Verdal 1946

Die kans zit erin Pierre! Ben eigenlijk verrast dat er in Belgie geen Pronto verdal forum is, het was toch een heel populair merk.

1 like

Geen idee Pieter …op tweede hands staan er momenteel enkele te koop :wink:

1 like

Prachtig met dit uurwerk erin en heel mooi dat je deze aan je verzameling hebt kunnen toevoegen :smiley:

1 like

ca. 1955 - Felsa 1560 – 36mm incl. kroon

11 likes

Schitterend!

1 like

Vandaag op de mat, uit Australië. 2 jaar lang geduld gehad om dit horloge te bemachtigen.
Hij is NOS,ongedragen, deze Pronto daydate submersible met ETA2878 21 jewels. Een gek bod gedaan en tot mijn verbazing ging de vorige eigenaar akkoord. Hij wist dat ik Pronto verdal verzamelaar ben dus wellicht gunde hij hem mij gewoon.
Bouwjaar 1988.
Dit zijn de foto’s :smiley:

Dolblij met deze aanwinst! Superscherpe bezel geen krasje op de kast te vinden, het bandje helemaal top (en past net om mijn pols) en een screw down die strak aansluit.

17 likes

heel mooi
gefeliciteerd
echt een pareltje als je dat vergelijkt met de huidige R… horloges uit het groene deel

1 like

Thanx!

Een prachtige aanwinst om te koesteren! Proficiat!

enig verschil met die je gepost heb op 22 maart j.l.? nieuwsgierig
?

1 like

Mooie vangst Pieter. Waarop staat de Pronto teller inmiddels bij jou?

1 like

Jazeker, degene van 22 maart is een handwinder, sportdiver veel eerder exemplaar. Geen screwdown, geen daydate. Ik zal het hele rijtje met submersibles en sportdivers binnenkort even bij elkaar op de plaat zetten met toelichting.
Dan zie je de verschillen goed.

3 likes

Dank je Paul! De teller gaat richting de 40 verschillende types Pronto verdal.
Tel de slooprijpe items even niet natuurlijk.
Tja t is verbazingwekkend hoeveel variantie er is geweest. Ben toch best kritisch bij de aankopen. :smiley:

2 likes

Mijn geval verdal.

Zat destijds in een lot horloges.
Onderhoud gehad en tikken maar.

10 likes

De hobby is bij jou ook al serieus uit de hand gelopen😁, of volgens thema, uit de veerton gesprongen.
Ik zie je nog zo voor het eerst aanmelden bij het HF in ons mooie bruine deel. Dat was niet eens zo lang geleden. Impressive bijeen verzameld hoor, geweldig.

2 likes

:joy::rofl::see_no_evil::joy::rofl:

1 like

Juist gevonden op de rommelmarkt. Een verdal sunfish voor vrouwen. Prachtig horloge. Wijzerplaat is helemaal afgeschoten. Kon hem niet laten liggen in de hoop dat mijn vriendin hem gaat dragen na een opknapbeurtje. Wel 20 aan betaald, maarja dat is ze wel waard :rofl::rofl: kast krijg ik nu niet open dus weet het binnenwerkje niet

5 likes

Iemand een idee van welk jaar deze zou zijn?

8 likes

Open maken …caliber geeft wat meer info
…of foto ervan hier plaatsen :slight_smile:
Mooie vondst

Een collega kwam hier mee aanzetten. Van zijn communie.

11 likes