Verdal 1946

Maar dat zijn geen TdF-jes… :wink:

U vroeg wanneer de samenwerking is begonnen dus…kort na WWII :innocent:
(zie de advertentie Pronto -Verdal Tour De France van 1946 )
1945-46 reklame

3 likes

Toch dacht ik Pronto Verdal van voor wwII ook gespot te hebben maar weet het niet zeker, ga ook maar af op de tekst bij dergelijke horloges… Jammer dat er geen duidelijke historie bestaat…

1 like

Mooie kleur @Frans53 heel apart klokje

1 like

Ik heb deze chrono van verdal met een venus erin. Ben echt ondersteboven van de details en zou graag meer chrono’s en dressers van verdal willen hebben

Heb er recent eentje bijgekocht.
Die is nog onderweg


Deze marine komt uit begin 50er jaren

17 likes

Zeer prachtige chrono vind ik Mooi deze erbij te hebben hoor .

1 like

Prachtige chrono, met een prima wijzerplaat…
Ik zou het uurwerk van de Verdal chrono graag willen zien.

1 like

@Inca ik heb geen foto’s van het uurwerk gemaakt maar er zit een venus 188 in.

1 like

En een Marine erbij.

15 likes

Mooie plaat en typische uitlijning van de nummers. Zo van de rand af . Nice!

1 like

Thanx @PaulusB, my thoughts exactly, altijd fijn om mensen te vinden die van dezelfde details genieten.

1 like

@Inca verdal is erg verschillend in zijn stijl, das grappig. De chronografen zijn zonder uitzondering geweldig vind ik, jammer dat er zo weinig te vinden zijn.

4e generatie tour de france, net wat groter en stoerder. Incabloc 6300. Uit 1960. Alles orgineel, loopt als een zonnetje. Alleen wat grote krassen dus even kijken of het glas moet worden vervangen. Wel fijne kwaliteit weer hoor.

10 likes

Heel gaaf Pieter.

1 like

Ovale verdal, NA, automaat.
Leuke aanvulling op de collectie, ik denk 70’s. Iemand bekend met dit type?

6 likes

Ben inmiddels wat verder, het is een ETA 2489-1 25 jewels die ook veel door pontiac werd gebruikt.

1 like

Een sunfish uit ongeveer 1973 in Bulgarije gevonden, net binnen.

8 likes

Mooi hoor Pieter. Aparte mooie font en opgelegde markers

1 like

Leuke aanwinst!

1 like

Ja he, ik ben nog in afwachting van 2 andere NA pronto verdals. Ze hebben fijne horloges gemaakt hoor en de variatie in stijlen is best groot. Ook deze heeft gewoon een mooie afwerking de orginele ontwerpen trekken me iedere keer over de streep.

Mede door dit draadje enthousiast geworden trouwens!

1 like