(Ver)koopplatforms

Het is heel verleidelijk. Ik zie op Chrono bijvoorbeeld modellen die in Japan veel goedkoper zijn :roll_eyes: :grimacing:

2 likes

Reken 25% extra aan BTW en inklaringskosten

1 like

Het is heel simpel, je moet overal uitkijken, want overal zitten rotte appels, die alleen maar aan geld denken.

2 likes

En Catawiki dan… Bijna 25% inclusief de 9% van de kopende partij.

En werkelijk waar (los van de advertenties met wel goede foto’s), hoe kunnen advertenties met zeer slechte foto’s, het enige wat je hebt ter beoordeling, ongestraft geplaatst worden?!

1 like

Koopjes scoren, vergeet dat gewoon. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook. Leg mij eens uit waarom uitgerekend jij -van tientallen of duizenden bezoekers- net dat koopje vindt. Zeker als beginner moet je je daar niet aan wagen. Kwaliteit heeft gewoon een prijs. En als je daar niet aan wilt, ga je nog veel leergeld betalen.

5 likes

Dat doe catawiki dus wel, heb daar zelf al zeker een 30 tal meldingen gedaan, en die horloges zijn ook allemaal verwijderd.

1 like

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je deze rapporteert. Alle 4 fake en wekelijks worden er vele fake pogues aangeboden.

3 likes

En voor mijn begrip: bedoel je met fake dat ze aftermarket onderdelen bevatten, of om andere reden(en)?

1 like

Ze bevatten aftermarket en fake onderdelen (aftermarket met een logo zoals op de wijzerplaat is fake).

Wat niet vermeld wordt is dat de kasten ook fake zijn. Alle onderdelen zijn dus fake of aftermarket. Met een uurwerk wordt een heel nieuw horloge gemaakt. Dat is dus geen Seiko te noemen. Er wordt daar in Turkije met die uurwerken op grote schaal fake pogues gebouwd uit uurwerken.

5 likes

De vraag is niet aan mij gesteld maar wellicht houden mensen hoop?..
Het is net als met tientallen of duizenden auto’s in de file. Je zal maar vooraan staan. Dan heb je geen last van het nieuws die bericht dat de file wel 15km is met een vertraging van minimaal een… uur​:grimacing::stuck_out_tongue_closed_eyes::grin:

2 likes

Wow, wat een informatie. Ik lees dit wel vaker sind de markt al geruime tijd overspoeld wordt met deze Seiko’s uit Turkije.

Heb je enig idee hoe deze 6139 uurwerkjes allemaal beschikbaar komen?
En die kasten? Gewoon nieuw gefabriceerd? En dan ff in de wastrommel :grimacing::grin::face_with_hand_over_mouth:

1 like

Vermoedelijk gesloopt uit andere minder waardevolle 6139’s. Die droppen ze dan in een fake Pogue kast om meer winst te pakken. Een “Pogue” is immers geliefder en couranter dan veel van de 6139’s.

De verhoudingen zijn totaal zoek. De Pogues zijn misschien maximaal een kwart van de totale 6139 productie (ruimte schatting eerder minder). Op catawiki is het andersom dat minder dan een kwart van het aanbod NIET Pogues is. Dat klopt dus niet wat de theorie bevestigd.

Die zien er ook uit zonder gebruikerssporen.

2 likes

Hoop houden mag. Maar (vooral) beginners krijgen dollartekens bij een ogenschijnlijk koopje, en krijgen een kat in de zak. Maar ook kenners gaan op die manier nog weleens de fout in.
En als je vooraan in de file rijdt ben je niet echt een van de snelste :stuck_out_tongue:

3 likes

Als die fake zijn en het staat niet vermeld in de tekst, dan zou ik dat melden, zodat die verwijderd worden. Maar helaas zie ik bij Seiko niet het verschil tussen echt en fake, omdat ik geen Seiko fan ben. Maar u bent Seiko kenner, dan zou u een melding kunnen maken zodat die nep rommel geen kans krijgen op de markt, alle beetjes helpen.

2 likes

Neem eens een kijkje bij Duitse websites. Hanteren lagere btw d en dus lagere prijzen. Soms leuke aanbieding, scheelt je zo paar honderd euro.

Tip, zet je Google locatie op Duitsland

3 likes

Inderdaad, heb al een paar keer nieuw en gebruikt horloges gekocht en ben er zeer tevreden over.

2 likes

Dat is dus juist wat ik zei, ik heb al wel vaker wat gerapporteerd maar krijg geen replies van Catawiki.

2 likes

Dit is heel erg jammer, dat catawiki uw kennis van seiko niet gaat gebruiken, zal hier ook een berichtje voor gaan sturen. Dat die experts niet alles kunnen weten en zien neem ik ze ook niet kwalijk, en soms vragen ze ook om hulp, maar dan zouden dankbaar moeten zijn voor uw hulp en kennis van Seiko te kunnen gebruiken.

1 like

Dat vooral, helaas alleen maar slechte ervaringen met dat platform. Vooral in combinatie met Turkse verkopers helaas.

1 like

Ik ook en totaal geen negatieve ervaringen gehad. Duitsland is echt een goed alternatief als je wat geld wilt besparen, maar omdat de aanbiedingen per website kunnen verschillen moet je wel even goed zoeken.

1 like