Veiling website 'The-Salesroom'. gerommel met biedingen?

Beste forumleden,
Ik wil even iets met jullie delen wat ik vanmorgen meemaakte. Ik had op de veilingsite ‘The-saleroom.com’ een bod geplaatst op een Seiko horloge. Best een gaaf ding. Het is een 7a28-7120 Military issue Gen 1. het bieden liep al vlug op van 100 naar 430GBP. Daarna was het stil. Ik was ruim een week in de lead. De veiling is een live veiling en wordt gehouden op 23 februari. Omdat ik ook op een ander lot best veel heb geboden besloot ik mijn bod te verwijderen. Dat kon nog gelukkig! Ik verwachte dat het vorige hoogste bod over zou blijven, waarschijnlijk 420GBP. Maar wat zie ik tot mijn verbazing? Het hoogste bod is nu ineens nog maar 170GBP. Wat is dat? Ben ik hier ontsnapt aan een kleine oplichter die de biedingen heeft opgejaagd?

Wat denken jullie?

Het lijkt er op dat de eigenaar ook mee deed? zou het voorleggen aan de eigenaar van de website

1 like

Dat gebeurt op marktplaats en ebay ook. Vooral op ebay de laatste periode met Tag Heuer uit de UK. Er wordt altijd op die advertenties geboden maar daarna weer het horloge aanbieden (zonder ondergrens). En niet 1x maar tig keer. Kan mij niet voorstellen dat dit een hele voorraad is. Gewoon bieden wat het je waard is en win je niet dan op naar de volgende,

2 likes

Er zijn 3 personen in het spel hier. Bieder 1: jij. Bieder 2: met een bod van 420. Bieder 3: met een bod van 160. Als jij je bod weg haalt gaan al je biedingen weg en is bieder 3 de onderbieder met 160.

Ik lees bijna 35% bijkomende kosten bij die veiling? Poah.

2 likes

Waar maak je je druk om, als je 430 GBP geboden hebt neem ik aan dat het horloge je dat waard was.
Of de eigenaar nu mee bied of niet maakt verder niet uit.
Gewoon bieden wat het jou waard is en verder niet zeuren.

Nee, je bied immers wat je ervoor wil betalen.

Het een sluit het ander niet uit. Maar dat is in dit geval niet aan de hand denk ik.

Ja, hoge kosten.
Het is goedkoper als je in de zaal zit. Maar aan de andere kant, heb ik ook een paar horloges voor een hele mooie prijs kunnen krijgen en met succes doorverkocht op Ebay.
Het risico met veilingen is dat het een beetje verslavend kan werken.

Je hebt gelijk hoor. Ik denk dat het dat waard is. Maar als de prijs wordt opgeboden wordt er vals gespeeld volgens mij. De lol van een veiling is dat je ook soms iets voor een prikkie kan krijgen en dus niet altijd de marktprijs betaald.

Bieden altijd pas de laatste paar seconden doen, anders biedt je tegen jezelf :sunglasses:

3 likes

Als je op ebay bezig bent weet je toch wel hoe bieden werkt :upside_down_face:

Nou, ik heb het bieden op mijn horloge gewoon z’n gang laten gaan. Niet zelf geboden om de prijs te verhogen. Daarna netjes op de post gedaan en een tevreden koper eraan overgehouden.

Ben jij niet opzoek naar een Seiko met orange dial? Dacht dat ik ergens iets voorbij zag komen. :grinning:

Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt op een openbare veiling van een huis. De eigenaar mocht meebieden, en had zelf (als enige) het recht om zijn laatste bod in te trekken - waardoor die inderdaad de prijs opdreef en uiteindelijk zijn laatste bod introk… zeer bizar.

Voor dit geval denk ik dat dit moeilijk te controleren is… het kan best dat de verkoper niet degene is die meebiedt. Het kan evengoed ‘een vriend’ zijn (die het voor hem doet).

En voor hetzelfde geld, zit een andere persoon nu ook te vloeken, omdat deze persoon jou aanziet als de verkoper, en dus zijn serie van biedingen heeft ingetrokken om "niet teveel’ te moeten betalen :wink:.

je snapt het nog steeds niet helemaal volgens mij. De prijs wordt niet bepaald door de hoogte van iemands bod maar door de onderbieder bij online veilingen. Dus als jij je bod intrekt wordt de prijs niet 420 maar het maximum van de onderbieder.

Ik ben inderdaad opzoek naar een oranje 6139-604x :smile:

CitaatEn voor hetzelfde geld, zit een andere persoon nu ook te vloeken, omdat deze persoon jou aanziet als de verkoper, en dus zijn serie van biedingen heeft ingetrokken om "niet teveel’ te moeten betalen :wink:.

haha, dat dacht ik ook al, maar de prijs is nu wel gezakt van 430 naar 170. Dus koper 3 is de winnaar. Ga wel kijken de 23ste. Ben benieuwd wat de prijs op de hamerslag doet.

ah niet deze dus.:wink:

Nee niet echt helaas :wink:

Het lijkt erop dat de crystal van glas is. weet jij hoe dat zit met Seiko, wanneer is het glas en wanneer van plastic? Misschien een stomme vraag, maar hoe test je of het glas of plastic is:roll_eyes::thinking:?

Je kan het opzoeken nav het ref nummer. Maar het snelste is even tegen je wang houden. Is het niet zo koud is het plexi, is het koud is het glas. Maar dit zal mineraal glas zijn bij dit model.

thanks