(Ver)koopplatforms

6139, pogues uit Turkije?

Ik volg het niet meer helemaal :thinking:

Heb je een paar goede links?

Ai dan raad ik je aan zeker niet in het mijnenveld van vintage horloges te stappen :wink:

2 likes

Zeker… Uhrinstinkt.com is een website waar ik zelf twee horloges heb gekocht.

Ik kom even niet op de naam van een andere website, maar zodra ik dat weet geef ik het door.

2 likes

Oja harveystore.com was die andere!

2 likes

Harveystore.com heb ik ook een prima ervaring mee :+1:t2:

1 like

BVA geeft heel duidelijk aan, voordat je biedt, wat je totaalprijs inclusief commissie is.

1 like

Op Catawiki moet je, bij een automaat (in elk geval bij de merken die ook vervalst worden),
tegenwoordig ook foto’s aanleveren van binnenkant deksel en binnenkant uurwerk.

1 like

Ik heb paar keer zelf verkocht via Catawiki en Chrono24. Hoge commisies helaas, echter wel meer views. Heb verkocht aan kopers in USA en Portugal voor zeer goede prijs.

1 like
1 like

Een uurwerk kan ook vervalst worden en er kunnen buiten het uurwerk ook veel dingen mis zijn.

1 like

Altherr en Olfert zijn ook prima. :+1:

2 likes

Klopt, dat kan. Het kan ook goed gaan. Geldt voor elk online platform he… Natuurlijk met uitzondering van de online juweliers enzo.

1 like

Mijn ervaring is dat invoer van buiten de EU erg kostbaar is; reken op 25-30% extra kosten. Catawiki is vaak duur en bva is gewoon een veilinghuis. Het betrouwbaarste vind ik dan toch Chrono24 of anders voor mij een paar vaste handelaren op eBay. Superkoopjes bestaan voor mij niet, wel af en toe een mazzeltje en dat kan ook bij een fysieke juwelier hoor🤗

2 likes

Klopt, maar bij Catawiki kun je heel duidelijk zien wanneer het buiten de EU is en bij UK komt er direct een pop-up dat je rekening moet houden met extra kosten.
BVA is niet meer wat het vroeger was. Is doorgaans belachelijk duur.

1 like

Hebben jullie wel eens bij deze juweliers besteld met verzending naar Nederland?


https://www.bucherer.com/

En kennen jullie nog andere grote juweliers die niet verkopen via Chrono maar via hun eigen site?

Zojuist een mooie Omega Aqua Terra op Catawiki gevonden:


Het hoogste bod is nu €1614. Er is geen reserve prijs en de veiling loopt morgen af. Buitenkansje of addertje onder het gras?

Meeste bieders doen dat pas op het laatste moment dus kan zo ineens 5k worden 1 minuut voor afloop.

2 likes

De zwarte is het minst gewild. hij komt uit Turkije dus tel 25 procent erbij plus kosten catawiki.

1 like

En geen papieren. Er is een reden waarom er geen minimumprijs is.

1 like