Verdal 1946

Toevoegen aan de reeks ,Tropic Master 1955 /56 met ETA 1080 :blush:

11 likes

Hoihoi,

ben nieuw hier op het forum en bezit geen Verdal, maar
naar het schijnt zou het merk Jolus gelieerd zijn aan Verdal?
Weet iemand hier iets meer over?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Johan

Welkom op het beste forum van de lage landen Johan
Jolus geeft volgens Mikrolisk geen match met Verdal/Pronto :innocent:

Thanks pmannaert,

ik heb deze overgenomen van een kennis, maar kende het merk niet

Op deze websites staat dat ze aan Verdal gelinkt zijn dus had ik me hier aangemeld :slight_smile:

https://curiouslycolorito.com/2018/07/22/how-a-vintage-watch-can-bring-back-forgotten-memories/

4 likes

Mooi :ok_hand: plaatsen maar op wat draag je vandaag,:wink:
Ik vindt geen match met Verdal , een origineel merk is het zeker

Thanks, helaas zal dragen er nog niet inzitten want heb hem overgenomen nadat
hij is vastgelopen met het stoppen/resetten van de chrono. Wordt een projectje :slight_smile:

De kast en kroon zijn wel identiek aan degene uit de post van fasttom33 uit nov. '18
Er zit ook een Landeron in.

1 like

Zeer propere Verdal chrono met Venus 188

dan weet @bmi555 ook welke wijzertjes in de subregisters horen

12 likes

Ik vrees dat die van mij nooit in deze staat op te kuisen valt. Bedankt voor de mooie foto’s ,kan mij nu voorstellen hoe ze er goede staat moet uitzien .

Niet zo’n ingewikkelde prachtige chrono als die van @straoven, maar hier mijn nog best mooie Pronto Sportal dresser met een verguld AS 1604 uurwerkje er in, net als die van @ernst, eerder in dit draadje.

8 likes

De Sportal mag ook gezien worden :sunny:

na ons verlof gaat mijn verdal chrono trouwens op marktplaats
of ik zou tegen dan hier verkooprechten gekregen moeten hebben

Had je naam niet herkend in het algemeen topic, excuses :smile:

Net terug van de uurwerkmaker: nieuwe veer en pakking, glaasje gepolijst en tandwielen vervangen door compatibele tandwielen uit een IWC uurwerkje, loopt weer als een tierelier!
En de patine van de wijzers is werkelijk prachtig, zeker met de wetenschap dat die er gekomen is om de pols van mijn grootvader.

Jammer dat het zo’n kleine horloges zijn, met een 35mm kast en 18mm bandbreedte zou ik 'm meer dragen denk ik. Maar het is deel van het verhaal en de stijl van de tijd he :blush:

7 likes

Misschien ongepast in deze topic :thinking: maar…deze Lesta IS een volle broer van de PRONTO -VERDAL 's
ooit gemaakt door Leon Maitre & Fils .De enig mij bekende Lesta is deze 7 dus er zal mogelijk geen vervolg …

Mov mogelijk een AS984 ( @Jurtz ) OF een FHF 186 ( @wbcoupe )

10 likes

Mooie klassieke vintage deze -denk ik- zeldzame oude Lesta. Leuk ook met het originele oude leren bandje.
Erfstukje? Of een gelukkige vondst? Ik ieder geval: koesteren.

1 like

Dankje ,ik ben altijd Content als ik er eentje ’ vindt ’ die zo niet mainstream blijkt te zijn. :wink:
It’s not The Having ,It’s The Getting

3 likes

Ik kom hier ingerold op zoek naar een horlogebandje en lees interessante info. We hebben een Verdal dameshorloge. Daarover heb ik niet veel tegengekomen…
Weet iemand waar ik een nieuw horlogebandje vind? Misschien, na de geschiedenis van Verdal gelezen te hebben, moet ik ook maar het uurwerk laten opkuisen.
Gerda

2 likes

Dames horloges zijn helaas niet populair onterecht ,een bandje vindt je toch bij een juwelier/horlogerie
het horloge zelf ziet er toch nog goed uit,een tandenstoker voor rond het glaasje en de hoekjes doet al veel en de kast met polijstwatten (Brasso b.v.) ,post je het horloge ook maar eens op “welke vintage dragen we vandaag”
:ok_hand:

1 like

ca04983b3bf080b4dfcef27788942da85438ab88_1_690x3887afce7d50b879ec4f7865b8c2cb60c8c878e1dac_1_281x500

Toe te voegen aan de reeks, mijn twee pareltjes uit de pronto-verdal lijn …en nog zeker niet de laatste.:grin:

8 likes

Deze twee NA tjes staan op transport. Erg leuke aanvulling op
mijn collectie pronto verdal 20191018_07585320191018_080201

12 likes

Leuk topic😀 ik heb ook 2 Verdals liggen. Heb ze al tijden liggen omdat ik het leuk vindt dat ik er 2 kleuren van heb. Een met grijze plaat en een met antraciete plaat.

Het zijn Tour de France uitvoeringen met heel mooie kastvorm.

14 likes

Prachtige kasten met deze lugs. Die zwarte is wel heel erg mooi met dat goud/zwart contrast :drooling_face: