Verander er 1 - mijn 2 piece collection

Hallo en aangenaam!

Ik heb nog niet eerder een topic gemaakt, bij deze. :wink: Aangenaam allen. Op dit moment bezit ik een 2-piece collectie.

1. Een 16233 datejust met zwarte plaat in staal (twv 5k?)
  2. Een pre-Must Cartier, hand gewonden (twv 2,5k)

Graag zou ik eens wat anders proberen. Ik heb een zwak voor vintage en mijn Cartier is mijn favoriete horloge op dit moment. Vooral omdat voor de prijs waar ik deze voor gekocht heb ik eigenlijk nooit een betere heb gezien.

Mijn vraag aan jullie, als jullie budget vrij zouden kunnen maken door 1 van beide te verkopen, voor welke vintage zouden jullie er dan 1 inruilen? Hopelijk komen er interessante suggesties uit die ik kan overwegen!

12 likes

Nou ja, alsnog welkom op HF, dan… sort of… :wink:
Ja, wat zal ik zeggen? Beide natuurlijk echt wel horloges die er staan. Wat ik me afvroeg: de DJ is 36mm. Dan is de Cartier (ook) bescheiden van formaat, dus? Ik ga er dan even vanuit dat dit de voorkeur heeft. O.k., sommigen zagen het misschien al aankomen. Maar aangezien de Cartier je favoriet is, zeg je, zou ik de DJ switchen voor een ander icoon, waar ik dan weer meer mee heb, een vintage Carrera. :person_shrugging: :sunglasses:

Vintage Eye for the Modern Guy, Part 13: TAG Heuer Carrera | WatchTime -  USA's No.1 Watch Magazine

12 likes

Is dit iets voor je? Vintage inspired (nieuw, garantie, moderne techniek, maar toch vintage uiterlijk) en even heel iets anders ivm de DD:

14 likes

“ik zoek een vintage horloge” is vrij breed. Wat spreekt je aan? Maat, vorm vd kast, functionaliteit, merk, etc.

Dit helpt ons om jou van passend advies te voorzien.

ps. welkom op het forum (meestal begint met met een voorstel topic)

2 likes

Wat te denken van zo’n Universal Genève?

11 likes

Je zit gewoon erg goed met deze set, je kan voor bovengenoemde UG FS gaan, wat een erg leuk horloge is, maar daarvoor hoef je er geen te verkopen neem ik aan.

4 likes

Hello all,

Bedankt voor de eerste suggesties. Een vintage Carrera ben ik inderdaad erg van gecharmeerd dus dank. :slight_smile:

Wat betreft verdere info: ik vind de datejust toch een best ‘saai’ horloge, deze overweeg ik al een tijdje om te verkopen, ondanks de vlekkeloze wijzerplaat.

Waar gaat verder mijn voorkeur naartoe:

• voorkeur voor dress watch
  • lichte voorkeur goud maar geen must
  • uitgesproken karakter
  • liever niet groter dan 36-37mm
  • handgewonden en automaat maakt niet zoveel uit

De FS heb ik ooit gehad, de MK1, eigenlijk wel spijt van die weg te hebben gedaan. :sweat_smile:

3 likes

Ook waarschijnlijk te “saai”, maar nou en…

1 like

Die vind ik erg mooi! Mooi bi-metaal, dus kan goed met mijn gouden ring. Die ga ik onthouden. :slight_smile:

1 like

Ten slotte: weer een andere Universal Genève. Wel weer wat duurder, natuurlijk.

6 likes

Zoiets?

Dan heb je nog wat over voor een beater.

2 likes

Ik zou ze lekker houden en gaan voor een 3 piece door een vintage tudor sub toe te voegen!

2 likes

Rolex.

Tudor submariner :heart_eyes:

Foto van Bulang and Sons

5 likes

Ik zit nog niet zolang op het forum, maar ik geniet nu al van jouw voorliefde voor en promotie van (Tag) Heuer ondanks dat ik hier niet veel binding mee heb :smiley:
Chapeau!

2 likes

Haha, dank je! En mogelijk ook een mooi idee voor @36mm, als ik het zo lees. :blush:

2 likes

Hoi @36mm,

Betekent je vraag dat beide horloges in principe eruit zouden mogen? Tel het budget van beide horloges bij elkaar op en mogelijk komt er dan iets in beeld wat je ècht graag wil

Ik wil niet vervelend doen maar ik zie geen 16233 op je foto. Een 16233 is two tone.
Het zou eerder een 1603 kunnen zijn, er zal op HF vast iemand de referentie kunnen vaststellen voor je.

Je hebt gelijk, het is een 16030. Heb de laatste tijd naar 16233 gekeken en verkeerd getypt. :clinking_glasses:

Overige suggesties ga ik morgen even bekijken! Bedankt allen.

2 likes

Toch graag vintage. :slight_smile: