Verdal 1946

mooi exemplaar hoor. Gefeliciteerd met je NA

1 like

De band was anders wel een verrassing voor ik die openkreeg :slight_smile: heel speciaal gemaakt. En blijkbaar is zo’n expandro niet zo veel voorkomend. Wel een beetje ‘bling bling’ maar dat mag wel van mij :slight_smile:

1 like

Omdat ik hoorde dat ik mijn MP pareltje hier mocht plaatsen :heart_eyes: Pronto Sportal handopwinder uit 1965 :blush:

8 likes

Het zijn inderdaad pareltjes

6 likes

Gisteren mijn eerste Verdal Tour de Trance binnen en gelijk aan de slag gegaan. De uurwerk ziet nog heel goed uit na zo’n langer tijd, alleen is de dial een beetje bekeurd.

Thanks @pmannaert voor de suggestie.

8 likes

ik zie een typo, het moet ‘Tour de France’ zijn

1 like

who cares :wink::+1:t3:

2 likes

Als alles goed zit "zou " de achterkant er zo moeten uit zien :innocent:

Die “bekeuring” van de wijzerplaat zou best door het radium in de uren wijzer kunnen komen. Zit dicht bij de wijzerplaat en misschien heeft het horloge soms lang stil gestaan.

1 like

inderdaad, achterkant ziet het net zo uit

1 like

Ik heb dit horloge overgenomen van iemand op marktplaats. Toen ik binnenkreeg was het niet bepaal schoon. Ik heb het uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, geolied, horlogeglas vervangen. Dial was ook vies, schoner kan ik niet krijgen. Heel voorzichtig geweest zodat ik de afdrukking niet per ongeluk weg heb gehaald, zoals bij sommige horloge die ik probeerde schoon te maken :grin:.

1 like

Mooi en erkenbaar verhaal P als je picts hebt van vroeger en nu ,ideaal om in deze lijn te plaatsen :hugs:


(ook zelf opgewaardeerde zoals je T.D.France :heartpulse: )

1 like

Heb deze altijd in mijn achterhoofd gehouden en kijk eens niet geheel hetzelfde maar toch… :smiley:

En het uurwerkje…

10 likes

Smullen frans. Had haar ook (te laat :face_with_hand_over_mouth:) gezien op MP, je was er als de kippen bij. Stond al op gereserveerd.
Heel mooie NA, geniet ervan kerel. En… post haar af toe voor mij :grin::smiling_face_with_three_hearts::wink:

2 likes

Een ontbrekende schakel in de reeks T.D.France :ok_hand: :clap: :clap:

1 like

Met zijn 30mm incl. kroon is het wel een kleintje hoor… :wink:

2 likes

Deze meet 30 mm. zonder kroon



6 likes

Dit is de 1e versie? Er zijn nogal wat verschillende modelletjes in de omloop ben ik inmiddels achter. Zou nog wel eens het grote model uit begin '50 met eta willen scoren… Komt vanzelf wel eens langs denk ik :wink:

Edit:
Apart vind ik ook wel dat in dit topic gesproken wordt dat Verdal pas begin '50 begonnen is maar deze horloges stammen imho echt uit de jaren '40…

Edit2:
Correctie, verkeerd gelezen, zie vanaf '60 met duikers…
Vraag me dan af vanaf wanneer de Pronto Verdal samenwerking is begonnen.

1 like

De tijdlijn van pronto verdal verbaast mij ook soms. Mijn militaire 30mm komt op mij over als een 50er…

De kroon is trouwens zo dun versleten dat de grip weg is en ik haar moet opwinden met een stroef balletje… net als bij het open schroeven van de deksel

7 likes

Precies zullen we het nooit weten ik heb er wel twee met denk ik vroegere calibers erin deze dus:



FHF186 pré incabloc


AS1250 ook pré incabbloc (zal nog een foto zoeken mét de balans )

6 likes