Verdal 1946

Ik vind dit een mooi horloge

2 likes

Dankjewel Roland :slight_smile:

Wat een bloedmooi horloge! :drooling_face: :heart_eyes:

2 likes

@VintageFreak dat bruin op staal doet het wel hoor! Erg mooi.

1 like

Ja hij is zo lekker sportief nog wel vind ik :slight_smile:

1 like

Absoluut!

Het is ook echt bijzonder hoe de look verandert gedurende de dag. Bij wat minder licht - maar niet te weinig - komt de wijzerplaat er nog mooier uit naar mijn mening.

De dial kleur was wel echt even wennen en ik heb gemerkt dat ik hem heb moet leren waarderen. Een beetje zoals je whisky leert drinken. En hij past ook niet bij elke outfit, want vind hem het bij een overhemd net niet; bij een zomerse outfit is het echt een super horloge.

7 likes

Helemaal happy met deze aanwinst.
Pronto daydate president met 2834-2 automaat.
Is de minst oude pronto (2001) in de verzameling maar erg zeldzaam in deze conditie.

10 likes

:heart_eyes: die ziet er echt heel goed uit @Pieter67

1 like

@Twix Hee Wouter, dank je wel! Het is wel weer een totaal ander horloge dan ooit eerder aangeschaft maar ik moet zeggen dat ie om de pols prima bevalt :blush:
Variatie is een thema en hij is inderdaad nog in prima staat.

Wauw pieter mooi uniek stuk. Pronkertje weer
:kissing_smiling_eyes::ok_hand:t3:

1 like

Ha die Paulus,
Dank je dank je zelf ook erg blij mee hoor.

1 like

HF ers, deze vroege pronto hoort hier ook thuis. Moet nog wel een secondewijzer op een een andere kroon… stam uit 1940 tot 1946. Caliber 13400 met centrale seconde.

6 likes

Mooi hoor! De as waar de secondewijzer op moet is nog intact? Uiteinde niet afgebroken o.i.d.?

1 like

Hoi martijn,
Nee hoor zoet er nog goed uit. Uurwerkje loopt ook perfect. Heb hem op 4s p dag gekregen.

1 like

NA! een pronto sportal GS, echt 70ies.
Moet alleen wel een beetje liefde krijgen.
Het uurwerl loopt perfect maar de kast en het glas hebben een polijstbeurt nodig.

En een oude verdal box erbij!

Er komt nog een submersible binnenkort van een lange reis naar mijn deurmat…

8 likes

Nice one! Mooi zo’n robuustere kast :slight_smile:

1 like

Ja he de kast is 41mm, echt groot. Erg zwaar ook maar hij draagt toch lekker.
Zijn kleinere broer de SR is beduidend kleiner.

Ik zoek alleen een polijstadresje voor de kast en het glas. De nieuwe band is al onderweg.
Iemand tips voor een polijster?

1 like

Nieuwe band erop scheelt al heel veel in de looks.


De kleinere broer:

11 likes

Ha Pieter. Allereerst als je gaat polijsten verdiep je wel in de consequenties. De kast gaat meestal wel scherpte verliezen. De randen worden vaak ronder. Derentegen gaat het wel weer strak glimmen. Het is een kwestie van keuze en smaak. Horloges worden wel vaak minder waard als ze gepolijst zijn, ook dat hoeft natuurlijk geen belang te hebben voor jou :grin: . (Dat boeit mij namelijk ook niet veel)

Een goede polijster weet dit maar is niet goedkoop. Ik heb een Eterna en een longines die door de restaurateur weer terug naar origineel design gepolijst zijn. Dat kost een beste duit.
Misschien zijn er goede hobbyisten , maar wees kritisch :wink:

Ik gebruik soms wel voorzichtig de cape cod doekjes. Swirls en lichte krasjes krijg je daarmee weg. Polijsten met een doekje kan wel funest uitpakken als je lekker met de doek eromheen even flink gaat opwrijven, weg zijn de strakke lijnen, ik doe dit dus heel lichtjes en alleen met vlakke vegen. Het doekje werkt namelijk best goed.

Met de sportal op nieuwe band is nu trouwens nix mis hoor :wink::blush:

1 like