Venezianico Only

Zoals hieronder aangegeven en deze moet je in het echt zien, zeker met die sterrenhemel wijzerplaat :smiling_face:

Mocht je interesse hebben :wink:

1 like

Die mét datum zijn over het algemeen 42 en die zonder datum 39 (en dunner).
Ik heb de 42mm op rubber en ik sport ermee zonder er last van te hebben (18cm pols).

3 likes

Het is zoals gezegd een zilveren bezel. Het is haast een spiegel hehe. Op foto’s vaak donker. Past heel goed bij het horloge vind ik!

7 likes

Zo ziet het er voor mij ook regelmatig uit @Jozeph

Onbedoeld een roze gloed op de plaat naast deze roze korte broek :sweat_smile:

5 likes

Hier zie je het spiegeleffect inderdaad goed! Thanks Peter.

Ik wil ergens het komende jaar m’n eerste duiker kopen en deze is zeker een kanshebber in 39mm met z’n dunne kast :+1:.

Vind de Seiko SPB143J1 ook bijzonder mooi, maar die is wel wat breder en dikker…

2 likes

Ff een tienvoortweetje…nou ja…zo goed als. :sunglasses:

9 likes

Hier mocht ie ook weer mee :black_heart: 🩶 :blue_heart: :green_heart: :purple_heart: 🩷

7 likes

Met dank aan Daffie: ook een alleraardigst persoon​:+1::grinning:. Ik zal er goed voor zorgen​:sunglasses:. Bedankt voor je gastvrijheid, het lekkere bakkie en altijd leuk om met een mede enthousiast kennis te maken en gezellig te praten. Succes met je nieuwe NA binnenkort

7 likes

Ha Pieter. Leuk man…ja was zeer leuk en gezellig je te ontmoeten. Erg veel draagplezier gewenst. Staat je goed. :ok_hand:

4 likes

Thanks en nog 1 fototje :wink:

8 likes

Heel gaaf hoor deze!! Wat zijn jullie meningen?

1 like

Nee. :man_shrugging:

subdials zonder wijzers…ik sla even over

Afschuwelijk, met een grote A.
:see_no_evil:

Lees je de beschrijving even, dan zijn het geen subdails. En kan ik het geheel echt wel plaatsen en vindt ik het zeker niet lelijk.

Het is ook een soort herdenkingshorloge.

Een kunstuiting dus. Zou ik het zelf kopen? Nee, maar ik kan me voorstellen dat het als souvenir in Italië en dan met name Venetië, zeker een kans maakt.

2 likes

Dat had ik natuurlijk gedaan, daar kan je ook niet omheen, want ik word doodgegooid met interesse-peilingen en andere reclame-uitingen van Venezianico, sinds ik er een heb. En die informatie maakt het begrijpelijker maar niet mooier in mijn ogen.

Ik beoordeel het als horloge. Mooi verhaal, maar ze zien er nog steeds uit als subdials zonder wijzers (die verder ook geen functie hebben). Blijft over een klein klokje waar je waarschijnlijk moeite voor moet doen om de tijd vanaf te lezen en met een hoop gezelligheid eromheen, niet mijn ding.

Het enige wat ik wel mooi vind, is de blauwe band die de streep over de dial doortrekt, al is het ergerlijk dat dat niet precies in de lijn gelukt is maar dat kan aan de hoek van de afbeelding liggen.

1 like

En daar heb je zeker een punt. Daarom zou ik hem zelf ook niet kopen.

Verder hebben ze best een mooie collectie, zoals ik ook dit topic nu volg. :smiley: :+1:

1 like

zekurs!

Ik ben het met @Ten eens.
Een horloge moet bij het eerste aanzicht er mooi uitzien en deze heeft dat niet dus verder scrollen/swipen om verder te zoeken.

1 like