Veiling gewonnen: Movado!

Ik beschouw mezelf ook als een verzamelaar en wil deze horloges in ere houden. Wat ik zeg horloges met bedrukte wijzerplaat van 60 jaar hebben vaak ernstige beschadigingen aan de wijzerplaat waardoor ze in mijn ogen niet echt ‘draagbaar’ meer zijn. Wat wil de ‘echte’ verzamelaar dan? Ze weggooien? Ik beschouw restaureren als een ode aan de horloges van weleer. Hetzelfde geld voor oldtimers (mijn andere hobby) deze kunnen uiteindelijk ook niet geheel origineel gehouden worden maar ik beschouw het als een sport om mijn auto te restaureren en op de weg te houden ook al is hier en daar een spatbord vervangen.

9 likes

´Verkopen aan de mensen die originaliteit minder nauw nemen.

3 likes

Gebruiken voor onderdelen.

Dan ben je daarin anders dan andere horloge verzamelaars. Voor mij is zo’n redial een beetje als Marieke van Helwegen. En dat is niet gunstig. Zou het zelf ook nooit kopen tenzij ik de dial weggooi en bijv onderdelen kan hergebruiken.

Professioneel restaureren van Omega’s vind je ook een soort Helwegen?

2 likes

Jep. Ik koop het niet.

Loop liever rond met origineel. Even een extreem voorbeeld.

5 likes

Of het nou een Movado of Omega,Patek of Vacheron is…

Ja,je moet ergens een lijn trekken he!
:smile:

Ok, maar respecteer anderen die daar niet zo over denken. Ben pas een paar weken lid van dit forum en verbaas me daar over.

4 likes

Respecteer dan ook de mensen die er wel zo over denken .

2 likes

Ik stel alleen mijn nieuwe aanwinst voor en krijg (van enkelen) negatieve reacties.

2 likes

geen negatieve reacties op jouw horloge, je krijgt een inzicht in de definitie redials en hoe verzamelaars daar over denken.

2 likes

Wat jij doet met je geld en je horloges moet je uiteraard zelf weten. Heb ook niet het idee dat ik je of jouw horloge afzeik.

Wat voor jou denk ik wel belangrijk is, is om te weten dat voor heel veel vintage horlogeliefhebbers originaliteit boven alles gaat. En de jacht op een perfect horloge deels de uitdaging is in vintage.

Ik hoop daarom dat je zo’n movado niet koopt voor de prijs van een horloge met originele plaat, want dan laat je je gewoon flessen.

3 likes

Heb dit net uitgelegd (zie boven). Wijzerplaat is gerestaureerd.

Voor mij is het horloge nu dus een redial geworden met 0 (verzamel)waarde. Ongeacht of het mooi gedaan is.

Jij denkt hierin heel anders dan veel andere verzamelaars en dat is prima, maar betaal dan vooral niet de prijs voor een origineel horloge en doe er je voordeel mee.

Je gaat er bij veel andere vintage liefhebbers alleen wel opmerkingen over blijven horen.

Verder ben ik blij dat jij er blij mee bent.

1 like

Hij bedoelt dat je niet de prijs hebt betaald die je voor een geheel origineel horloge zou betalen maar de (lagere) prijs voor een zelfde horloge maar dan met een opgemaakte plaat.

Wat heb je ervoor betaald eigenlijk?

Ik snap het sentiment wel rondom heropgemaakte platen. Voor verzamelaars is dat toch vaak een minpunt, ook qua verkoop is het niet een goede zaak, de waarde wordt er minder door.

Als jij (@marcwee) er een mooie prijs voor hebt betaald en hem fijn gaat dragen dan moet je je vooral je gevoel niet laten aantasten door deze opmerkingen en vooral erg genieten van het horloge!

5 likes

Waarom wordt dit hier nu weer een shitshow? De TS geeft aan dat het voor hem niet belangrijk is of het een opgemaakte plaat is. Wat ie heeft willen betalen is toch zijn zaak? Laat ‘m toch lekker met rust :sweat_smile: Damn zeg.

Mooi horloge @marcwee , geniet ervan.

31 likes

Prachtig horloge! Echt een plaatje. Geniet er mooi van!

1 like

Ga toch weg met je shitshow. Volgens mij proberen we hooguit TS te informeren op een nette manier.

Dit ja, hij moet zich helemaal verdedigen terwijl hij gewoon eerlijk deelt hoe hij erin staat, man man man mensen zitten echt te lang in lockdown :joy:

14 likes