Vele horloges later,

Dit topic gaat over het sentimentele aspect, namelijk over het horloge dat voor jouw, ongeacht de werkelijke prijs, meer waard is dan alle andere in je verzameling en die dan je verzameling / collectie niet zal verlaten zuiver om het sentiment.

Het horloge dat bij mij sentimentele waarde heeft is het horloge dat ik mijn vader nog heb kunnen schenken en dat hij heeft gedragen in zijn laatste levensjaar.
en dat was deze:

Ik heb zeer mooi horloges, van goedkoop naar duurdere maar deze gaat zeker nooit weg.

Nu ga ik er van uit dat ook hier verzamelaars zijn met zo’n horloge waar zij geen afstand van willen doen puur om sentimentele waarden, mss gaat het om je eerste of gekregen of geërfde horloge dus laat ze hier eens zien met een mooi verhaal erbij?

39 likes

Mijn vriendin had me verlaten en toen kon ik makkelijker doen met het geld wat ik wilde. En BAM! Een knaller gekocht! Die blijft tenminste wél in de collectie

50 likes

Toen was je M.O.B. en een Dikke Wolf of Wallstreet klatsert was het resultaat :sunglasses::+1:

5 likes

blogs-the-feed-mcconaughey-wolf-of-wall-street-gif

9 likes

Moest ik even opzoeken. Money over bitches? :joy:

8 likes

Dat hij blijft moeten we afwachten.
Maar deze zeurt tenminste niet!

5 likes

Toch wel deze tot nu toe. Hiermee is de hobby voor mij begonnen.
Kon zo snel geen betere foto vinden.

6 likes

Hier heb ik er eigenlijk wel best veel van. :sweat_smile:
De meeste omdat dit horloges uit mijn eigen verleden (voor de horloge-hobby) zijn die ik een hele tijd als verloren heb beschouwt. In veel herinneringen van mijn studiejaren komen deze dingen voor.
Daarnaast heb ik er een paar die van mijn vader en overleden grootouders zijn.

Op chronologische volgorde:

Is dit allemaal nog iets waard? Nope. Maar het heeft wel betekenis voor mij.

3 likes

Mijn vader is nog niet zo lang geleden overleden en hij had een paar horloges. Ik heb ervoor gekozen om deze Rodania te koesteren en te dragen. Dit horloge is een handopwinder (dus je moet er bewust de handeling mee doen die mijn vader al die jaren ook heeft gedaan) en heeft een link met de koers (zijn grootste passie). En dat maakt dat ik dit horloge nooit zal wegdoen! Graag zou ik nog wat meer info vinden over de ouderdom, want die is niet (meer) bekend.

14 likes

Je hebt een lifecoach nodig…

Deze! Hier is de hobby begonnen, elke dag om op school natuurlijk😎

7 likes

:rofl::+1:

1 like

Hoe zit dat bij jou dan? :joy:

Van mijn opa geweest, waar ik veel op lijk, maar helaas nooit heb kunnen ontmoeten. En die ik droeg tijdens mijn huwelijk.

11 likes

Ik ben niet zo’n verkoper/flipper, ik hecht aan de meeste van mijn horloges meer waarde dan hun werkelijke financiële waarde. Daarom heb ik mezelf wat regels opgelegd, anders zou deze hobby al snel héél erg uit de hand lopen.

• Leonidas: kerstcadeau van mijn vriendin (#1)
  • Datejust: eerste Rolex, blijft toch iets unieks
  • Pelagos: eerste luxe horloge nieuw gekocht bij AD
  • Cartier Drive: nog maar pas gekocht maar ben verliefd

De Raketa Copernicus ga ik wellicht binnenkort eens in de blauwe hoek “flikkeren”. Voor de rest heb ik geen plannen om iets te verkopen, maar ik ben minder gehecht aan die stukken. Die gaan er mogelijks uit om plaats te maken voor iets speciaal als/wanneer die er komen.

3 likes

het is dat uiteindelijk dat telt :+1: :smiley:

1 like

De horloges van mijn beide opa’s. Mijn meest waardevolle horloges uit mijn collectie.

10 likes

en gelijk heb je :ok_hand: :smiley:

1 like

Die wordt met elke foto lekkerder zeg :heart_eyes:

1 like

Beter is om een nieuwe vriendin te zoeken, die mogen toch al zo graag vertellen hoe alles moet. Waarschijnlijk wel enigszins duurder maar lifecoaches zijn vaak niet de meest paalbare figuren…

2 likes