Eventjes mijn bedenkingen opsommen van de nieuwe Asenale kalender.
De subdials vind ik heel mooi, het contrast met de dial is voor mij zeker geslaagd. De dag/nacht indicator vind ik ook mooi maar verwarrend. Is het dat saffieren half glaasje dat de dag of nacht aangeeft of de bovenkant? Ik dacht eerst dat je moest kijken boven het glaasje maar nu twijfel ik ![]()
Met de dagindicator heb ik geen probleem, goed dat deze dezelfde achtergrondkleur meekreeg.
Over de wijzers heb ik mijn bedenkingen, ze zijn gewoon open. Ik vraag me af of dit de leesbaarheid zal beïnvloeden? Had daar liever wat luminova gezien. Die wisser heb ik hierboven al vernoemd…
De dikte is met 9.6mm zonder meer knap.
De kast en de bracelet van de Arsenale vind ik nog altijd top. De 2 kleuren vind ik ook prachtig, althans op foto, dit is een horloge die ik eerst in de hand zou willen zien. Sommige horloges zien er beter uit op foto terwijl andere in het echt beter uitkomen.
Zou ik hem kopen? Ik denk het niet, alhoewel de prijs volgens mij goed meevalt, had hoger verwacht. Maar ik heb al geleerd van nooit nooit te zeggen in deze hobby ![]()
Ja, maar dan wel van een Volvo F88 eerste type @Pieterswatch @johndoe en @Eddie weten denk ik wel welke en wat ik bedoel.
Die ruitenwissers werkten nog d.m.v. luchtdruk.
Haha daar heb ik nooit mee mogen rijden helaas.
Dan is tie eigenlijk weer cool!
Mijn bouwjaar is 1969, in die tijd reden deze Volvo’s al rond.
Klopt ik ben van 1966 maar ik heb er zelf nooit mee gereden
Herken ik wel maar op de stalen band of een goede (sportieve) rubberband wordt het m.i. meer een daily en wordt de dikte wat meer acceptabel. Achteraf had ik wellicht liever de 36mm variant (heeft mijn vrouw in 2tone) en die draagt meer dan prima op een 18,5 / 19cm pols. Plaatjes voor de sfeer van mijn (40mm) redentore…
Lekker plaatje!
Dank u
Heb je deze foto zelf gemaakt? Dacht dat dit uit een boekje kwam ![]()
Kan zo op de website idd ![]()