(Ver)koopplatforms

Beste horlogeliefhebbers,

Voor het uitbreiden van mijn horlogecollectie kijk ik op verschillende sites. Als beginneling vraag ik me nog wel af waar je het beste kunt kopen (de beste prijs kunt krijgen zonder al te veel risico). Waar je rekening mee moet houden, Douane kosten, echtheid van het horloge?

Sites waar ik op kijk (op dit forum kan ik nog niet kopen/verkopen geloof ik):

  • Chrono24.nl
    Veel aanbod, soms ook heel goedkoop vanuit Japan bijvoorbeeld maar daar heb ik wel wat twijfels bij (echtheid, Douane kosten?)
  • Catawiki.nl
    Wisselend aanbod, soms leuke kavels maar vaak met reserve prijs :frowning: Mogelijk soms wel een koopje te scoren t.o.v. Chrono?
  • bva-auctions.com/
    Heb ik nog geen ervaring mee, hebben ook minder aanbod.

Om uit te breiden wil ik ook nog wat verkopen, wat is daar de beste site voor?

En hoe doen jullie verzending als het boven €5000 is?

Ik ben benieuwd naar jullie tips :slight_smile:

4 likes

Kijk af en toe in het blauwe gedeelte voor jong gebruikte top stukken. :+1:

3 likes

Ver van weg blijven. De “experts” die de horloges checken kijken er helemaal niet naar of hebben niet de juiste expertise. In ieder geval wordt daar enorm veel troep verkocht.

7 likes

Maar daarom is er misschien wel af en toe een mooi koopje te doen?
Bij Chrono wordt er ook niet meegekeken door een expert?

Wat bedoel je met het blauwe gedeelte?

1 like

Ten2Two, Q-Watches en B&O, zijn betrouwbare handelaren, waar veel mensen op Horlogeforum al zaken mee hebben gedaan. Ze bieden een breed assortiment van kwalitatief goede gebruikte horloges voor een reële prijs. Ik zou daar eens gaan kijken.

1 like

Dit https://www.horlogeforum.nl/c/horlogemarkt/12

1 like

Als je genoeg kennis hebt van horloges om dat zelf piekfijn te zien kan je dat zelf beoordelen. Vaak zijn de prijzen op catawiki ook erg hoog. Maar gezien je vragen heb je nog niet zo heel veel ervaring met aankopen zou ik het zeker niet doen.

Op catawiki dus ook niet. Ik heb het idee dat men er daar helemaal niet naar kijkt, er worden daar ook fakes verkocht.

Chrono24 pakt het tenminste wel op en haalt aanbod weg als er iets gerapporteerd wordt. Dat doet catawiki ook niet.

3 likes

Dat is inderdaad een issue, dat kun je van de foto niet vaststellen…

1 like

Jawel. In veel gevallen kan dat gewoon. Er staan er iig heel veel te koop waarvan ik het zo kan zien vanaf de foto’s.

1 like

De verkoop gedeelte van H.F.
Maar met level1 heb je nog geen autorisatie om te kopen/ verkopen.

1 like

BVA auctions hanteert ook een enorme commissie. Kijk maar eens bij de kleine lettertjes over bijkomende kosten. Is ie ineens niet meer zo voordelig :smirk:

3 likes

Chrono24 heb ik geen ervaring mee maar lijkt me safe.
Blijf weg bij Wikipedia is echt een mijnenveld.
Veilingsites blijven zeker voor horloges altijd een gok, en dan nog de forse veilingkosten die er overheen komen.
Hou voor wat moois het blauwe gedeelte in de gaten dat zijn allemaal liefhebbers dus lijkt me de beste optie.

1 like

Kopen mag gewoon :+1:

4 likes

BVA - auctions lang een plaats waar ik nu en dan wat halen ging. Een groot nadeel :ze leren maar niet af om hun rotstickers met de interne veilingcodes en logo op de omdozen en de boxen te plakken .Tot in den treure aangekaart .Suggesties om een minder klevend spul te gebruiken ? :fu:
Kwam er zot van.

1 like

Koop en verkoop alleen hier op HF.

2 likes

Klopt. Maar waarschijnlijk bedoelde je Catawiki?

5 likes

Sorry,met dank aan mijn spellingcontrole :grimacing::joy:

3 likes

:wink:

3 likes

:joy::joy::joy::joy:
Duidelijk

2 likes