Verdal Tour de France

Ja, hoe zou het anders gaan als je ze haaks er in wilt doen.

Wat dat betreft is het doorboren van de lugs een stuk simpeler.

Haaks boren is niet altijd nodig zoals je ziet… en vanaf de buitenkant boren is inderdaad makkelijker…

'k moet het filmmateriaal nog monteren. maar in deel III is te zien hoe dat in zijn werk gaat in ā€œHorlogeatelier Kabaalstraā€

Bij deze de foto’s van Bram 2

Explore jantjevlaam jantjevlaam uploaded this image to jantjevlaam uploaded this image to jantjevlaam uploaded this image to jantjevlaam uploaded this image to jantjevlaam uploaded this image to jantjevlaam uploaded this image to

Verdikke… zie je!.. die laatste 2… ook de kroon op 12 over 4…!.. de onderste foto heeft zelfs dezelfde wijzerplaat… zij het dan in wit!..

deze dus… ik begin echt een zwak te krijgen voor dit model… eerlijk… ik voel me eigenlijk bevoorrecht om de oude VERDAL van mijn vader een nieuw leven te kunnen geven…

als je die doorsnede bekijkt… Kanonne… wat een PANTSERGLAS!.. de dikte van de kast… ja… daar was ik al achter…

zo ziet het eruit als je em van 12 naar 6 doorzaagt

:}:~ Jij bent echt uber Cool.

En als thema Ducati WOW can’t wait.

Nu nog ff je eigen merk beginnen en we hebben een geweldig nederlands horlogemerk er bij.:)-D

't begint wel te kriebelen… maar als ik zelf horloges in serie wil gaan maken… dan wil ik ook als het even kan ALLES … of in elk geval zoveel mogelijk zelf kunnen doen…

de wijzerplaten bijvoorbeeld… zoals ik het in mijn hoofd heb… zou ik om ā€œalles uit de kast te trekkenā€ een Tampondrukmachine, een graveerlaser en een draadvonkmachine nodig hebben… Airbrush heb ik al, en ik sta in modelbouwkringen bekend om mijn Superstrakke laklagen…

om een voorbeeld te geven… de laklaag is NIET gepolijst achteraf…

Ohja. de wielen heb ik ook zelf gemaakt… vond de exemplaren uit de kit gewoon niet mooi…

Wat een Ducati-Thema betreft… ach… gisteren begonnen aan een ontwerpje…

Mijn toerenteller gaat ook tot 12K… en bij even over de 10.000 toeren gaat een 851 het rood in… voorwaar niet gek voor een tweecilinder met een boring van 92 mm…

de Dial is dus geinspireerd op de toerenteller… 't belangrijkste instrument… kilometerteller kijk ik eigenlijk nooit naar… 5200 toeren in de 6de versnelling is 120 Km/h…ish…boven de 7000 toeren wordt het pas echt leuk.

de verhonging in het hart van de dial is een heel herkenbaar onderdeeltje voor ā€œDucatistiā€ 't afdekplaatje op het linkerdeksel… deze vorm kwam ook terug in de spiegels van de Ducati Multistrada

afmetingen: Diameter kast: ø38 mm, inclusief Kroon: 40.5 mm, over de lugs: 44mm, dikte: ± 8mm

– moved topic –