Veiling gewonnen: Movado!

Wow!!! Wat een gaaf horloge zeg.
Antraciet bandje staat wellicht ook erg mooi zeg ik gevoelsmatig.
Maar verchromen zou ik denk ik ook niet doen nee.

Heel veel plezier hiermee, maar dat kan haast niet missen

1 like

Jullie bedoelen meer zo’n bandje? (taupe alligator)

6 likes

Bedankt Vouwfietser voor het aanbod maar verchromen is voorlopig niet nodig. Horloge valt echter wel stil en moet dus nagekeken worden :smirk:

Dan lijkt een reclamatie via de veilingsite op zijn plaats. Catawiki BV auctions Ebay?

1 like

Yep, heb ik gedaan. Bedankt voor de tip.

1 like

Catawiki kiest altijd de kant van de koper.
Je kan beter alvast bedenken of je de koop ongedaan wilt maken, of dat je compensatie wilt en de Movado laten repareren.
Denk dan aan ongeveer €60 voor een beurtje plus eventueel onderdelen.
Als het een manufactuur uurwerk is is het lastig om aan onderdelen te komen en zijn ze een stuk duurder, welk uurwerk zit er in?

1 like

Dit:

3 likes

Manufactuur denk ik met wat sporen van corrosie.

2 likes

Dus duurder om te repareren begrijp ik?

Kan ook erg meevallen, dat weet je nooit van tevoren.

Op zich wil ik horloge graag behouden maar verkoper zal denk ik weinig trek in hele dure reparatie (horloge opbrengst was Euro 225 excl. en Euro 280 incl. veilingkosten en verzendkosten).

Ik zou hem lekker terugsturen en iets beters kopen

2 likes

Corrosie klinkt niet best. Anderzijds is het horloge al wel 60 jaar oud. Beetje afhankelijk van hoeveel (geld / energie) jij ervoor over hebt en wat je met verkoper nog kunt regelen.

1 like

We hebben het over een redial met verchroomde kast in matige staat. Elke euro die je er in stopt is weggegooid geld

2 likes

Ach, het begint weer…

2 likes

Ehm?

:grin: :grin: :grin:

Hij zegt alleen dat de onderdelen van een manufactuurwerk duurder zijn. Als je die vervolgens niet nodig blijkt te hebben is je service dus uiteindelijk niet duurder. Maar dat weet je dus niet van tevoren :sunglasses:

3 likes

Ik heb hem uiteindelijk voor 200 euro weten te verkopen 🤷

1 like

Stuk betere deal!