Venustas Per Constantiam (VPC) Type 37HW

Draag de non-diver nogsteeds heel veel. Zou hem denk ik niet ‘upgraden’ voor de diver. Die voelt toch minder bijzonder.

9 likes

Zeker niet wegdoen. Maar maakt misschien wel een leuk setje :grin:

Had er geen idee van. In deze eerste opzet vind ik de compositie en verhoudingen beter passen dan bij het eerste model. Komt wellicht door het ontbreken van de kleine seconde en de betere benutting van de bezel. Daarnaast helpt het dat het niet een genre is waar ik me zo heel erg verbonden mee voel, dus kan ik vergeeflijker zijn. Bij de eerste werd er veel gezeverd over hoge principes in vielen zowel keuzes als resultaat mij een beetje tegen. Maar goed, dat is puur een persoonlijke smaak en voorkeur kwestie.

1 like

Tekstje nog eens bekeken en hij legt het wel uit:

The resulting set of numerals (we did all 10 digits for the sake of completeness, of course not all will appear on the bezel) features strong family ties with Venustas, but it has a cleaner, sleeker overall appearance for optimal legibility on a bezel.

Die opmerking over de 6 en 9 staan staat enkel in het plaatje. Maar goed, leuk dat hij opnieuw iets unieks wil neerzetten.

1 like

2 likes