Velona only

Knap werk dan! :ok_hand:
Ik heb geen plek meer in de collectie, anders wist ik het wel :yum:

1 like

4 likes

12 likes

Ik vond nog een jumphour:

10 likes

:slightly_smiling_face:

15 likes

11 likes

Onwijs mooi!

1 like

Hollands glorie :yum:

ETA 2512 inside

12 likes

Oeh, fraai!

1 like

VD-1998

Grappig. Dit draadje loopt al vanaf mei 2019, maar ik was het nog niet tegen gekomen. Tot nu dus.
Daarom ook nog maar een paar plaatjes van mijn Velona’s. Al elders op HF ook al eens geplaatst, maar in ‘Velona Only’ mogen ze natuurlijk niet ontbreken.

Deze zwierf altijd al ergens in huis, waarschijnlijk ooit van een familielid geweest, maar niemand weet nog van wie of wanneer…

De linker ooit eens op Marktplaats gevonden, de rechter is dezelfde als die hierboven in het doosje.
Op de achtergrond enkele van mijn Vendex vulpennen die destijds (in de jaren '50) ook bij Vroom en Dreesmann te koop waren. Sommige van die pennen werden dan weer gemaakt bij de Union Vulpenfabriek in Den Haag.

Hier nog een keer die twee samen met een groepje ‘Vendex’ (V&D, net als Velona) Vulpennen.

Ook nog even deze aan de pols.

Er zit een eenvoudig maar degelijk FE-140-C uurwerkje in.

Tenslotte de meest recent verworven en tevens mijn mooiste exemplaar:

Aangedreven met een Durowe 7410- 2 motertje.

15 likes

10 likes

Mijn derde Velona.
Loopt, maar gaat als snel weer stilstaan. Daar moet wat aan gedaan worden.
Heb het idee dat er een ETA 2409 loopwerk in zit, 21 incabloc.
https://flic.kr/p/2n249oTIMG_20220205_204500 by pauljenner_nl, on Flickr

8 likes

Vandaag het horloge van mijn opa om. Het font vind ik prachtig.

Helaas belabberd licht hier in de kamer, morgen bij daglicht hopelijk een betere foto.

9 likes

25 juwelen, toe maar :slight_smile: Mooi hoor !

2 likes

Ha ha, sommigen dachten vast “meer = beter”, net als met megapixels in een camera :stuck_out_tongue_winking_eye:.

En hierbij nog een foto met meer daglicht, al valt het met deze weersomstandigheden niet mee.

De wijzerplaat heeft helaas flink geleden door de jaren heen maar schoonmaken gaat niet werken lees ik overal, dus ik laat het zo. Ik vind het ook wel wat hebben, het horloge is van mijn opa geweest die ruim voor mijn geboorte is overleden en dit is het enige tastbare wat ik van hem heb.

8 likes

Prachtig, font idd heel bijzonder.

Ik ga Hands of Time in VOorburg benaderen voor een servicebeurt.

Paul.

2 likes

Nog een oudje…

21 likes

Draadje even in vintage gezet, dat zijn ze hier allemaal…

2 likes

zeer fraai Scudo. VErdient opknapbeurt, of houd je juist van het patina ?

Paul.

1 like

Prachtig merk maar het topic was me geheel ontgaan. Even beetje inhalen maar dan, en hopen dat er hier nog meer V&D tijdgeest aansluit :male_detective:

20 likes