Venezianico Only

De ziel van het Venetiaanse Carnaval :performing_arts:

Ons onderzoek is ontstaan vanuit de wens om een van de meest iconische maskers van het Venetiaanse Carnaval te herinterpreteren met een eigentijdse beeldtaal. Arlecchino, een symbool van energie en vitaliteit, doorkruist al eeuwenlang de straten van Venetië met zijn onmiskenbare mozaïek van geometrische vormen en kleuren.

We hebben zijn iconische kostuum bestudeerd en elke vorm vertaald naar een geordende structuur, opgebouwd uit gebeeldhouwde secties, gepolijste oppervlakken en met de hand aangebracht emaille. Een wijzerplaat die een driedimensionale compositie wordt, waar kleur geen decoratie is, maar architectuur.

Midden in het carnavalsseizoen geeft deze inspiratie leven aan een nieuwe gelimiteerde editie van 400 stuks, opgedragen aan het meest iconische masker en aan de artistieke traditie van Venetiƫ.

2 likes

Wat een kermis weer :grimacing:

Nondeknetter wat een kermis :expressionless:

Klopt. Design is he-le-maal niet mijn ding.
Maar ik vind het wel bewonderenswaardig dat ze blijven ā€˜innoveren’ in de technieken waarmee ze hun dials maken.

Cold enamel of ook wel een kunsthars, twee componenten

Vind ik vooral het tempo en de voormalige Seiko filosofie van eindeloze limited editions :smiling_face_with_tear:

Je kan er inderdaad wat van zeggen.
Maar gezien hun grote following binnen het merk, denk ik dat er wel altijd een deel van hun doelpubliek zal zijn dat dit soort designs geweldig vindt.

Ik vind dit nu net een hele leuke release.
Kermis, altijd feest!

3 likes

Je valt wel op met zo’n horloge om je pols zullen we maar zeggen.

Ik vind hem echt heel leuk, meen ik!

Voor een ander…

1 like

Ik had m lekker gevonden als ze de wijzerplaat niet ingekleurd hadden, en dan in de gouden kast lepelen :ok_hand: