Venustas Per Constantiam (VPC) Type 37HW

Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen.

Gezien de traffic een prima lancering denk ik

3 likes

En? Gekocht?

Dat zal met oog op de internationale klanten zijn. Met een beetje aandacht kan je dat makkelijk per land aangeven op je site, dus dit is er wel makkelijk vanaf gebracht

1 like

Ik had het ook over de vertaling. Uit hetzelfde Fratello-artikel waar je naar linkte: The literal translation is “charm through constancy” rather than the “beauty through restraint"

En in het introductie-artikel van Nacho gaat het alweer mis:

Venustas Per Constantiam
“Beauty through restraint” to those of us not fluent in Latin.

Wat zal ik er van zeggen? Truer words have never been written. :wink: Als je geen Latijn spreekt, geen binding hebt met Latijn en er verder ook geen reet vanaf weet, blijf dan weg bij Latijnse kreten als merknaam, zou ik zo zeggen.

Als je dertiendelige artikelseries over de rigeur van het proces schrijft, en nog wel in één van de grootste horloge-publicaties die het internet rijk is, en je cultiveert een reputatie voor je oog voor detail dan moet je wat mij betreft die details ook donders goed in het snotje hebben.

Als je van een hoge toren blaast moet je niet opkijken dat je wat turbulentie oppikt. Zeker wanneer je eerste release 3000 ballen inclusief BTW moet kosten. Daarom ben ik milder voor bijvoorbeeld een Baltic die gewoon als eenmanszaak stilaan erg toegankelijke ontwerpen de markt in schopte voor een plezanter prijspunt.

Dat had ik niet gezien. Ouch.

4 likes

Kopen? Nee. Maar ik vind het ontzettend vet wat Thomas heeft gedaan. Met Fratello heeft hij natuurlijk ook een mooi platform gehad om deze hele reis te delen met alle liefhebbers. Dat maakt z’n kans van slagen des te groter. Ik gun het deze moedige man van harte in ieder geval. De meeste mensen hebben geen idee wat het is om zoiets neer te zetten, je kop op het hakblok te leggen en alle hoop & vrees die daarbij komt kijken. Respect.

3 likes

Helemaal mee eens trouwens.

Ik vind ze erg mooi gelukt, leuk dat ie het hele traject gedeeld heeft, maar ik ga hem niet kopen. De prijs is mij wat te duur voor een startende micro.
Wat betreft de naam; ach, de naam geheel wijzigen zou helemaal niet helpen als je eenmaal doorpakt.

2 likes

Ziet er best chique uit.

Die uitstekende dopjes van de quick switch lijken me wel wat ongelukkig gepositioneerd.

2 likes

De Venus! Leuk horloge! :clinking_glasses:

Mooi, maar die subdial bij sommige typen vind ik minder: teveel contast.

1 like
3 likes

Heel, in mijn optiek, gaaf ding en leuk initiatief.

Ik had als tiener, kennelijk, wel eens commentaar op iets of iemand, en mijn vader zei dan altijd ‘doe zelf maar eens wat’.

Daar is dit een goed voorbeeld van.

Ik heb de blauwe besteld en ben heel benieuwd!

14 likes

Lingua Latina iam cacata carta erat

Dat is het enige wat ik niks aan vind, bij dit horloge. De rest is :smiling_face_with_three_hearts::ok_hand:

3 likes

Lorem ipsum dolor sit amet

2 likes

Panem et circenses, alea iacta est. Pecunia non olet potdomme.
Veuls te duur, wel grappig en tegelijkertijd meer van hetzelfde voor mij.

1 like

Bijzonder hoe smaak, of in ieder geval hoe je iets ziet, kan verschillen. Ik vind het ontwerp juist echt anders dan normaal. Een relatief dikke ‘kale’ bezel, de band die de kast in lijkt te duiken en contrasterende kleine seconde zie je niet veel vaker.

Ik heb de groene besteld.

8 likes

You do you :+1: Dat maakt de hobby toch leuk :smiley:

2 likes

gloria in excelsis deo

1 like

Oef, dat lijkt me toch niet fijn dragen :thinking: Misschien is dat alleen met dit press-release model dat is gereviewd …

2 likes

Leuke design elementen.
Ik vind hem wel echt veels te prijzig om er een te kopen.
Merk naam is teveel van het goede en ook echt te lang. Logo vind ik niks. Beetje Keltisch ofzo.
Ik zou dit horloge op leer, rubber of nato dragen. De lug/kast overgang vind ik namelijk … bijzonder :weary:

Ik wil hem wel eens in het echt zien. :blush:

1 like