koningcaris Schreef:
Ik volg dit draadje met groot recpect en
bewondering. Mijn overtuiging dit ik alles kan met
mijn handen waar ik me voor inspan is als een
ballonnetje uit elkaar gespat. Ik houd het bij het
grovere kluswerk.
Een ding heb ik over het hoofd gezien denk ik, je
hebt eerst een aluminium kast gemaakt welke
geanodiseerd wordt en nu een fantastisch mooie
titanium kast. Is de aluminium kast een prototype
geworden of ga je gewoon 2 horloges maken?
Eh⦠Ja⦠daar komt het wel op neer⦠Ik Vond de VERDAL in een laatje⦠Gebroken opwindstift, beschadigde kast, beschadigd glas⦠in het Horloge trof ik een ETA 2763 aan, en daar kon ik een nieuwe stift voor bemachtigenā¦
Ik had die stift kunnen monteren, met een verse kroon, en klaar⦠maar dan zit je nog met die kast, het glas en de wijzerplaatā¦
Toen werd ik door een vriend gewezen op de mogelijkheid wat kleine stukken Titanium te kopen⦠en dat geeft mogelijkheden natuurlijk⦠Dus⦠Titanium gekocht⦠en plannen gemaaktā¦
Op de Computer in 3D de kast van de VERDAL nagetekent, met een paar aanpassingen⦠waaronder het vlakke glas⦠en de positie van de Lugsā¦
Voordat ik echter mijn ākostbareā Titanium zou wagen aan het frezen van een Kast. besloot ik om eerst eens een āproefjeā te maken⦠gewoon een Alu kastje⦠om eerst eens te zien of ik de maten van het kaliber wel goed gemeten had, en of het wel allemaal zou passenā¦
Die Aluminium kast kwam eigenlijk dermate goed uit de verf, dat ik besloot NOG een horloge te maken⦠die Aluminium kast is nu bij de Anodiseerder om em te laten anodiseren zodat ie het zelfde satijnzilverkleurige oppervlak krijgt als mijn āHeineken Beercanā horloge.
Voor het Alu horloge, de āVERDALuminiumā ga ik zelf een nieuwe wijzerplaat maken⦠misschien zelfs ook nog een paar wijzers⦠eens zien hoever ik kom⦠
de VERDAL Type Tour de France, krijgt een ānieuwe jasā⦠de originele wijzerplaat gaat een opknapbeurt krijgen⦠ik kreeg hulp uit onverwachte hoekā¦
Op het moment dat ik de Wijzerplaat terug heb, gaat het oude ETA 2763 Kaliber in de Titanium kast⦠de wijzers laat ik voorzien van SuperLuminova⦠zodat ik 'snachts ook weer kan zien hoe laat het isā¦
Ik heb dus nog 2 ETA 2763ās liggen⦠één ervan komt in de "VERDALuminium, en de andere?.. Nog geen idee⦠ik denk aan een kompleet ontwerp met als Thema mijn motorfiets⦠de Ducati 851ā¦