Venezianico Only

Noooo! Wat zonde.
Denk dat je ze wel weg krijgt, ik hoop het althans.

Prachtig verhoudingen.

Heb al gevraagd welke ā€˜grid’ ze gebruiken voor de gebrushte delen.
Ze gingen het eens na gaan.
Zou wel durven om die link zelf bij te werken.
Van de lugs blijf ik af :face_with_peeking_eye:

De screws langs beide kanten fixeren… En weg schieten.
Stom stom stom… :person_shrugging:

Een van de eerste, uit mei 2017

10 likes

Op dinsdagavond na lang weekend vrij is een klein drankje toch heel normaal :zipper_mouth_face:

4 likes

Je hebt helemaal gelijk en op 1 been kan je niet lopen. Cheers :grin:

Ik draag mijn horloge elke dag maar hij valt regelmatig stil. Heb jij dat ook met je Venezianico?

Beetje doordrinken met links…

Maar serieus, hoeveel uur draag je 'm per dag dan?

Nop, hij valt stil als ie 1,5 dag in de hologedoos op zijn plekje ligt

Die Seiko uurwerken zijn technisch kennelijk green hoogstandjes, mar ze werken prima

Van opstaan tot naar bed gaan.

Ok, en hoe gaat het bij dagelijks dragen?

Helemaal prima… We hadden hier eerder via PB ook al contact over. De eerste maand dat mijn vriendin haar venezianico droeg had ze hem non stop aan en liep hij 1 minuut verkeerd (voor of achter weet ik niet meer) dat verbaasde me nog wel, in positief opzicht.

Ik draag hem regelmatig, maar nooit lang genoeg om een afwijking op te merken. Ik ga niet zoals sommigen hier met een atoomklok ernaast zitten ā€˜klokken’ of hij 2 of 10 seconde per dag afwijkt.

Niet alle Venezianico’s hebben Seiko maar los daarvan zou hij echt niet stil mogen vallen met dit ritme, tenzij je nauwelijks beweegt als je 'm om hebt.

Gisteren de tijd goed gezet en tevens 20 slagen gegeven en nu 20 minuten achter terwijl hij soms twee weken perfect loopt. Ik snap er niks van. Ik heb gisteren wel een paar uurtjes gelezen maar verder huishouden, boodschappen etc. Vandaav werk ik in de winkel dus ook steeds bezig en als ik in de groothandel werk ben ik ook altijd bezig. Twijfel erg om weer een automaat te doen.

Nee, dat is niet goed. Hier is meer aan de hand. Onderhoud, reparatie?

Ik zal binnenkort op het juiste topic advies vragen. :grin:
Maar ik begrijp dat dit niet gebruikelijk is en dus ook niet bij Venezianico

Nee

Ik heb zelfs laatst wat metingen gedaan met met een leeg horloge zonder opwinden (ok, 1 slagje om te starten) 6 uur achter m’n bureau zitten + koffie halen betekent een gangreserve van 16 uur bij mij.
Hetzelfde maar dan 6 uur actief geweest (geen marathon maar wel nauwelijks zitten) jaagt 'm naar z’n volledige gangreserve. Was geen Seiko maar ook geen Omega.

Nieuw gekocht? Terugsturen is de enige juiste optie

Nee, uif het blauwe gedeelte. Is een horloge uit 2021 dus ik verwacht weinig problemen. Gaat vast goedkomen alleen nu even te druk met Halloween :grin:

En… Halloween overleefd? En hoe is het nu met je horloge waarover je ook al een ander topic hebt gestart :wink:

Hier zit deze al weer enkele dagen rond de pols

4 likes