Verdal 1946

Mooi exemaar hoor :kissing_smiling_eyes::ok_hand:t3:

Zondagshorloge.

1 like

Mooi leren bandje maakt haar net wat chiquer denk ik. Maar ik snap het als je collega het authentiek wil houden met deze band.

Hij draagt dit al lang niet meer, 32mm is niet meer voor hem. Hij wou het me gewoon even tonen.

Ik gaf hem info die ik hier vond, van de kleinzoon van de oprichter van het merk.

1 like

Soms kan je het gewoon bijna niet geloven…

Nou dit is zo een moment,
Ik was in Duitsland een unieke navzer by Pronto misgelopen omdat de eigenaar in mijn ogen een absurde prijs vroeg.
Een paar weken later ben ik met alle eigenschappen die dat horloge had gaan webcrawlen en stuitte op een vaag plaatje uit Italië van een paar jaar oud van een ander en mooier horloge.

Dat had ik drie jaar eerder als eens gezien maar de website gaf geen mail en ik vertrouwde het niet.

Nu… een app logo… dus click! En jawel een WhatsApp bericht verzonden.
2 uur later reactie het horloge was er nog.
3 dagen later de foto’s een filmpje en timegrapher. Kon mij ogen niet geloven.
Wat een kleuren, wat een staat, wat een… pffffff

Nou gebeld en live facetime in de werkplaats een demo van drie Italiaanse vintage liefhebbers.
Alle functies laten zien dit was goed,dit was kat in het bakkie!

Tadaaaaaa!!!

En het caliber de landeron 248

:partying_face:zo trots als een aap hier met dit unieke exemplaar. :heart_eyes:

21 likes

heel erg mooi. gefeliciteerd

1 like

… in een prachtige staat WAT een vondst :hugs:

1 like

Mooi he! Ben er superblij mee.

1 like

Thanx! Viva Pronto :partying_face:

Vroeg voor sinterklaas, maar super representatief voor hoe gaaf verzamelen ook kan zijn. Gefeliciteerd Pieter

1 like

Wat een schitterend horloge. En wat een mooie kleuren ook. Heel veel plezier ermee!

1 like

Dank je!

Dat gaat lukken :blush:

1 like

Ik heb een polshorloge gevonden bij opruimen van Schoonvader’s huis. Pronto-Verdal Shock resistant. Op de achterkant 3100 (zie foto’s) Iemand die me wat meer info kan geven over dit exemplaar ? Werkt nog perfect. Ik zie nergens exemplaren met romeinse cijfers.

7 likes

Leuk horloge hoor. Als ie emotionele waarde heeft, dan een keer een service laten geven.

Heb je dit topic gelezen, mn dit berichtje:

Inmiddels zijn we weer wat jaren verder en zal de prijs waarschijnlijk ietsje hoger liggen, maar niet veel. Het is een leuk en charmant merk.

Zijn er nog modellen van dit merk met romeinse cijfers ?

Hopla een datograph erbij gevonden in een hele mooie staat. Bouwjaar rond 1940.

21 likes

Prachtig!!

1 like

Is iemand dit model al eens tegengekomen? - is een pulsometer: Pronto Verdal Médical
Net gekocht (als restauratieprojectje), zal betere foto’s maken als ie toekomt

Of eventueel idem model van een ander merk, dacht niet dat Pronto eigen kalibers had

9 likes