Ha die @PaulusB, danl je voor de info.
Ik wil vooral het glas beter maken. De kast mag wel geleefd heben hoor.
Ben al aan de slag met tandpasta maar er zijn een paar scherpere krassen die aangepakt moeten worden. Ben nu met autopoets aan de slag en heb een papje van soda aangereikt gekregen als tip.
Het is precies zoals je zegt, ik hou hem liever orgineel, veel materiaalafname betekent verlies van het karakter en dat wil ik voorkomen.
Dacht nog aan heel fijn schuurpapiertje 1000 of 1500? Is voor metaal wel goed maar duurt eeuwen met het handje…
Aha ik heb de glaasjes heel lang met commandant 5 gepolijst. Autolak polisher. Ging best goed. Toen een tube polywatch gekocht. Dat kost 5 tot 10 euro, is een kleine tube, maar je hebt er weinig van nodig. Het schijnt ook het plexi wat op te lossen zodat de diepe groefjes eerder weg zijn. Dat is iets te veel eer imho maar het werkt wel super.
Als je sportal mineraal glas heeft dan is dat bijna niet te bewerken voor zover ik weet
Naast de venus 175 en venus 188 nu ook een landeron 248 gevonden in goede staat! Echt heel blij mee. Chromen kast met een lichte wijzerplaar en lekkere dikke indices erop.
@PaulusB Ha die Paul, dank je wel. de chrono s zijn allemaal inderdaad echt met veel zorg en detail gemaakt. De verzameling gaat ook echt over diversiteit van Verdal en Pronto. Bij ieder type probeer ik een mooi exemplaar te vinden dat ook in de tijdsgeest past van het bouwjaar.
Net de wijzerplaat schoongemaakt van deze Pronto spezial superlux. Een lastig te fotograferen horloge met een puntgaaf caliber erin. Bouwjaar 1963, de superlux serie van pronto had AS1130 speciaal calibers. De balans is extra robuust uitgevoerd en zeer nauwkeurig af te stellen. Deze loopt nu op +3sec/dag.
Meestal is de superlux een vrij strakke wijzerplaat maar dit exemplaar komt uit de golden series met het een meer retro ontwerp van de vroegere pronto s in een grotere kast.
Het kantoor in Antwerpen bevond zich niet ver van waar ik woon, aan de Jan Van Eycklei 14, naast het stadspark. Ik jog er bijna dagelijks voorbij. Het gebouw werd afgebroken en er staat nu een wat ongeïnspireerd modern kantoorgebouw waar verzekeringsmaatschappij FIDEA in gevestigd is.
ha die Paul, inderdaad de kast is heel apart, hij loopt wigvormig naar binnen vanaf de bovenkant wijzerplaat terwijl hij ook een kromming heeft. Daardoor ligt het glaasje er ook zo losjes bij.
Ik dacht eerst dat er een bezel op heeft gezeten maar dat bleek niet zo te zijn.
Die van jouw ziet er aanzienlijk beter uit trouwens.
Deze GS zit een beetje in dezelfde ontwerp gedachte maar dan een aantal jaar later.