Verdal 1946

Herenhorloges, nu (40mm) vs 80 jaar geleden. :slightly_smiling_face:

7 likes

Ik geloof niet dat ik mijn Verdal Tour de France hier al heb achtergelaten, dus bij deze!

13 likes

@Twix mooi exemplaar hoor, bijna nieuwstaat joh.

Prachtige TdF hoor
:kissing_smiling_eyes::ok_hand:t3:
Zwart en goud is zo lekker. Zoek nog altijd naar de goud zwarte visodate van Tissot.

1 like

@Pieter67 gekocht van een oude man, het stickertje op het achterdeksel zat er zelfs nog op! Buiten paar kleine krasjes is er niets aan te zien, loopt nog zo vlot als nieuw!

@PaulusB vintage goud en zwart vind ik ook een prachtige combo. Ik heb zelf nog een exemplaar van Lip en zou nog een gouden chrono met zwarte dial en rosé wijzers + indices willen

4 likes

Dit is mijn nieuwste aanwinst waarover ik meer info zocht en hier terecht kwam en in korte tijd veel leerde maar toch met een hoop
Vragen blijf zitten

9 likes

Mooi exemplaar hoor. :wink::+1:t3:


Zo staat er 1935 achter op de kast maar zo oud is deze toch niet?

1 like



Dit is het uurwerk

3 likes

Nee het jaartal kan niet kloppen. Mogelijk een jubileumstuk met vermelding van een stichtingsdatum of geboortjejaar ?

Dat is niet mijn piece of cake. Maar er zijn slimme jongens hier die dit kunnen identificeren denk ik.


En er staat een kerstboompje aan de binnenkant van de kast.
Wie weet hier meer over te vertellen?

Hoop het ook, want kan op internet niets vinden. Ben net begonnen met horloges en dit is de eerste waarvan ik geen tweede exemplaar op internet kon vinden. Tegelijkertijd is de verscheidenheid overweldigend en tegelijkertijd fascinerend. Ben superblij met een forum als dit. Steek heel veel op van oude draadjes.
Herman

Welkom dan hier herman. Toevallig hebben we in de draad ‘’ welke vintage draag je vandaag" een thema tot en met vrijdag om je pronto verdals te posten. Ik nodig je uit om deze morgen ook te plaatsen.:wink::+1:t3:

Veel plezier op ons mooie forum

1 like


Scopic by pronto opknappertje gescoord…

2 likes

Mooi, ik heb m ook aan Paulus, wat een sychroniciteit😀
Doe het direct!

2 likes

Het uurwerk is een Unitas.
Volgens mij een 6325

Dank je!

10 likes

Wat een mooie klassieke Verdal zeg. Past ook mooi in het draadje vintage en vierkant.
Erg fraai :grin::+1:t3:

1 like

11 likes