Verdal 1946

Wil er ook eentje toevoegen, is van mijn grootvader geweest (denk dat hij hem voor zijn pensioen heeft gekregen). Heb hem deze nooit weten dragen

11 likes

@straoven Mooi orgineel doosje erbij, tof pakketje hoor.

1 like

Even een schaamteloze crosspost, vandaag mijn jongste aanwinst voor het eerst aan de pols:

13 likes

15 likes

Goedenavond,

Op de bijgevoegde foto’s ziet u een horloge van mijn grootvader. Ik zou er graag wat meer over te weten komen. Welk model het is bouwjaar etc. Het horloge werkt momenteel niet en ik zou het graag laten herstellen. Kan er mij iemand een adres geven waar ik hiervoor terecht kan?
Ik ben op het forum al heel wat interessante informatie te weten gekomen over Verdal maar nog niets over dit model, toch geen foto’s althans. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast bedankt!

Lucas

,

6 likes

Leuk merk, zoals je al hebt ontdekt op het forum. Ik heb dit model nog niet gezien, maar het ziet er uit dat dit horloge een aardige poging was om in de populariteit van de Universal Polerouter mee te liften.
Overigens iets wat in de 50’er en 60’ er jaren door aardig wat merken werd gedaan, (ik heb zelf een Enicar look-a-like). En waarvan in de vintage handel nu opnieuw weer gretig gebruik wordt gemaakt. Tegenwoordig noemen we dit soort design kopieën ook wel ‘hommages’ :nerd_face:.
Succes met het opknappen, lijkt zeker de moeite waard - ook los van het persoonlijke verband.

4 likes

Deze beauty ook even met de liefhebbers in dit topic delen😄

11 likes

Zie dir draadje even voorbijkomen. Ik zet wel eens een plat glaasje in plaats van een klem- of schroefdeksel. Is begonnen uit nood omdat ik uit een lotje leuke horloges had, die geen caseback meer hadden. Een glaasje icm een NATO is dan een uitkomst…

4 likes

Ja! Na lange tijd wachten en zoeken een pronto submersible op de kop getikt. Weinig gedragen exemplaar.
In de zeer zeldzame knalblauwe versie!
666ft gegarandeerd waterdicht was de campagne. Automaat erin, mooi caliber lekker soepel nog.
Echt helemaal uit het tijdsbeeld met dat witte bandje.

16 likes

Is zeer knap. Is dat het originele bandje?

1 like

Nee het is wel een bandje uit dezelfde periode.
Meestal zie je met een zwart bandje.
Een soortgelijk en orgineel andje heb ik op een andere sportdiver van pronto.


Deze.

8 likes

Dan vandaag wat details over de submersible.
Hij is gebouwd in 1965.
Het is een special pacific wijzerplaat, met een Eta2472 21 jewels automaat, rubber sealed natuurlijk. De 666ft staat achterop erg leuk bedacht detail. Er zat nogal wat oud rubber in het horloge verkrummeld en verspreid. Maar hij loopt geweldig en heeft wat TLC en draagtijd nodig om weer helemaal bij de tijd te zijn. En de foto’s!

12 likes

Tropic Master :sunglasses:

17 likes

Wow die is heel erg top Pierre - en prima voor het komende onweer ook :ok_hand:
Mijn Pronto’s zijn meer standaard uitvoering én wat jonger - Maar mijn jongste aanwinst is ook in RVS, en vooral ietsje minder dressy dan mijn andere sixties Pronto. Kan die weer weg :stuck_out_tongue_winking_eye:

11 likes

Enkele weken geleden stuitte ik op een Verdal chrono die ik nog nooit eerder heb gezien, een vroeg 40er jaren model met een Venus 170 caliber. De foto’s waren niet best dus het was een gok hoe goed hij eruit zou zien. Maar de eigenaar gaf aan dat het horloge net een service had gehad en in vrijwel NOS conditie is. Door de 80 jaar veroudering natuurlijk wel een mooie verkleuring. Chromen kast tamelijk robuust en geblauwde wijzers.
Gisteren eindelijk aangekomen!
Het is een beauty maar ze laat zich lastig vastleggen op de gevoelige plaat door het bolle glas.


Superblij met deze aanwinst in mijn verzameling :blush:

18 likes

heel mooi, foto caliber?

1 like

8 likes

heel mooi

1 like

Thanx! Ben er ook heel erg blij mee. De verdal chronografen zijn meestal landeron 248, de venussen en valjoux zijn zeldzamere exemplaren.

Wordt de grootste van de lage Landen🤗

3 likes