Ik heb nog niet eerder een topic gemaakt, bij deze. Aangenaam allen. Op dit moment bezit ik een 2-piece collectie.
Een 16233 datejust met zwarte plaat in staal (twv 5k?)
Een pre-Must Cartier, hand gewonden (twv 2,5k)
Graag zou ik eens wat anders proberen. Ik heb een zwak voor vintage en mijn Cartier is mijn favoriete horloge op dit moment. Vooral omdat voor de prijs waar ik deze voor gekocht heb ik eigenlijk nooit een betere heb gezien.
Mijn vraag aan jullie, als jullie budget vrij zouden kunnen maken door 1 van beide te verkopen, voor welke vintage zouden jullie er dan 1 inruilen? Hopelijk komen er interessante suggesties uit die ik kan overwegen!
Nou ja, alsnog welkom op HF, dan⌠sort ofâŚ
Ja, wat zal ik zeggen? Beide natuurlijk echt wel horloges die er staan. Wat ik me afvroeg: de DJ is 36mm. Dan is de Cartier (ook) bescheiden van formaat, dus? Ik ga er dan even vanuit dat dit de voorkeur heeft. O.k., sommigen zagen het misschien al aankomen. Maar aangezien de Cartier je favoriet is, zeg je, zou ik de DJ switchen voor een ander icoon, waar ik dan weer meer mee heb, een vintage Carrera.
Je zit gewoon erg goed met deze set, je kan voor bovengenoemde UG FS gaan, wat een erg leuk horloge is, maar daarvoor hoef je er geen te verkopen neem ik aan.
Bedankt voor de eerste suggesties. Een vintage Carrera ben ik inderdaad erg van gecharmeerd dus dank.
Wat betreft verdere info: ik vind de datejust toch een best âsaaiâ horloge, deze overweeg ik al een tijdje om te verkopen, ondanks de vlekkeloze wijzerplaat.
Waar gaat verder mijn voorkeur naartoe:
voorkeur voor dress watch
lichte voorkeur goud maar geen must
uitgesproken karakter
liever niet groter dan 36-37mm
handgewonden en automaat maakt niet zoveel uit
De FS heb ik ooit gehad, de MK1, eigenlijk wel spijt van die weg te hebben gedaan.
Ik zit nog niet zolang op het forum, maar ik geniet nu al van jouw voorliefde voor en promotie van (Tag) Heuer ondanks dat ik hier niet veel binding mee heb
Chapeau!
Betekent je vraag dat beide horloges in principe eruit zouden mogen? Tel het budget van beide horloges bij elkaar op en mogelijk komt er dan iets in beeld wat je ècht graag wil
Ik wil niet vervelend doen maar ik zie geen 16233 op je foto. Een 16233 is two tone.
Het zou eerder een 1603 kunnen zijn, er zal op HF vast iemand de referentie kunnen vaststellen voor je.