Als je de kast opnieuw wilt laten verchromen, dan kan je zeker terecht bij Haveman edelmetaal in Voorburg. Die doen veel horlogekasten (verchromen en vergulden). Hebben dus veel ervaring en de prijs is redelijk. Als je ze een mailtje doet krijg je alle info en een prijsindicatie.
Het zou zomaar kunnen dat juweliers en horlogemakers de kast hierheen sturen en zelf een percentage van de aan jouw berekende kosten houden.
Om het welkom door onze vintage-experts goed te maken en het vertrouwen in het horlogeforum te herstellen wil ik je graag kosteloos helpen met uurwerk en glas uit en inbouwen.
Prachtig uurwerk en mooie kleuren! Ook een nette redial trouwens.
Sommige wijzerplaten zijn zo naar de kloten dat het uurwerk gebruikt kan worden als onderdelen of dat je de ‘lak’ (om het in autotermen uit te drukken) gaat vernieuwen
Horloge is vandaag gearriveerd. Ziet er heel goed uit, twijfel zelfs of ik het opnieuw laat verchromen (kan altijd nog). Chroom is het meest verweerd aan achterzijde wat je niet ziet, aan voorzijde zijn krasjes in het echt ook veel minder storend dan op close up foto.
Heb er al een heel legertje bandjes bij gehouden, hoe lichter het bandje, hoe vrouwelijker het horloge wordt (wat mijn vriendin geen gek idee vindt want ook zij heeft er een oogje op )