwenwekkend over. Ken je die?

1 like

@marcwee,
prachtig :smiling_face_with_three_hearts:
Van harte proficiat met je nieuwe aanwinst.

1 like

Ik heb zelf geen ervaringen met kasten laten verchromen. Ik heb wel eens wat matige resultaten gezien (geen idee meer van wie) dus ik heb het nog nooit aangedurfd om dat te laten doen. :grimacing:

1 like

Als het een origineel en ongerestaureerde vintage wijzerplaat is wel,maar een opgemaakte plaat is verre van zeldzaam.

Overigens wel netjes gedaan zover de foto laat zien en op zich al een mooi horloge natuurlijk.

2 likes

Ik zie ze niet veel in 38mm excl. kroon in redelijke staat jij wel?

Ik kijk zoiezo niet naar opgemaakte horloges.

dan weet je ook niet of ze zeldzaam lijkt mij…

1 like

Het is de definitie.

Heel mooi en fijne grootte voor een vintage horloge. Ik ben benieuwd naar het resultaat na verchromen. Enjoy!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze esthetische, ruim bemeten schoonheid!!
Ziet er magnifiek uit!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooie aanwinst! Ik ben ook een Movado liefhebber en ben er al jaren dol op! Mooi merk! :ok_hand:

Heel veel plezier ermee gewenst! :slightly_smiling_face:

2 likes

Voor verzamelaars is een redial funest, die willen originele horloges. Ook al heeft de plaat schade.

Voor verzamelaars is de financiële waarde van een redial niet veel meer dan de waarde van de nog bruikbare onderdelen.

Wil je op termijn voor een goede prijs van je spullen af, is het wel iets om rekening mee te houden. En inderdaad als je een redial koopt, koop ze aub goedkoop en dus niet voor de hoofdprijs.

2 likes

Dat dus.