Verdal 1946

Ja ze zijn erg mooi :slight_smile: Door de vorm van de lugs dragen ze ook lekker groot.

2 likes



8 likes

Blijven leuk die kleintjes. Mooi gaaf exemplaar trouwens Carlo!

1 like

Even alles op een rijtje

8 likes

Mijn gratis Pronto van vandaag, de datum bleef eerst hangen, maar er kwam zojuist beweging in (van 29 naar 30). Het horloge loopt verder nauwkeurig😀. Het goud (plaat) ziet er heel mooi uit. Heb hem net even een beetje gepoetst.

9 likes

Wijzers staan niet goed uitgelijnd. Is vast meer mee aan de hand… Maar mooi dat-ie nu voorlopig werkt… :wink:

De Verdal Tour de France van Sybren die ik in bruikleen kreeg, krijgt groot onderhoud. Zal pics plaatsen als-ie af is. :+1:

4 likes

Mooie reeks :wink: …en het stopt niet :hugs:

1 like

Dank je Peter, misschien dat ik hem t.z.t. een keer naar jou toe mag sturen?

1 like

Brengt uw Pronto Verdal naar @PeterLC
en hij gaat weer jaaren mee !

7 likes

Dank je wel SybrenAnne, ik heb al min of meer een afspraak met PeterLC gemaakt. Het is een prachtig horloge en het loopt nu al bijna twee dagen exact op tijd:

5 likes

Hans… wat een mooi display heb jij voor je pronkjuwelen . Heel inspirerend :grin::ok_hand:t3:

1 like

Dank je wel, het is “gewoon” een glazen vitrinekast met onderin muziek accessoires en bovenin m’n horloges.

1 like

Maar toch… beleefd beter dan in een laatje :wink:

1 like

Ja dat vind ik ook, als ik les geef en een leerling speelt een stuk, dan sta ik soms even voor de vitrine te kijken naar m’n horloges.

Laatst merkte een leerling op dat er geen klok in de lesruimte hangt, hij vroeg hoe weet u dan hoe laat het is? :smiley:.

3 likes

:face_with_hand_over_mouth::joy::joy:

1 like

Hallo allemaal
Nieuw op het forum; weinig horloges in mijn bezit maar wel nog mijn allereerste horloge: een Verdal (jaren '70; mijn communiehorloge) en vandaar ook deze post.
De Verdal heeft heel wat krasjes, putjes maar vooral ook een nare krak in het glaasje; verder staat op de wijzerplaat vermeld: ‘Verdal’ met daarboven de fleur-de-lis. Onderaan: ‘17 jewels’ & ‘incabloc’ en helemaal onderaan: Swiss made (links en rechts van de ‘6’).
De vorm van de kast heb ik hier in dit draadje nog niet gezien (of ik kijk er over): hij lijkt op een “Tour de France”.
18 mm bandje (origineel ooit eens vervangen); het is een klein horloge en momenteel werkt het. Ik zou het graag geregeld eens dragen maar buiten wat poetsen ken ik helaas te weinig van horloges om een glaasje te vervangen of wat dan ook.
Ik heb interesse in horloges en vind dit forum dan ook heel erg interessant!
Groeten allemaal uit Brugge

9 likes

Een mooie herinnering heb je dus aan deze Verdal :smile: met deze welkom op dit forum :blush:
Het werkje in jouw horloge is een FHF 974

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&FHF_974

In de lijn " Welke vintage draag je vandaag " kan je deze Verdal ook eens posten :sunglasses:
Prettige avond nog.

2 likes

Kort geleden ook weer een leuke Verdal gescoord. Gee spectaculair bijzonder ontwerp, maar wel een leuke vintage klassieker en gezien zijn vermoedelijke leeftijd best nog een mooie conditie.


Voorkant


Zijkant


Achterkant.
(Met lichte Perlon sporen. Wat deden de mensen vroeger toch met die Perlon bandjes. Ze kunnen er zo makkelijk op en af en je kunt ze wassen en dan toch zó vies laten worden dat het invreet in het RVS van de caseback? Onbegrijpelijk! Maar dit terzijde… )


Binnenkant. Met AS1686.

6 likes

Mooie Verdal vind ik mijn nieuwe aanwinst vooral ook met de expandro vintage band.
Misschien is er wel meer info over het horloge? Volgens mij een handopwinder.

5 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst, het is een handwinder, maar die band vind ik er niet bij passen. Het merk heeft veel te maken gehad met de wielersport. Verdal was een heel goed horlogemerk!