Venustas Per Constantiam (VPC) Type 37HW

Nooit geweten dat dat Latijn was joh :sweat_smile:

Dat zou natuurlijk kunnen, maar zulke details wil je goed hebben bij de reviewers, want die gaan natuurlijk los op zulke punten… althans ik dan toch :laughing:

2 likes

Modern Latijn :smirk:

1 like

Tja, ik vind die naam onnodige dikdoenerij, zeker als je er zelf niks vanaf weet. Het horloge is qua stijl best goed gelukt, de kleurcontrasten op de wijzerplaat spreken me wel aan. De maat is wel om te huilen, 37mm is waarschijnlijk een poging om zowel mannen als vrouwen aan te spreken, maar dat is echt te klein. Dat samen met de prijs leidt tot een duimpje omlaag.

2 likes

Leuk toch !? Hij maakt zijn eigen horloge, respect. Niet jouw smaak ? jammer dan…

En dat die naam wat vreemd overkomt daar moet zoiets als @Fate_Amenable_To_Change natuurlijk helemaal niets over zeggen :rofl:

Het geeft weer waar hij voor staat met dit project, lees het idee erachter anders nog even terug op Fratello, en het heeft wat meer diepgang dan bijvoorbeeld Farer of Baltic etc wat natuurlijk compleet nietszeggende namen zijn. En Tom Street klonk ook niet echt lekker dus ja …

5 likes

Ziet er leuk uit…. Maar de prijs is me wat te hoog voor een start-up… zit op het prijs niveau van Oris…. Als het meer de prijs had van bv Baltic of Christopher Ward had ik het zeker geprobeerd…

4 likes

Hee, ik zie net dat ik een positief punt vergeten was:

37mm! Hulde! De enig juiste maat. Zeker ook gezien de positie van de KS.

Driewerf hulde!

Zie? Beter zo? :slight_smile:

Heeft met name de pretentie van meer diepgang, als je het mij vraagt.

5 likes

Om te spreken met John Mayer: ā€œI wanna live in a 37mm worldā€

3 likes

Jah, idd… Geinig ding maar voor die prijs in geen 3000 jaar.

De looks geven mij een beetje een Kickstarter vibe ofzo? Weet ook niet precies waarom.

Ik heb dit project met een schuin oog gevold. Schitterende maat, wijzerplaat en gedachtegang. Toch blijf ik de lugs i.c.m. de bracelet aansluiting wat duf vinden. Ik hoop dat dit een succes wordt voor hem. Hij heeft er veel voor opgegeven. Meen mij te herinneren dat hij bij mannen van de tijd ook eens hierover verteld heeft.

2 likes

Als Fratello lezer heb ik het van ver wat gevolgd en het is een mooi horloge geworden. De endlink / kast verbinding vind ik netjes gedaan en de kleuren zijn mooi.

Ik vind de naam ook maar wat geforceerd en een schroefkroon bij een handwinder lijkt me absoluut niet handig. De prijs is ook wel heel pittig eerlijk gezegd… Maar goed, er zijn zoveel microbrands die verkopen, dus ik wens hem al het beste toe!

1 like

Ai. Die had ik ook nog niet gezien. Dat is dan weer een significant negatief punt.

Ik snap überhaupt het schroefkroon-fetisjisme niet. Als ik een dubbeltje had voor ieder artikel of YT-videootje wat kreten als ā€œdankzij de schroefkroon kan het horloge 100m waterdichtheid garanderenā€ bevat kon ik een mooie Batavus kopen, zeg maar. Schroefkroonfetisjisme is voor mensen die niet weten wat een pakking is.

Is dat nou een overdreven hard oordeel of gewoon zeggen zoals het is? :wink:

4 likes

Mooie maat, beetje een Serica vibe heeft ie voor mij zo met die brushed bezel.

Wel aan de prijs, maar gezien het winkeltje waar hij uit mag verkopen zal ie wel zo uitverkocht zijn.

2 likes

Ik vind het knap. Je moet het ten eerste maar aandurven. Moet zeggen dat deze waardering ook meer komt omdat het een Medelander is.

Verder vind ik het horloge goed gelukt. Als ik het bij iemand om zijn pols zou zien zou ik denken mooi horloge. Degelijk, mooie wijzerplaat, kleurkeuze ook goed en de vormgeving klopt gewoon naar mijn mening. Maar als ik dan naar de waarde zou vragen en 3000 eu als antwoord zou krijgen, zou ik toch even het bekende; ā€œzo!ā€ uitdrukken. Niet echt een prijs om eens een microbrand te ā€œproberenā€. Maar ey, dat ligt ook zeker aan mijn bankrekening…

2 likes

Heel mooi horloge met prima specs en ideale maat.

1 like

Venus tasje per constant watte? Branding is erg smaakafhankelijk en dit is wel een deal breaker wat mij betreft. En handwinder met schroefkroon? Nog onhandiger dan een daytona met schroefpushers. Wel wens ik 'm alle succes, dit zijn goeie initiatieven.

1 like

Verrassend leuk horloge, het GADA concept is origineel, de afwerking zo te zien fraai, een mooi handopwinder uurwerk, er is merkbaar veel tijd, geld en energie in de ontwikkeling gaan zitten. En we zijn op een leuke manier meegenomen in de conceptie en geboorte van zijn kindje.
Het kindje heeft wel een wat pretentieuze naam, alsof er Roderick, Friso of Olivier op het geboortejaartje staat van een in de Vinex geboren baby.

2 likes

Neeuuu, hij zit daarmee veel steviger op de tube en is zo beter beschermt tegen stoten. Gewoon een betere constructie, zoals hij over ieder detail met meer diepgang heeft nagedacht.

neeuuu maar functie boven vorm in dit geval, gewoon een betere constructie, zoals hij over ieder detail met meer diepgang heeft nagedacht.
Zoals Quick release En fijn afstelling, en die harde kast waar de fan`s van bijvoorbeeld Sinn en Damasko allemaal lovend over zijn, maakt het toch wel van hoge kwaliteit.

SBGW231, die heeft ook van die Franse Dauphine wijzers en is 37mm, is een fair vergelijk denk ik met prijs, afwerking, een niet zo mooi maar degelijk uurwerk, hoogte kast inclusief glas, en waterdichtheid ? En komt ook met een sappig verhaal van met die gele ochtendgloed weerkaatsend op het bevroren meer onder de groen bemostte bomen.
Of zoiets… we all love a good story :grinning:

1 like

Leuk horloge zo op het oog maar slechte timing voor een ā€˜hippe horlogestart-up in het wat duurdere segment’. Die hype is nu wel zo’n beetje voorbij…

Verder sluit ik me aan bij alle minpunten die anderen al opgemerkt hadden

1 like

En wat op het gebied van de pluspunten die genoemd zijn; ook mee eens?

3 likes

De wijzers, wijzerplaten en kleuren zijn heel mooi gekozen en die verticale brush op de bezel is ook altijd gaaf. De maat is ook top!

Dus er is in beide richtingen zeker wat te vermelden :blush: (zoals altijd zeker?)

1 like